×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۵۰ درصد از زایمان ها در سال گذشته مربوط به اتباع بیگانه بود/روند کاهش جمعیت در کشور فاجعه است
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز داوود زارع مدیر کل بیمه سلامت استان البرز صبح امروز در نشست خبری که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد،ضمن تبریک هفته دولت و روز پزشک اظهار داشت: بیس از ۹۰ درصد از کادر درمان از قشر خدوم و زحمتکش هستند.
وی در ادامه افزود: در حوزه بیمه گری بیمه سلامت حدود ۶۰۰ هزار نفر در البرز بیمه هستند که از این تعداد ۳۹۰ هزار نفر بیمه سلامت شده اند که ۳۴۶ هزار نفر بیمه رایگان هستند و سرانه آنها را به طور رایگان دولت پرداخت می کند.

دکتر زارع با بیان اینکه بیمه سلامت به افرادی که دهک های ۶ تا ۹ قرار دارند تخفیف۵۰ تا ۸۰ درصد دارند، افزود: مددکاران بهزیستی، زندانیان و روستائیان
که تحت حمایت صندوق روستایی هستند اگر تاییدیه های لازم را دریافت کنند بیمه رایگان دریافت می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز خاطرنشان کرد؛ ۴ هزار نفر اتباع بیگانه نیز تحت بیمه رایگان قرار گرفته اند البته با توافقی که با کمیساری عالی انجام شده است.

زارع عنوان کرد: در استان البرز از ۵ هزار ۶۰۰ موسسه پزشکی که وجود دارد حدود هزار ۲۸۶ موسسه با بیمه سلامت البرز قرار داد دارند که این عدد بسیار اندک است.

وی با تاکید بر اینکه پزشکان باید با بیمه سلامت بیشتر تعامل داشته باشند، خاطر نشان کرد: در استان البرز ۳ مرکز ناباروری  رویش و کمالی وجود دارد که یکی از آنها حذف شد، اما فقط بیمارستان کمالی با بیمه سلامت قرارداد دارد.

مدیر کل بیمه سلامت البرز با اشاره به اینکه از کل زایمان‌هایی که در استان البرز در سال گذشته انجام شده، بالغ بر ۷۳ درصد زایمان سزارین بوده است، تاکید کرد: با آمارهای که داده شد، زایمان های طبیعی در استان بسیاری پایین است و برای مادران آینده این میزان عدد بالایی است که باید به پایین ۳۵ درصد برسد.

این مقام مسئول اضافه کرد: از تعداد زایمان‌هایی که در سال گذشته انجام شد، بالغ بر از ۵۰ درصد مربوط به اتباع بیگانه بوده است که روند کاهشی بودن جمعیت در کشور فاجعه است.

زارع با تاکید بر اینکه ویزیت پزشکان حتما باید الکترونیکی باشد، افرود: ارز ترجیحی از داروها حذف شده است از اینرو اگر نسخه الکترونیکی نباشد بیمه شده مجبور است هزینه دارو را آزاد پرداخت کند همچنین داروی غیر حضوری در حدود ۶۰ هزار نسخه را تایید کرده ایم.

مدیر کل بیمه سلامت البرز در پایان گفت: در سال ۱۴۰۲ در حدود ۱۱همت ریال (یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان) پرداختی استان البرز برای هزینه بیمه است که در سال جاری ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش خواهیم داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});