
تارا نیوز
به گزارش تارا نیوز، زهره رزمی آذر؛
رسانه، بیش از هر زمان دیگری، به یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر سبک زندگی مردم تبدیل شده است. از شیوه پوشش و گفتوگو گرفته تا تغذیه، الگوی خرید، تفریح و حتی نوع نگاه به خانواده، همه و همه زیر سایه پیامهای مستقیم و غیرمستقیم رسانه شکل میگیرند.
با گسترش رسانههای نوین و شبکههای اجتماعی، سبک زندگی دیگر فقط تحت تأثیر خانواده یا محیط آموزشی نیست، بلکه کاربران هر روز با سیلی از تصاویر، ویدیوها و پیامهایی مواجهاند که هنجارهای جدیدی را القا میکنند. گاهی این پیامها با فرهنگ ملی و دینی جامعه همراستا نیستند و ناخواسته موجب تضعیف هویت فرهنگی، افزایش مصرفگرایی یا عادیسازی سبکهای زندگی ناسازگار میشوند.
در مقابل، رسانه میتواند بسترساز ارتقاء سبک زندگی سالم، متعادل، ایرانیـاسلامی و متکی بر ارزشهای بومی باشد؛ به شرط آنکه محتوای آن، آگاهانه، جذاب، مستند و در تعامل با نیازها و واقعیتهای جامعه طراحی شود.
انتخاب با ماست: رسانه ابزاری برای آگاهی و تعالی یا الگوساز کلیشهای و بیریشه.
https://taranews.ir/?p=22314