×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سردرگمی والدین و دانش آموزان از وضعیت تعطیلی و پلمپ دو مدرسه در محمدشهر/ آواره گی بیش از ۲۲۰۰ دانش آموز محمدشهری
تارانیوز

به گزارش تارانیوز، تعدادی از اولیا دو مدرسه صبح امروز در مقابل مدرسه تجمع کردند ، اولیا در این تجمع مدعی بودند درب مدرسه با شکایت شاکیان و بنا به دستور مقام قضایی پلمب شده است.

علی قاسم پور رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج در شصت و پنجمین جلسه رسمی شورای شهرستان با اظهار ناراحتی از پلمپ این مدارس و تجمع اولیا و دانش آموزان در مقابل درب مدرسه خواستار راه حلی برای بازگشایی مدرسه شد و اظهار کرد: پلمپ این دو مدرسه که ۲ هزار و پانصد دانش آموز در آن به تحصیل مشغول بودند در حالی است كه كمبود فضای آموزشی در شهرستان محمدشهر به دلیل مهاجرت های اخیر كاملا مشهود است و تعطیل شدن این مدرسه مشكلات عدیده ای را برای مردم و دانش آموزان در پی خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج اذعان کرد: مسئولین استانی و ملی باید پیگیر این مسئله مهم باشند و تلاش کنند تا از تعطیلی این مدرسه جلوگیری به عمل آورند.

قاسم پور بیان کرد: سرانه آموزشی دانش آموزان در کلانشهر کرج بدلیل نزدیکی به تهران و جمعیت پذیر بودن این کلانشهر کمتر از حد سرانه میانگین کشوری است و تعطیلی این دو مدرسه مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در هفته دولت زیبنده نیست که بیش از دو هزار دانش آموز دچار سرگردانی شوند و از تحصیل محرو م شوند.

وی تاکید کرد: باید دید که آیا وزارت آموزش و پرورش واکنش جدی‌تری به این مسئله خواهد داشت و یا برای حل ریشه‌ای این مشکل در راستای افزایش سرانه‌های آموزشی مدارس اقدام و مطالبه راهبردی از مقامات بالا دستی خواهد داشت .

محمد مهرزاد عضو شورای شهر محمدشهر و سخنگوی شورای اسلامی شهرستان کرج نیز در این خصوص گفت: شاکیان خصوصی منجر به پلمپ این مدرسه شدند و رایزنی های انجام شده با مالكین تاكنون به نتیجه نرسیده است میطلبد که این دغدغه به صورت ویژه توسط مسئولین کشوری پی گیری شود و تملک مدرسه توسط اعتبار ملی پرد اخت شود .

‎وی بیان کرد: درحالی که مسئولان آموزش و پرورش وعده فک پلمپ دو دبستان شهید محمد پرورش و میثم تمار در محمدشهر کرج را داده بودند، اما وارثان ملک، درهای مدرسه را از دو ماه قبل پلمپ کردند.

مهرزاد تاکید کرد: علت پلمب این دو مدرسه، تصرف بخشی از زمین اشخاص توسط آموزش پرورش است که رای به خلع ید و قلع و قمع بنای ساخته شده در این اراضی صادر شده است. کریم قدیانلو عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرستان کرج و عضو شورای شهر محمدشهر با اظهار تاسف از پلمپ این مدرسه تصریح کرد: با توجه به روزشمار آغاز سال تحصیلی جدید اولیا دانش آموزان حتی تاکنون نتوانسته اند برای ثبت نام پرونده دانش آموزان را به مدرسه دیگری انتقال دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پی گیری های بعمل آمده از ابتدای شورای ششم تعداد چند قطعه زمین از سوی شورا و شهرداری محمدشهر برای ساخت مدرسه و افزایش سرانه آموزشی به آموزش و‌‌ پرورش اهدا شد لذا تاکنون برخی فقط کلنگ زنی شدند .

قدیانلو بیان کرد: از وزیر محترم آموزش و پرورش ، استاندار محترم البرز ، مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز و مسئولین مربوطه درخواست می شود که هر چه سریعتر رسیدگی و خانواده های دانش آموزان را از نگرانی برهانند.

اتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});