×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صاحبان صنایع رقبتی به ایجاد انرژی های تجدید پذیر نشان نمی دهند/بهینه‌سازی مصرف انرژی باید فرهنگ‌سازی شود
زهره رزمی آذر

به گزارش تارا نیوز، علی شیرین‌زاد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور مدیران ارشد حوزه آبرسانی استان برگزار شد، با تاکید بر اینکه صنعتگران استان البرز در حوزه زیرساخت‌های خدماتی از جمله آب، برق، گاز دچار مشکل هستند و باید چاره اندیشی جدی در این زمینه داشت، اظهار کرد: گلایه اصلی صنعتگران در تابستان قطعی برق است، به نحوی که خط تولید آنها متوقف می‌شود.

وی در ادامه افزود: بخش قابل توجه مشکلات در حوزه برق ، به مسئله تولید، محدودیت ها و بخش توزیع در شبکه ها است از اینرو در حوزه زیرساخت‌های خدماتی دچار مشکل هستیم.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بنا به گفته صنعتگران تولیدکنندگان در فصل زمستان مشکل گاز دارند و در طول سال با مشکل تأمین آب مواجه هستند، در نشست با صنعت‌گران آنها مطرح کردند که باید حقوق، بیمه و مالیات پرداخت کنند در حالی که به دلیل قطعی آب، برق و گاز توقف در تولید را داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در فصل تابستان شاهد افزایش ۴۰ درصدی مصرف برق به دلیل استفاده از کولرگازی بوده ایم، افزود: بهینه‌سازی مصرف باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود و از آنجایی که البرز قطب صنعتی کشور به شمار می‌رود باید اقدامات مؤثری در بهینه‌سازی مصرف داشت تا بخش کشاورزی و صنعت با مشکل زیرساخت‌های آب، برق و گاز مواجه نشود.

تلاش دستگاه ها و نهادها به صورت جامع برای ساماندهی اتباع 

شیرین زاد در خصوص ساماندهی اتباع بیگانه گفت: تمام دستگاه ها و نهادها به صورت جامع باید برای ساماندهی اتباع تلاش کنند. روزانه ۲ هزار روادید سیاحتی و گردشگری برای اتباع بیگانه در سفارت ایران صادر می شود.

وی به ورود اتباع بیگانه به کشور اشاره کرد و گفت: در استان آمار قابل توجهی در جلب اتباع خارجی غیرمجاز را داریم که بر این اساس باید ساماندهی منسجم قانونی در این امر داشته باشیم.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مسائل مهجور در چند دهه اخیر بحث فرهنگ و اقتصاد است، گفت: کشور و استان عقب نشینی در جهاد فرهنگی داریم و مسئله فرهنگ فقط تهاجم فرهنگی نیست در فرهنگ هر تمدنی اگر قدر داشته های خود را نداند در رقابت با سایر تمدن ها عقب می ماند و فرهنگ های بالنده پیشی می گیرند.

شیرین زاد عنوان کرد: در چند دهه اخیر با تهاجم فرهنگی  که در کشور داشتیم در عرصه فرهنگ دچار بهم ریختگی و عدم وحدت هستیم و وضعیت فرهنگی جامعه و استان البرز با چالش هایی روبرو شده است.

صنایع رقبتی به انرژی های تجدید پذیر ندارند

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای در پاسخ به سوال خبرنگار تارا نیوز مبنی بر اینکه البرز با توجه به قطب صنعتی و کشاورزی نیاز به یک شهر خورشیدی دارد در این خصوص آیا قداماتی صورت خواهد گرفت، گفت: شهر خورشیدی در کل کشور مطرح شده بود و سیاست دولت این است در این زمینه مردم و بخش خصوصی پای کار بیایند و بابت آن زمین هم اختصاص می دهد اما توجیح اقتصادی برای مردم و کشاورزان ندارند.

وی در پایان گفت: بخش صنایع در این بخش بایستی ورود کنند که در جلسه ایی که داشتیم با وجود اختصاص زمین از سوی دولت ولی این انگیزه بنا بر دلایل مختلف برای صاحبان صنایع وجود ندارد و عمدتا توجیح اقتصادی ندارد و تا الان نیز هیچ صنایعی در این خصوص وارد عمل نشده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});