×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گلایه اعضای شورای شهر کرج از اجرایی نشدن پروژه‌های برجای مانده شهری
زهره رزمی آذر

 به گزارش خبرنگار تارا نیوز، نشست علنی نمایندگان مردم در پارلمان شهری کرج عصرامروز سه شنبه با حضور اکثریت اعضا شورای شهر کرج و مدیریت شهرداری برگزارشد، در نطق پیش از جلسه علی قاسم پورسخنگوی شورا ی شهر کرج ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری مراسم روز خبرنگار توسط مدیریت شهری کرج به چند نقطه ضعف در برگزاری این مراسم اشاره کرد و گفت: بهتر بود که دعوتنامه خبرنگاران به دستشان می رسید نه اینکه از آنها خواسته می شد که برای گرفتن دعوتنامه به شهرداری مراجعه کنند البته این را باب تذکر جهت اصلاح در سنوات آینده می گویم.
قاسم پور خطاب به شهردارکرج گفت: امسال سال اطلاع رسانی اقدامات مجموعه مدیریت شهری و سال آخر دوره ششم شورای شهر کرج است و با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت شهری بایستی اطلاع رسانی از تمامی مبادی و گزارش عملکرد از تمامی درگاه های شهری داده شود اما قطعا الویت اطلاع رسانی با رسانه های کرج است در این خصوص از ابزارهای قهری با برخی از رسانه استفاده نشود.
چند پروژه نیمه تمام بر روی زمین مانده است
وی خطاب به شهردار کرج گفت: از اول شورای ششم چند پروژه نیمه تمام بر روی زمین مانده که هیچ تدبیری اندیشیده نشده است. عمده مطالبه حقوق مردم جمع آوری زباله ها است که کماکان مغفول مانده است و موضوع جمع آوری زباله گردهای کولبر، چرخی و وانتی همچنان ادامه دارد که به طور مثال چند شب پیش در وسط شهر منطقه رجایی شهر، ۳ وانتی زباله گردهای کولی را در سطح شهر جلو چشم مردم جمع آوری می کردند.
قاسم پور در ادامه افزود: تذکر بعدی در خصوص گود ناصر بخت است که متاسفانه از اول شورای ششم در مورد این گود صحبت شده است و تا حدودی پیش رفته که منتهی به توافق ۳ جانبه شده است که بین بانک شهرو سازنده یا پیمانکارمعروف که همه جا اسمش است وحضور دارد،اتفاق افتاده است.
وی اضافه کرد: اگر خونی از دماغ کسی بیاید مسئولیت با اجرای مدیریت شهری است چراکه دلیل این عقب ماندگی انتصابات پی در پی مدیریت منطقه ۵ است در حالیکه ۴ مدیر هر کدام در کمتر از ۷ ماه جابجا شده اند و مدیران تا مشکلات را حل کنند به جای دیگر انتقال پیدا می کنند، در کمیته شایسته گزینی و نوع جابجایی مورد سوال است و اینکه با این جابجایی ها هنوز مشکل گود ناصر بخت حل نشده است و خطر در کمین مردم است.
نوع نگاه مدیران شهری به حوزه فرهنگ و مسائل اجتماعی نگران کننده است
سخنگوی شورای شهر کرج در بخش دیگری از سخنانش به رویداد المپیک در پاریس اشاره کرد و گفت: به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری از زحمات دوستان بخصوص دو مربی تکواندو کرجی به نام خانم مینو مداح و رضا ایمان زاده که در المپیک امسال حضورداشته اند از آنها در صحن شورا تقدیر شود.
در ادامه جلسه علیرضا سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی در نطق پیش از دستور که درغالب چند تذکر به شهردار کرج مطرح شد؛ گفت: یکی از تذکرات و مطالبات مردمی اجرای پروژه پیاده روی امام زاده حسن (ع) در منطقه شاه عباسی است که متاسفانه به کندی انجام می شود و مردم به شدت گله مند هستند.
