×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۴  .::.   برابر با : Sunday, 18 May , 2025  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، زهره رزمی آذر؛

رسانه، بیش از هر زمان دیگری، به یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر سبک زندگی مردم تبدیل شده است. از شیوه پوشش و گفت‌وگو گرفته تا تغذیه، الگوی خرید، تفریح و حتی نوع نگاه به خانواده، همه و همه زیر سایه پیام‌های مستقیم و غیرمستقیم رسانه شکل می‌گیرند.

با گسترش رسانه‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی، سبک زندگی دیگر فقط تحت تأثیر خانواده یا محیط آموزشی نیست، بلکه کاربران هر روز با سیلی از تصاویر، ویدیوها و پیام‌هایی مواجه‌اند که هنجارهای جدیدی را القا می‌کنند. گاهی این پیام‌ها با فرهنگ ملی و دینی جامعه هم‌راستا نیستند و ناخواسته موجب تضعیف هویت فرهنگی، افزایش مصرف‌گرایی یا عادی‌سازی سبک‌های زندگی ناسازگار می‌شوند.

در مقابل، رسانه می‌تواند بسترساز ارتقاء سبک زندگی سالم، متعادل، ایرانی‌ـ‌اسلامی و متکی بر ارزش‌های بومی باشد؛ به شرط آنکه محتوای آن، آگاهانه، جذاب، مستند و در تعامل با نیازها و واقعیت‌های جامعه طراحی شود.

انتخاب با ماست: رسانه ابزاری برای آگاهی و تعالی یا الگوساز کلیشه‌ای و بی‌ریشه.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});