×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صددرصد منابع آبی البرز حتی ذخیره آبی نسل آیندگان مصرف شده است
زهره رزمی آذر

 داوود نجفیان ظهر امروز _چهارشنبه هفتم شهریور_ در حاشیه نشست خبری نماینده مجلس کرج با خبرنگاران اظهار کرد: البرز به لحاظ منابع آبی شرایط خوبی دارد، اما با توجه به جمعیت و قطب صنعتی در البرز، بارگذاری آب ۱۶ برابر ظرفیت استان است.

وی با اشاره به اینکه تأمین ۴۵ تا ۴۸ درصد آب سطحی مورد نیاز پایتخت از دو سد استان با ۴۵۰ متر مکعب است، افزود: صددرصد منابع آبی استان و حتی ذخیره آبی نسل آیندگان نیز مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز خاطرنشان کرد: برآورد شد که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر بدهکار هستیم در حالی که عمق چاه‌های استان به ۲۵۰ متر رسیده و دلیل فرونشست زمین در بعضی مناطق البرز است.

نجفیان با تاکید بر اینکه در برنامه‌های استان هیچ توجهی به ظرفیت آب البرز نشده است، اضافه کرد: به فرایند صدور پروانه به شهرک‌های صنعتی برای تأمین آب توجه نشده است و شهرک‌های صنعتی برای تأمین آب مورد نیاز خود چاه غیرمجاز می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه در استان در طول ۱۱ سال، ۲۵۰۰ چاه غیرمجاز و سال گذشته ۱۷۰۰ چاه مسدود شده است، افزود: قرار نبود صنعت نساجی و فولاد با بالاترین مصرف آب وارد البرز شود، به علاوه اشتهارد ۵۰۰۰ مترمکعب پساب دارد که ۱۲۰ لیتر در ثانیه مصرف آب دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز گفت: تهران و البرز در عمل هیچ‌گونه منابع آبی جدید ندارند و تمام منابع آبی آیندگان مصرف شده و دو سال است که روستاییان منطقه آسارا از رودخانه کرج حقابه خود را دریافت نکرده‌اند و باغات در حال خشک شدن است.

نجفیان عنوان کرد: حوزه کشاورزی استان باید به‌روزرسانی شود تا بهره‌وری کشاورزی را بالا ببریم؛ مرگ آبخوان‌ها و فرونشست زمین به حدی رسیده است که دیگر قابل احیا نیست.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});