×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 7 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انقلاب در کاشت حلزون شنوایی در دولت سیزدهم/هزینه ۲۰۰ میلیونی که رایگان شد
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، وجیهه محمدی فلاح، مدیرکل بهزیستی استان البرز صبح امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت آغاز هفته بهزیستی برگزار شد، با اشاره به اینکه این سازمان به عنوان یکی از مجموعه های خدمت رسان به جامعه هدف مطرح است و وظیفه خدمات رسانی به اقشار مختلف جامعه از جمله نیازمندان تا معلولین و سالمندان و غیره .. را دارد، اظهار کرد:  پیش از این، سازمان بهزیستی از برخی ناترازی ها رنج می برد و برخی از آنها هنوز هم‌ مشاهده می شود اما بخش عمده ای از این ناترازی ها رفع شده است و شاهد رشد ۵۰ درصدی اعتبارات استانی هستیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه درالبرز حدود ۴۰ هزار نفر از خدمات دارای معلولیت بهرمند می شوند، در دولت سیزدهم حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت در نوبت دریافت خدمت رسانی از این‌ مجموعه بودند که در دولت های پیشین این تامین منابع صورت نگرفته بود اما در حال حاضر با رشد ۲۲۰ درصدی، در حدود ۲۵ هزار و ۲۱۵ نفر افراد دارای معلولیت در البرز خدمات مستمر ماهیانه را دریافت می کنند.

هزینه ۱۰ میلیارد تومانی بودجه جهت خرید تجهیزات توانبخشی در البرز

مدیرکل بهزیستی استان البرز همچنین  به،بانوان سرپرست خانوار، خانواده های دارای چند قلو و نیز افراد دارای ضایعه نخاعی،اشاره کرد و گفت: در این طیف از افراد مقوله ای به نام پشت نوبت نداریم زیرا هر فرد واجد شرایطی که مراجعه کننده این سازمان باشد، خدمات لازم را دریافت می کند.

وی اضافه کرد: در تامین تجهیزات توانبخشی رشد ۲۵۲ درصدی در حوزه تهیه پروتز و ارتز داشته ایم که یکی دیگر از اقدامات سازمان بهزیستی استان البرز است.

محمدی فلاح  به هزینه ۱۰ میلیارد تومانی بودجه جهت خرید تجهیزات توانبخشی در البرز اشاره کرد و گفت: سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ دستگاه ویلچر و حدود ۶۰۰ دستگاه سمعک نیز از ردیف های دولتی خریداری و به مددجویان تحویل داده شد.

۱۲ هزار معلول در کشور ازمون استخدامی، شرکت کردند

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم سازمان، تلفیق اجتماعی و توانمندسازی افراد معلول است، چراکه ما معتقدیم این قشر نیز مانند دیگر افراد جامعه حق دارند از تمام امکانات و خدمات ارائه شده در جامعه برخوردار شوند و بنا بر قانون ۳ درصد سهمیه آزمون استخدامی باید به جامعه معلولین تعلق بگیرد، از اینرو آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت برای اولین بار به عنوان یک اتفاق بی نظیر در کشور رقم خورد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه ۱۲ هزار نفر در کشور در این آزمون شرکت کردند، افزود: مقرر شده حدود چهارهزار و ۳۶۶ نفر در دستگاه های مختلف پذیرش و مشغول به کار شوند.

وی به دیگر اقدامات اداره بهزیستی البرز در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت:مناسب سازی منزل و خودروهای افراد دارای معلولیت با هدف تسهیل در رفت و آمد آنها، افتتاح اولین خانه کوچک دختران دارای معلولیت متوسط و شدید در البرز، افتتاح اولین مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان بانوان روستایی، رایگان شدن قبوض آب، برق و گاز حدود ۱۷ هزار نفر از افراد دارای معلولیت، برگزاری جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت با حضور ۶ استان کشور به میزبانی البرز، پرداخت کمک هزینه تحصیلی، ایاب و ذهاب دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش این سازمان، بهره مندی حدود چهار هزار نفر از معلولان، بیماران اعصاب و روان و سالمندان در ۶۰ مرکز توانبخشی شبانه روزی را می توان نام برد.

محمدی فلاح به کسب رتبه اول سازمان بهزیستی در حوزه ایجاد اشتغال در کشور در جشنواره شهید رجایی  یکی دیگر از دستاوردهای دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: ایجاد اشتغال و تسهیلگری اشتغال برای بیش از هشت هزار نفر از مددجویان و اختصاص ۵۷۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی نیز از دیگر اقداماتی است که می توان نام برد.

آمار بالای خودکشی در البرز

مدیرکل بهزیستی استان البرز در بخش دیگری از سخنانش به آمار بالای خودکشی در البرز اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات خوبی که در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی صورت گرفت، اجرای طرح پیشگیری از خودکشی در ۳۳ مدرسه و ارائه آموزش های لازم به حدود سه هزار دانش آموز در مدارس استان و نیز آموزش حدود ۶۰ هزار نفر در فضاهای مختلف مجازی به وسیله تولید محتواهای مرتبط در این زمینه بود.

وی ادامه داد: اجرای طرح غربالگری نوزادان در حوزه پیشگیری از معلولیت ناشنوایی و نابینایی و ایجاد و راه اندازی دو مرکز جدید نگهداری کودکان کار و خیابان در البرز از دیگر اقدامات این مجموعه بود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در پایان گفت: با اقدامات انجام شده اداره کل بهزیستی و همکاری سایر ارکان ها کودکان کار از سطح شهر جمع آوری شده  و حتی یک کودک کار و خیابان ایرانی در این مراکز نداریم و همه کودکان کاری که از فرزندان اتباع بودند جمع آوری و به کشور خود برگردانده شدند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});