×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
البرز قطب تولید محصولات استراتژیک کشور است
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارانیوز، علیرضا رفیعی پور عصر امروز _چهارشنبه یازدهم مهر_ در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی در شهرستان نظرآباد، اظهار کرد: در حوزه تهیه خوراک دامی در سه دهه قبل وابسته به کشورهای خارج بودیم و اقلامی از جمله نشاسته، گلوکز، روغن، الکل و سبوس و ذرت و غیره… را وارد می‌کردیم اما در حال حاضر سرمایه گذران و متخصصین در این حوزه ورود کردند محصولات حیاتی خوراک دامی و انسانی را تولید کردند.

وی در ادامه افزود: اینک در استان البرز شاهد تولید محصولات مهم و استراتژیک هستیم و با افتخار در این حوزه پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز با بیان اینکه ذرت یکی از مهمترین محصولات غذایی انسانی است، گفت: ذرت یکی از کاربردی‌ترین محصولات کشاورزی است چراکه محصولی چندگانه است و با تکنولوژی روز ۷ محصول از دانه ذرت در کشور خوراک انسانی و دامی تهیه می‌شود، همچنین در صنایع مختلف نیز از این محصول استفاده می‌شود.

رفیع پور به حفاظت و حراست سرمایه‌های دامی اشاره کرد و گفت: سرمایه دامی به دو شکل حراست می‌شود و مهمترین آن غذا است که هر حیوانی از جمله دام، آبزیان و طیور حتی زنبور عسل همه حیوانات باید آب، هوا و غذای سالم داشته تا کیفیت محصولات بالایی داشته باشند.

وی ادامه داد: ذرت‌هایی که در حوزه صنایع دامی و غذایی استفاده می‌کنیم وارداتی است و مسئولیت دامپزشکی و وزارت کشاورزی بسیار سنگین است چراکه ذرتی که وارد می‌شود در تمامی مراحل باید کنترل شود سپس طی مراحلی مجوزهایی داده می‌شود تا به کارخانه‌ها فرستاده شود و پس از وارد شدن به کارخانه توسط متخصصین نمونه برداری می‌شود و کیفیت، سلامت و بهداشتی بودن این محصول بررسی می‌شود.

استان البرز در تولید گلوتن در کشور از صفر تا صد به خودکفا رسیده است

این مسئول با تاکید بر اینکه در گذشته فروکتوز از کشورهایی مانند ترکیه، کره و چین وارد ایران می‌شد، افزود: سه پالایشگاه تولید نهاده‌های دامی در کشور وجود دارد که ۲ پالایشگاه آن در البرز و دیگری در قزوین مستقر شده است در این سه پالایشگاه، غلات، تولید و فرآوری می‌شوند.

رفیعی پور با اشاره به اینکه استان البرز در تولید گلوتن در کشور از صفر تا صد به خودکفا رسیده است، گفت: در سال‌های گذشته برخی مواقع گاو و گوساله‌های ایرانی به واسطه واردات گلوتن نامرغوب خارجی زایمان‌های معیوب داشتند.

وی با بیان اینکه با تولیدات داخلی نهادهای سالم به دام‌ها داده می‌شود، گفت: با این رویه در حوزه بیماری‌های دامی هیچ‌گونه اپیدمی دامی در کشور و البرز در سال جاری نداشته‌ایم و دلیل آن استفاده از نهاد سالم است و زحمت بسیاری که بخش خصوصی در این حوزه می‌کشند.

مدیرکل دامپزشکی البرز سهم ۸۰ درصدی ذرت در تولید خوراک دام، طیور و آبزیان را شاکله اصلی تولید دانست و گفت: نقش برجسته نهاده ذرت در حوزه اقتصاد دامی و غذای انسان بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: ذرت در حوزه انسانی پس از برنج و گندم رتبه سوم غذای انسان را تشکیل می‌دهد چراکه عصاره ذرت مایع، عصاره ذرت خشک، گلوکز، الکل، گلوتن و نشاسته و خوراک دام از جمله محصولاتی هستند که از ذرت فرآوری می‌شوند.

رفیعی پور در پایان خاطرنشان کرد: ذرت تنها خوراک دامی است که هیچ‌گونه ضایعاتی ندارد و محصولاتی از جمله روغن و نشاسته و… را تولید می‌کند که ارزش افزوده می‌دهد و اقلام ارزشمندی دارد بنابراین چیزی به اسم ضایعات در حوزه دامی نداریم.

عملکرد شرکت کیمیا دانه ناب البرز

گروه کارخانجات شرکت فراوری فروکتوز ناب در سال ۹۵ با هدف فرآوری دانه ذرت در شهرک صنعتی نظرآباد به بهره‌برداری رسید و توانست در مدت کوتاه کوتاهی با توجه به دانش و فناوری روز دنیا آسیاب و فرآوری انبوه دانه ذرت و استحصال مختلف همچنین برنامه‌ریزی و طراحی سیستم‌های توزیع فروش و صادرات محصولات متنوع به کشورهای مختلف به قطب قدرتمندی در صنایع پالایشگاهی غلات تبدیل گردد.

در حال حاضر با توجه به مکانیزه شدن صنعت دامداری کشور و لزوم ارتقا سطح کیفی و کاهش هزینه‌های نگهداری و پرورش دام طیور این شرکت اقدام به طراحی و توسعه سبد محصولات دامی در شرکت دانه ناب البرز یکی از حلقه‌های زنجیره هلدینگ فرآوری فروکتوز ناب نموده است لذا با بهره‌گیری از ماشین آلات به روز و پیشرفته و دانش متخصصان و کارشناسان مجرب آزمایشگاه‌های مجهز و جدیدترین تکنولوژی‌ها به روش مش (پودری )و پلت به صورت فله و کیسه با ظرفیت ۲۰ تن در ساعت با برند کیمیا دانه ناب البرز در صنعت خوراک دام و طیور بهترین تولیدات را به بازار کشور ارائه نموده است.خط مشی این شرکت استفاده  از آخرین دستاوردهای علمی روز دنیا در تولید انواع خوراک‌های دام و طیور و مکمل‌های دامی می‌باشد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});