×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۹۵ درصد مشکلات تنش آبی در البرز کاهش یافت
زهره رزمی آذر

به گزارش تارانیوز، حمید رضا نامداری ظهر روز سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت تجلیل از خبرنگاران برگزار شد با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب استان البرز در اجرای پروژه های سفرریاست جمهور در سطح استان رتبه برتر را کسب کرده است، گفت: سال گذشته به واسطه تلاشها و برنامه ریزی های انجام شده ۹۵ درصد مشکلات تنش آبی در مناطق مختلف استان با توجه به محدودیت در تامین بودجه ، توانستیم تامین آب پایدار را برای مردم محقق کنیم.

وی در ادامه افزود: همیشه و در شرایط سخت در تنش آبی رسانه ها ما را در کسب این رتبه یاری کردند که جای تقدیر و تشکر دارد چراکه اگر این همراهی و روشنگری نبود قطعا شاهد این موفقیت نبودیم.

مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز با بیان اینکه سال گذشته پس از گذر از پیک تابستان برای تامین آب سال ۱۴۰۳ برنامه ریزی های متعددی انجام شد ،افزود: بالغ بر بیش از ۳۰۰ جلسه در موضوعات مختلف جلسه برگزار شد که خروجی آن  حفر و  احیای ۲۷۰ حلقه چاه در استان و راه اندازی تصفیه خانه شماره ۳  بود.

وی اضافه کرد:احداث تصفیه خانه شماره ۳ یک رکورد در سطح کشور بود که در کمتر از یک سال از تصفیه خانه، آب شرب را تحویل مردم دهیم همچنین در کنار آن اصلاح و بازسازی شبکه های توزیع و تعادل بخشی به شبکه و راه اندازی مرکز پاییش و کنترل تصفیه آب را نیز داشته ایم.

نامداری عنوان کرد: ظرفیت تصفیه خانه شماره ۳ آب کرج ۳۸۰ لیتر بر ثانیه بود که در پیک باید۵۷۰ لیتر در ثانیه را تصفیه  می کرد اما در حال حاضر این عد در پیک تا ۱۱۵۰ لیتر در ثانیه ارتقا یافته است و در سطح استان این قابلیت را داریم که تخصیص آب شرب استان را به میزان ۱۱۰ میلیون متر مکعب در سال را به طور کامل دریافت و تصفیه کنیم.

وی با اشاره به اینکه ارتقاء ظرفیت تصفیه خانه های آب شماره ۱ و ۲ شهر کرج و آب گیری تصفیه خانه مهستان به میزان لازم است، افزود:ظرفیت تصفیه خانه شماره ۱ کرج  ۱۶۵ لیتر در ثانیه بود که با احداث یک تصفیه خانه با تکنولوژی روز دنیا بتوانیم  ۱۰۰ لیتر بر ثانیه به این ظرفیت اضافه کنیم همچنین با اقدامات اصلاحی در بهره برداری از این تاسیسات ظرفیت تصفیه خانه شماره ۱ را به۴۰۰ لیتر بر ثانیه برسانیم.

مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز  به تصفیه خانه شماره ۲ کرج اشاره کرد و گفت: این تصفیه خانه  نیز ۳ مدول ۵۰۰ لیتر بر ثانیه بوده که سال گذشته ۲۴۵۰ لیتر برثانیه بود در حال حاضر از خرداد ماه تا ۲۷۰۰ لیتر بر پانیه این امکان را داریم در این تصفیه خانه آبگیری و در اختیار مردم قرار دهیم.

نامداری با بیان اینکه  تامین آب در شهرهای مختلف استان از آب  های سطحی بهره برداری می شود ، گفت: سال گذشته منطقه مهرشهر در محله های مختلف شاهد تنش آبی بودیم اما با افزایش ظرفیت آبگیری از آب های سطحی و  حفر چاه در این منطقه از ابتدای سال این منطقه تنش آبی کمتری برخوردار بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت شهری مسئولیت روان آب ها و فاضلاب ها برعهده شهرداری ها است، گفت: با دستور استانداربرای تامین آب در مواقع بحران در سطح شهر بایستی در نقاط پر تراکم جمعیتی در فضای سبز مخازن ذخیره آب ساخته و به شبکه توزیع آب اتصال یابد تا در مواقع بحران ذخیره اضطراری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز در پایان گفت: ابلاغیه ای توسط دولت از سوی استانداری ابلاغ شده تا شهرداری ها مکلف به ساخت تصفیه خانه های محلی باشند تا از ظرفیت تصفیه محلی و پساب تولیدی در هر منطقه برای فضای سبز استفاده شود.

انتهای پیام/

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});