×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۵۵ میلیون متر مکعب تخصیص آب به استان البرز
تارانیوز

به گزارش خبرگزاری تارا نیوز، داوود نجفیان امروز_دوشنبه پانزدهم مرداد_ در آئین افتتاح طرح آبرسانی نظرآباد که با حضور استاندار البرز و مسؤولان شهرستانی نظرآباد برگزار شد، اظهار کرد: استان البرز با توجه به تراکم جمعیت بالا اصلی‌ترین دغدغه آن تأمین پایگاه آب شرب در استان البرز است.

وی افزود: در این راستا دو مشکل پیش رو بود یکی عقب ماندگی در زیرساخت‌های تأمین و توزیع آب شرب و دیگری عدم برخورداری استان از منابع سطحی و حقابه استان البرز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز با اشاره به اینکه تأمین آب شرب از مطالبات مردم استان البرز است، خاطرنشان کرد: با مطالعات جامع سراسری استان البرز این طرح اجرا شد و نیاز به ردیف اعتباری بودجه و تخصیص آب داشتیم که تصویب شد.

نجفیان با اشاره به اینکه تا چشم‌انداز ۱۴۳۰ مطالعات را به تصویب وزارت نیرو رسانده‌ایم، تاکید کرد: پس از آن به دنبال کمبودهای استان بودیم و با توجه به مصوبه شورای امنیت ملی تخصیص و تأمین آب برای استان خیلی سخت بود، اما با پیگیری‌های استاندار البرز و نمایندگان و جلسات متعدد این طرح مصوب شد.

وی ادامه داد: در نهایت ۵۵ میلیون متر مکعب آب یعنی دو برابر میزان تخصیص یافته اعتبار قبلی برای استان البرز تخصیص یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با بیان اینکه از ۵۷ میلیون متر مکعب سهم استان البرز، ۲۵ میلیون مترمکعب سهم شهرستان‌های نظرآباد مهستان و شهرهای غربی تخصیص یافته است، گفت: اگر ۱٠٠٠ لیتر از سطح آب طالقان به استان راهی شود مابقی را از آب زیرزمینی در استان تأمین خواهیم کرد.

نجفیان با اشاره به اینکه استان البرز بدون هرگونه ظرفیت ردیف اعتباری است، اضافه کرد: بعد از مطالعات جامع توانستیم طرحی را در برنامه و بودجه کشور به تصویب برسانیم و لینک سراسری که ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار، این طرح به تصویب برسانیم.

وی تاکید کرد: امسال با ردیف بودجه ۳۰۰ میلیون تومان این دو طرح را با اعتبارات استانی و ملی شروع کرده‌ایم اما نیاز به ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه برای این دو پروژه داشتیم.

گفتنی است بهره برداری از طرح آبرسانی به شهرستان نظرآباد از منابع آب پایدار با کیفیت سد طالقان که با خط لوله به طول ۱۶ کیلومتر از تصفیه خانه آب شهر مهستان با خازن ۵۰۰۰ متر مکعبی ولیعصر و ۱۰۰۰۰ متر مکعبی سید جمال الدین شهر نظرآباد با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان صورت گرفته است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});