×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 7 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش تارا نیوز، کرج از جمله شهرهایی است که طی سالیان متمادی با رشد گسترده جمعیت روبرو شده در حالیکه زمینه های مورد نیاز برای این رشد، همزمان ایجاد نشد و بسیاری از زیرساخت ها، از توسعه جمعیتی منطقه عقب ماندند. حمل و نقل عمومی یکی از این زیرساخت هایی است که لازم بود به توسعه ای مطلوب دست پیدا کند اما این مهم در بیشتر دوران، مورد بی مهری چه از سوی مدیریت شهری چه از سوی دولت ها قرار گرفت و در مسابقه پیشرفت با جمعیت شهر، ناکام ماند.

این رویه ادامه داشت تا اینکه با سر و کار آمدن دوره ششم مدیریت شهری، این پارلمان یکی از هم و غم های اولیه خود را توسعه حمل و نقل عمومی عنوان کرده و خواهان روی کار آمدن مدیرانی شد که توانایی توسعه این بخش در همه زیرمجموعه ها از جمله اتوبوس، تاکسی، مترو و … را داشته باشد.

از امروز به بعد کسانی که قصد تردد در مسیرهای محدوده چهارراه آیت الله طالقانی تا دانشگاه خوارزمی حصارک را دارند می توانند از اتوبوس های تندروی بکارگیری شده در مسیر بی.آر.تی استفاده کنند. اقدامی که برای تحقق آن بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه شده و یکی از مهمترین ویژگی هایی که در این طرح به کار رفته، ثبت هوشمند تخلفات و مدیریت ترافیک در مسیر است.

با این وصف امید می رود با تکمیل و بهره برداری از فاز دوم طرح که در مجموع شامل ۳۰ کیلومتر از مسیرهای داخل شهری است، قسمتی از خواسته و انتظار شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی محقق شود. طرحی که شهردار کرج وعده داده است با مساعدت و همراهی شورای اسلامی شهر، تا پایان شهریورماه امسال اجرایی می شود. امید که این خدمات و تلاش ها مقبول همشهریان گرانقدر و فرهیخته شهر کرج قرار گیرد.

امروز هجدهم تیرماه ۱۴۰۳ هجری خورشیدی، بالاخره ساکنان کلانشهر کرج شاهد بهره برداری از یکی از طولانی ترین وعده های ادوار مدیریت شهری بودند. فاز نخست اتوبوس های تندروی شهری، امروز با حضور مسئولان، اصحاب رسانه و مردم به طول ۱۵ کیلومتر به بهره برداری رسید تا از این پس این امکان موثر در حمل و نقل عمومی به خدمت مردم در بیاید.

 یکی از نشانه های عدالت اجتماعی توسعه حمل و نقل عمومی است

مهرداد کیانی شهردار کرج در حاشیه آیین بهره برداری از فاز یک مسیر ویژه اتوبوس های تندرو کرج، اظهار کرد: امروز بهره برداری از مسیر اتوبوس های تندرو را برای اولین بار در شهر کرج خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه مزیت های اتوبوس های تندرو که خیلی ها به اشتباه آن را BRT اطلاق می کنند بر کسی پوشیده نیست، گفت: یکی از نشانه های عدالت اجتماعی توسعه حمل و نقل عمومی است که همه مردم با قیمت ارزان به آن دسترسی داشته باشند.

کیانی اضافه کرد: هر چقدر شبکه حمل و نقل را توسعه دهیم، به پاک بودن هوایی که مردم تنفس می کنند کمک خواهیم کرد.

شهردار کرج با اشاره به اینکه متاسفانه در شهر ما بسیاری از خودروها تک سرنشین طی مسیر می کنند و باید به سمتی حرکت کنیم که فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی را گسترش دهیم، ادامه داد: با توسعه حمل و نقل عمومی اعم از مترو و خطوط منتهی به خط اتوبوس های تندرو، شهری پیشرو خواهیم داشت.

کیانی با تاکید بر اینکه اولین شهری هستیم که اتوبوس های برقی را در سطح وسیع بکار بردیم و این افتخار برای ما به ثبت رسید، اضافه کرد: آیین نامه واگذاری تاکسی های برقی از سوی وزارت کشور ابلاغ شده و به زودی شاهد حضور تاکسی های برقی در کرج خواهیم بود.

وی تمامی این دستاوردها در دوره ششم مدیریت شهری برشمرد و گفت: اگر بخواهم نامی برای این دوره از مدیریت شهری انتخاب کنم، آن نام دوره تکمیل پروژه های نیمه تمام است.