وی ادامه داد: کندی عملیات به کسب و کار مردم آسیب می زند همچنین بررسی تاثیرات اجتماعی و اقتصادی این پروژه را در اقتصاد کسبه منطقه در نظر بگیرید و تصمیمی که به ضرر مردم باشد انجام ندهید، این اطمینان خاطر را به مردم بدهید که مطالعات اجتماعی و فرهنگی از قبل مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و سپس اجرایی شده است.
سعیدی به یک سری اتفاقات و انحرافات فرهنگی وعقیدتی در بعضی جریان ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه نرم برخی از دوستان بعضی مسائل را حذف و اضافه می کنند در صورتیکه نوع نگاه مدیران شهری به حوزه فرهنگ و مسائل اجتماعی و فرهنگی و جریان انقلاب اسلامی نگران کننده است سر بسته این موضوع را بیان می کنم و شرح موضوع را در اختیار ریاست شورا قرار خواهم داد.
وی در غالب تذکر خطاب به اعضای شورا گفت: فساد در هر سازمان، نظام یا حکومت و شورا فقط فساد مالی نیست در حالیکه خودخواهی و تحکم در شورا یکی از بزرگترین فسادهایی است که به شورا آسیب می زند. خود برتر بینی، خودپسندی باعث تحکم می شود که منفعت شخصی بر منفعت شهر و شورا ترجیح داده شود. سعیدی با بیان اینکه اعضا شورا گرفتار برخی ازاین رسانه نماها نشوند، افزود: به دام این بی تقوایی ها نیفتید در حالیکه اعضای شورا خود تصمیم گیرنده است و رفتارحکیمانه از شورا مورد انتظار است. هر امکانی که در اختیار ما است، دست خوش برخی افراد قرار ندهید و وارد بازی آنها نشوید «تفرقه بنداز و حکومت کن» در جبهه ما روشن است که چه آسیب هایی از آن دیده ایم.
وی اضافه کرد: نباید به کسی که نماینده مردم است توهین کرد، تعجب می کنم از خودمان چرا اجازه ورود به این افراد را در دفترهایمان می دهیم ویا کا به آنها می سپاریم به این تصمیم سازی ها که مکانیزم شیطان است پیش نرویم. خواهش میکنم طرح سناریوی انحرافی بین ما اختلاف نندازد و تصمیم را خودمان بگیریم چراکه نمی توانند برخی با این حرکت ها بین ما اختلاف بیندازند.
موضوع قرداد ۱۷ میلیاردی منطقه ۸ چیست؟
در ادامه این جلسه علیرضا رحیمی محمودآبادی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نیز سه تذکر را به شهردارکرج داد و گفت: تذکری که امام جمعه در یکی از خطبه ها نماز جمعه داشتند، توئیت نماینده مجلس همچنین مطلبی که یکی از خبرنگاران عنوان کرد شهردار کرج در یک جلسه محرمانه توضیحاتی در این مورد به اعضای شورا بدهد.
وی ادامه داد: در انتصابات اخیر شائبه های انتخاباتی از هر نو ع به گوش می رسد از افراد ارزشمندتر استفاده شود که سلامت اخلاقی دارند، توجه جدی به این موضوع باید داشته باشید و اینکه برخی از نطق ها و تذکرات اتفاق افتاده است و و پاسخ منطقی داده نشد یکی در مورد عدد ۱۷ میلیاردی منطقه ۸ و قرادهای موجود به تفکیک و مورد سوم که آقای قاسم پور مطرح کردند. تذکر و پیوست ها در سامانه موجود نیست خواهشا پاسخ دقیق تر به این موضوعات داده شود.
در انتهای جلسه اعضا شورا به لایحه احداث چایخانه های امام رضا برای ارائه خدمات به شهروندان در مناسبات فرهنگی در برخی از مناطق شهر کرج پرداختند که این لایحه با اشکالاتی از لحاظ حقوقی و فنی و ایجاد جایگاه ها با مشکلات ترافیکی و … روبرو بود که مقرر شد این لایحه به شهرداری عودت داده شود تا در مدت یک ماه به اشکالات فنی آن رسیدگی سپس در صحن علنی مجدد مطرح شود.
انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});