×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تکیه اصلی رشد اقتصادی کشور روی بخش کشاورزی خواهد بود
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرگزاری تارانیوز، غلامرضا نوری قزلجه ظهر امروزر سیزدهمین کنفرانس اقتصاد کشاورزی ایران در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج اظهار کرد: توجه به روستاها را در برنامه‌ها مدنظر داریم و از نظر عملی باید در این زمینه کار شود.

وی افزود: اگر اقتصاد کشاورزی دانش‌بنیان مورد توجه قرار نگیرد، کارها خیلی خوب پیش نمی‌رود.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: الگوی مصرف مهم است و باید براساس اقلیم و شرایط آب و هوایی باشد؛ بنابراین موضوعات روز نیازمند تلاش‌های علمی است که از فرصت نخبگان و محققان در این زمینه بهره‌برداری بیشتری خواهد شد.

نوری با بیان اینکه هر کشوری که نتواند امنیت غذایی خود را تأمین کند حرفی در جهان ندارد، ادامه داد: امروز ناپایداری منابع، مسئله کمبود آب، فرسایش خاک، تغییرات اقلیمی چالش‌هایی را ایجاد کرده است که باید برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی در این زمینه داشت.

وی عنوان کرد: برنامه‌ها و قوانین بالادستی تکالیفی را مشخص کرده است که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق همراه با نیروی انسانی زبده و دانش بومی هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: با استفاده از فناوری جدید باید به صحیح‌تر ین اعداد و ارقام در بخش کشاورزی برسیم و افزایش ضریب نفوذ دانش را در برنامه‌های خود داریم؛ بنابراین در وزارت جهاد کشاورزی همگام با برنامه‌های دولت چهاردهم مشی خود را توجه به علم در مسیر عقلانیت قرار داده‌ایم و در این مسیر از پژوهشگران و محققان می‌خواهیم که همراه ما باشند.

نوری اضافه کرد: در بخش کشاورزی تنها توجه به تنظیم بازار نخواهیم داشت، بلکه سایر مسائل اساسی از جمله توسعه بخش کشاورزی و امنیت غذایی نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد در واحد سطح در بخش کشاورزی باید افزایش یابد، تاکید کرد: با توجه به فرسایش خاک و کمبود آب باید اقدامات مؤثر در این زمینه داشت تا در بحث اقلام کم آب‌بر با راهکارهای علمی کیفیت را افزایش دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: سازمانی برای توسعه روستایی و عشایری تشکیل می‌شود و نقطه نظرات علمی نخبگان را نیاز خواهیم داشت، اما در کنار تولید به پایداری منابع، منابع طبیعی و محیط زیست نیز توجه خواهیم کرد.

نوری عنوان کرد: روش‌های جدید را باید پیدا کنیم تا سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص اقتصاد ملی افزایش یابد، چراکه امروز در سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی با کمبود سرمایه مواجه هستیم.

وی ادامه داد: عده‌ای تصور می‌کنند سرمایه‌گذاری در صنعت همه چیز را حل می‌کند در حالی که اهمیت اقتصاد کشاورزی و سهم آن در ارزش افزوده قابل توجه است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال تکیه اصلی رشد اقتصادی کشور روی بخش کشاورزی خواهد بود؛ بنابراین حمایت‌های لازم را در این بخش خواهیم داشت.

نوری افزود: باید دید که در شرایط اقلیمی و وضع آب و هوایی کشور چه چیزی ایجاب می‌کند که تولید شود و اگر شدنی است باید به جد مورد پیگیری قرار گیرد، به علاوه باید مزیت‌های نسبی را در این بخش شناسایی کرد و خودکفایی نیز مهم است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});