کیانی ادامه داد: دوره ششم مدیریت شهری بسیاری از  هزینه ها را به جان خرید و پروژه‌هایی را به مرحله بهره برداری نزدیک کرد که شاید به نامشان تمام نشود.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر شهرداری کرج صدها میلیارد تومان برای کنترل آب‌های سطحی هزینه کرده و آن را در زیر زمین دفن کرده بدون اینکه افتتاحیه ای در کار باشد، افزود: در سنوات قبل ۵۰ نقطه از سطح شهر دچار آب گرفتگی می‌شد

 کرج، امروز به بزرگترین شهر فنی و عمرانی و حتی فرهنگی تبدیل شده است

در ادامه این مراسم یحیی رمضانی در آیین بهره برداری از فاز اول مسیر ویژه اتوبوس‌های تندرو اظهار داشت: از شهردار بسیجی و خانواده شهدا کیانی و اعضای محترم شورای اسلامی شهر کرج خصوصا رئیس محترم و تمامی همکاران شهرداری کلان‌شهر کرج بابت اجرایی شدن این پروژه تشکر می‌کنم و جای خوشحالی دارد که با همت مجموعه مدیریت شهری کرج هر هفته شاهد افتتاح یک پروژه شهری در کرج بودیم.

وی افزود: کرج، امروز به بزرگترین شهر فنی و عمرانی و حتی فرهنگی تبدیل شده، برای توسعه باید تمامی جوانب را در مدیریت شهری دید، علاوه برقرار رشد عمرانی داشته باید شهر را توسعه دهیم.

فرماندار کرج بیان کرد: این توسعه باید در سرفصل‌های فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و عمرانی همزمان صورت بگیرد. کرج به عنوان چهارمین کلانشهر کشور و بیست و دومین کلانشهر خاورمیانه بایستی مسیر توسعه را زودتر انجام می‌داد. اما در کشاکش مسائل سیاسی و زیر بیرق پایتخت قرار گرفتن در دوران‌های گذشته به بهانه خوابگاه بودن، حق کرجی‌ها ادا نشد.

وی ادامه داد: اما خوشبختانه در سال‌های اخیر نگاه توسعه‌ای به کرج یک نگاه هوشمندانه و عالمانه بود. فاصله عمر ٣ ساله شهردار فعلی و شورای اسلامی فعلی با دوران‌های قبل باید مقایسه و تفاوت محسوس آن باید مشاهده شود.

یحیی رمضانی گفت: رشد ناخالص جمعیتی استان البرز تقریبا ٢.۴ دهم است،١.٢ دهم این رشد بر می‌گردد به مهاجرت. یعنی هر سال تقریبا ١٠ شهر به شهر کرج اضافه می‌شود. مقایسه تبدیل روستا به شهر تقریبا ٣۵٠٠ نفر است و زیرساخت‌ها باید متناسب با جمعیت توسعه یابد.

فرماندار کرج ادامه داد: برای تحقق این امر و آینده‌پژوهی، در طرح تفصیلی شهر باید تمامی این جوانب را در نظر گرفت، هر چقدر در کرج روی توسعه‌یافتگی کار کنیم و سبد اقتصادی مردم کرج را ارتقا دهیم حتی اثرات مثبت آن را روی شهرهای اقماری هم می‌توانیم ببینیم.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی شهری در کرج باید عالمانه باشد، افزود:هر چقدر در کرج فعالیت‌ها و رشدمان هدشمندانه‌تر باشد، عدالت در شهرهای اقماری رونق پیدا می‌کند.

رمضانی افزود: خوشبختانه ابر پروژه های مهمی را تا امروز جلو بردیم و نمود آن در فعالیت‌های عمرانی در مگاپروژه‌های مترو و بزرگراه شمالی و همین پروژه اتوبوس‌‌های برقی سریع‌السیری که امروز افتتاح خواهد شد، مشهود است.

فرماندار کرج تاکید کرد: در ادامه این خدمت در دوره‌های بعدی هم بایستی در همین مسیر توسعه‌ای امروز گام بردارند. د جهت تنویر افکار عمومی باید تلاش کنیم که اقدامات شهرداری کرج را به مردم اعلام کنیم.

وی گفت : سلامت و انظباط مالی خوبی را در شهرداری کرج شاهد بودیم امیدوارم پروژه‌های جدید پر متفعت‌تر و پر بازده‌تر توسط پیمانکاران با اهلیت انجام گیرد که زودتر به دست مردم برسد.

فرماندار کرج در پایان خاطرنشان کرد: : باید دیپلماسی شهری ما فعال شود باید در گوشه گوشه شهر کرج دفاتر شهرهای کشورهای دیگر که خواهرخوانده کرج هستند راه‌اندازی شود که می‌تواند زمینه امید و بالندگی برای شهر فراهم کند.

شایان ذکر است فاز یک مسیر ویژه اتوبوس تندرو کرج دارای ۳۵ ایستگاه در طول مسیر ۱۹ کیلومتری است که در آن ۲۵ هزار مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی به همراه ۸هزار و ۵۰۰ مترمکعب بتن ریزی در رده های مختلف انجام پذیرفته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});