×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 7 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شکست اسرائیل در «وعده صادق» از موشک‌های نسل‌ قدیمی‌ بود
تارا نیوز

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، صبح امروز یکشنبه ۳۱ خرداد بازدید جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه به همت معاونت فرهنگی هوافضا و حوزه هنری استان البرز در راستای برگزاری رویداد هنری «وعده صادق» صورت گرفت.

در نشست علمی  که در این رویداد بزرگ تولید آثار هنری وعده صادق در پارک ملی هوافضا برگزار شد، سرتیپ تمام پاسدار علی بلالی، مشاور عالی فرمانده نیروی هوافضای سپاه و مسئول پارک ملی هوافضا با اشاره به اینکه نمایشگاه دستاوردهای هوافضا، از سال ۱۳۹۹ آغاز به کار کرده است و شامل دستاوردهای حوزه موشکی، پدافند، پهپاد و عملیات هوایی و فضایی است،اظهار کرد:مساحت این پارک حدود دو هکتار است و در سه بخش از این نمایشگاه تجهیزات مورد استفاده از دوران دفاع مقدس نیز وجود دارد اما سابقه دو بخش عملیات هوایی و فضایی خیلی به آن دوران باز نمی گردد.

وی در ادامه افزود:  آخرین دستاوردهای نیروی هوافضا در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار داده شده است. عملیات وعده صادق با تجهیزاتی انجام شد که دو سه سال از این نمایشگاه عقب تر هستند.

مشاور عالی فرمانده نیروی هوافضای سپاه «ما می توانیم» موجب ایجاد این نمایشگاه شد عنوان و گفت: زمانی که جنگ هشت ساله به ایران تحمیل شد و صدام با حمایت ابرقدرت های جهانی، به این کشور حمله و بخش وسیعی از آن را اشغال کرد، توانستیم خود را در مقابله به مثلی که در جنگ شهرها وجود داشت، بازیابی کنیم. کشورهای بلوک شرق از موشک های اسکات با برد ۳۰۰ کیلومتر استفاده می کردند.

سرتیپ تمام پاسدار بلالی  خاطرنشان کرد: اما بلوک غرب از موشک هایی استفاده می کرد که حداکثر برد آنها ۲۷ کیلومتر بود  و بنا شد صاحب موشک های قدرتمند با برد بیشتر شویم، اما نگاه شهید طهرانی مقدم این بود که باید به قدرت بومی خود تکیه کنیم؛ این رویکرد به عنوان یک الگو و ایده و در تمام امور و فعالیت های وی در هوافضا جریان داشت و به سایر رده ها نیز سرایت کرد.

مشاور عالی فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به چنان قدرتی رسیده که دیگر موشک غیر نقطه زن در آن تولید نمی شود، اظهار کرد: در حال حاضر دستگاهی را در موشک ها نصب می کنیم که تمام وضعیت های موشک را به ما مخابره می کند. در عملیات وعده صادق بالغ بر ۱۵۰ موشک شلیک شد، در حالیکه در دوران دفاع مقدس تنها ۸۸ موشک شلیک شد.

عملیات وعده صادق تنبیه مختصری بود که رژیم صهیونیستی متوجه شود

در ادامه این رویداد حجت الاسلام والمسلمین علی نادری، معاون فرهنگی نیروی هوافضای سپاه اظهار کرد : یکی از رسالت های بزرگ اصحاب هنر و رسانه، بیان اقتدارآفرینی های جوانان و ملت ایران در بخش های مختلف در قالب هنر است.

حجت الاسلام والمسلمین نادری خاطرنشان کرد: امروزه بخش عمده ای از مردم ایران از پیشرفت های علمی کشور در حوزه های مختلف به ویژه نظامی و اقدامات بزرگی که انجام می شود، اطلاعی ندارند، چه برسد به اینکه پیام های مربوطه به سایر مناطق دنیا برسد.

معاون فرهنگی نیروی هوافضای سپاه  با بیان اینکه پارک ملی هوافضا شامل بخشی از توانمندی ها و قابلیت های نیروی هوافضاست که قابل ارائه بوده و در معرض نمایش قرار گرفته است، افزود: برخی تجهیزات و سلاح های موجود در نمایشگاه مستقر در پارک ملی هوافضا در عملیات غرورآفرین وعده صادق مورد استفاده قرار گرفتند. کاری که این عملیات کرد کارستان بزرگی بود که آنطور که باید و شاید به گوش همه رسانده نشد.

وی اضافه کرد:با هماهنگی کامل در بخش های مختلف کشور از جمله نیروهای مسلح و دیپلماسی، این عملیات انجام شد و ضربه راهبردی اساسی به رژیم غاصب صهیونیستی وارد کرد‌.

معاون فرهنگی نیروی هوافضای سپاه با اشاره به اینکه مورد حمله قرار گرفتن تل آویو از سوی یمنی ها شکست دیگری برای رژیم صهیونیستی بود، بیان کرد:  عملیات وعده صادق تنبیه مختصری بود که رژیم صهیونیستی متوجه شود دوران بزن در رویی تمام شده است؛ با سیلی های متعددی که می خورد، نمی داند چگونه باید پاسخ بدهد.

شایان ذکر است پس از این نشست، جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه حاضر در مراسم، به همت معاونت فرهنگی هوافضا و حوزه هنری استان البرز در راستای برگزاری رویداد هنری وعده صادق از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه بازدید کردند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});