×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 24 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۴۱ هزار نفر اتباع غیرمجاز در البرز/حضور ۵۰۵ هزار دانش آموز درسال تحصیلی جدید
تارا نیوز

به گزارش تارانیوز، « مجتبی عبداللهی» روز یکشنبه ۱ مهر ماه ۱۴۰۳ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن تبریک هفته وحدت و هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، افزود: تمام تلاش خود را برای توجه ویژه به جامعه معلمان بکار بسته ایم .

وی بیان کرد: ۲۵ هزار معلم شاغل و سه هزار معلم بازنشسته در استان البرز داریم .

عبداللهی با اشاره به حضور ۵۰۵ هزار دانش آموز درسال تحصیلی جدید در استان البرز گفت: اکنون ۱۸ هزار و ۵۰۰ کلاس درس داریم که نیمی از مدارس ما ۲ شیفته هستند .

وی اضافه کرد: باید تلاش بیشتری برای برطرف کردن نیازهای استان البرز در حوزه مدارس داشته باشیم .

استاندار البرز گفت: ۵۷ پروژه در ماه های اخیر آماده شده که ۱۴مورد آن مدرسه بوده و درشهریورماه امسال تحویل آموزش و پرورش استان شده است .

مجموع اتباع مجاز و غیر مجاز استان البرز ۲۲۷ هزار نفر است

استاندار البرز با اعلام مجموع اتباع مجاز و غیرمجاز استان که شمار آنها به ۲۲۷ هزار نفرمی رسد اضافه کرد: از مجموع این تعداد ۴۱ هزار نفر غیرمجاز هستند.
وی گفت: درسال گذشته ۴۹ هزار و۲۲۵ تبعه خارجی دراستان البرز جمع آوری شدند که ۱۶ هزار و ۶۸ نفر آنان مدرک قانونی داشتند و اقدام به ترخیص آنان شد .

استاندار البرز بیان کرد: بنابراین ۳۳ هزار و۱۵۷ نفربه کشورشان بازگشت داده شدند، پنج هزار نفر از مجموع این تعداد از استانهای همجوار استان البرز آمده بودند .

وی تاکید کرد: رتبه اول کشور را در عملکرد جمع آوری و ساماندهی اتباع خارجی داشته ایم .

عبداللهی گفت: شرایطی به شکلی رقم خورده که اتباع غیرمجاز استان البرز را به عنوان مقصد انتخاب نمی کنند چون رصد جدی بر این امر وجود دارد.

وی یاد آورشد : قرارگاه مربوطه دراین زمینه تشکیل شده و جلسات مرتبط نیز برگزار شده است .
استاندار البرز اضافه کرد: یک هزار و ۹۵۸ گشت مشترک همراه اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ،پلیس امنیت و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی داشتیم که منجر به جمع آوری اتباع شده است .

وی گفت: خیلی از دامداری های ما کارگر اتباع جذب کرده اند و متاسفانه برخی از مشاغل را ایرانی ها استقبال نمی کنند که باید فرهنگسازی شود .
استاندار البرز تاکید کرد: معاندان با تبلیغات منفی و سواستفاده از شرایط به دنبال افغان هراسی، درگیری و اتفاقات ناگوار هستند که باید در برنامه ها و روند اجرای اهداف تدابیر لازم را داشته باشیم.

استان البرز به پنج رام دیگر قطار نیاز دارد

عبداللهی درادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه های بهداشتی و درمانی ،حمل و نقل استان البرز گفت: این استان نیاز به پنج رام دیگر قطار دارد.
وی اضافه کرد: پروژه اتوبان شهید سلیمانی در حال انجام است ، پیش از این پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد داشت اکنون به بیش از ۷۵ درصد رسیده است .

استاندار البرز اظهار امیدواری کرد: با تلاشهایی که درحال انجام است بتوان تا پایان سال پروژه را افتتاح کرد .

وی گفت: استان البرز دارای ۲۱ شهرک صنعتی است و هشت لکه صنعتی تبدیل به شهرک صنعتی شد و زندان رجایی شهر نیز تغییرکاربری برای آن گرفته شده است .

عبداللهی اضافه کرد: امسال قطعی برق داشتیم اما آب به دلیل تصفیه خانه هایی که در رودخانه کرج پایین بیلقان زده شد مشکلی نداشتیم .

وی تاکید کرد: نیاز به نیروگاه های بادی و خورشیدی داریم و دراین زمینه باید با اطلاع رسانی گسترده و تشریح مزایای احداث این نیروگاه ها، سرمایه گذاران بیشتری را جذب کرد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});