×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری بزرگداشت مرحوم فاتح با اهدا نشان در کرج/ حذف نام مرحوم فاتح از موقوفات ایشان
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، محمد باقر هوشیار مدیرعامل بنیاد خیریه فاتح ظهر امروز_ دوشنبه شانزدهم مهرماه_ در نشست خبری که در خانه هنرمندان کرج برگزار شد، اظهار داشت: انتخاب خانه هنرمندان با علم به اینکه محدودیت هایی داریم اما یاد و خاطره مرحوم فاتح برای کسانی که در این مکان حضور دارند را زنده نگه می دارد.

وی در ادامه افزود: شخصیت مرحوم فاتح در کرج از دیدگاه مردم خالص ترین و ناب ترین خروجی را دارد و در همیشه سوال است که در طول سالهای اخیر که بنیاد فاتح فعالیت داشته چطور شخصیتی با چنین ویژگی بزرگداشتی گرفته نشده است.

هوشیار با اشاره به اینکه بسیاری از مدیران استانی و کشوری زمانی که بابنیاد فاتح آشنا می شدند از شخصیت این انسان برجسته تعریف و تمجید می کردند، افزود: در این راستا با مسئولین استانی وارد مذااکره شدیم تا برای مرحوم فاتح بزرگداشتی را برگزار کنیم که خوشبختانه تمامی مسئولین استانی همراه ما شدند تا به جهت خدماتی که این مرد بزرگ در طول دوران زندگی در کرج انجام داده به شایستگی تقدیر شود.

مدیرعامل بنیاد خیریه فاتح با بیان اینکه مرحوم فاتح کارخانجات و مراکز مختلف برای فضای کسب کار انجام داده است و موقوفات این مرحوم بسیار حائز اهمیت است، گفت: جزء نادر شخصیت هایی است که در حوزه های مختلف از جمله درمانی بیمارستان شهید مدنی، فرهنگی و اجتماعی مسجد رسول اکرم٫ ساخت ۱۷ مدرسه، دارالایتام فاطمته الزهرا اقدامات بسیاری مرحوم فاتح در کرج پایه گذاری کرده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه در گذر زمان موقوفاتی که از مرحوم فاتح به جای مانده بود نام ایشان آرام آرام حذف شده است و این مسئولیت ما را سنگین تر کرده است البته قرار بر این است تا نام فاتح بر تمام سردر مراکزی که ایشان تاسیس کرده اند حتما نوشته شود.

هوشیار با اعلام اینکه با برگزاری بزرگداشت مرحوم فاتح مقرر شده است اهدا نشان فاتح در این مراسم به افرادی که تاثیرگذار در این حوزه بودند اهدا شود، افزود: اهدا نشان فاتح از ارزشمندترین کارهایی است که در استان البرز شکل می گیرد تا افراد تاثیر گذار علی الخصوص بانوان طی کارگروهی ارزیابی های شوند و در این مراسم معرفی می شوند.

وی تصریح کرد: بنیاد خیریه فاتح تمام اموال مرحوم فاتح را سرپرستی نمی کند چرا که هر چه به نام آقای فاتح است به بنیاد ارتباطی ندارد بنیاد یک شخصیت حقوقی مستقل و اموال مشخصی دارد .

در حال حاضر در فقر کامل تصویراز مرحوم فاتح قرار داریم

هوشیار به گلباغ فاتح و محل آرامگاه مرحوم فاتح اشاره کرد و گفت: آن مکان ۱۲ هزار متر فضای گلباغ فاتح بوده و ۳/۴آن در دست اوقاف کرج و محل دفن آرامگاه در دست شرکتی به نام آبادانی جهان قرار دارد، این بیاد با هر دو این مراکز در حال مذاکره بوده و نیاز به مطالبه مردمی و استانی دارد که این فضا به فرهنگسرای فاتح تبدیل شود.

وی با بیان اینکه مرحوم فاتح نماد کار آفرینی بوده است ،افزود: موانع بسیاری بر سر راه بنیاد فاتح قرار دارد که با دقت و درایتی که وجود دارد این موانع مرتفع خواهد شد.

هوشیار خاطرنشان کرد: بنیاد ۲۰ مرداد ماه سال جاری برای اولین بار در مراکزی که این مرحوم وقف کرده بود با نصب بنر و گرامیداشت مرحوم فاتح، این روز را یاد آوری کرد.

مدیرعامل بنیاد خیریه فاتح در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا، مبنی بر اینکه چرا نمایشگاه عکسی از مرحوم فاتح در مراکزی که به نام ایشان است برای آشنایی بیشتر از خدمات ایشان برگزار نمی شود، گفت: در حال حاضر در فقر کامل تصویراز مرحوم فاتح قرار داریم و موضوعات و المان های مرتبط با ایشان متاسفانه از این مرحوم وجود ندارد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});