×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تشدید نظارت دامپزشکی البرز در ایام محرم
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، علیرضا رفیعی‌پور مدیرکل دامپزشکی استان البرز در حاشیه نشست خبری دامپزشکی البرز که صبح امروز در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد،

به نزدیک شدن ماه محرم و روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و افزود: تأمین و تضمین فرآورده‌های دامی برعهده دامپزشکی است و همه دستگاه‌های مرتبط وظیفه دارند پای کار باشند تا مردم در ایام خاص همچون ماه محرم بتوانند فرآورده‌های سالم مصرف کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز  با بیان اینکه اقدامات لازم به منظور آگاه‌سازی مردم در زمینه استفاده از فرآورده‌های دامی سالم انجام شده، خاطرنشان کرد: همچنین از طریق صحبت با رؤسای هیأت‌های مذهبی و مردم، فرهنگ تهیه و استفاده از ذبح بهداشتی دام و خرید از منابع مطمئن به ویژه در ایام پیش رو، ایجاد شده است.

وی ادامه داد:  حدود ۷ اکیپ ثابت، ۱۱ اکیپ سیار و ۴۰ ناظر شرعی در روزهای تاسوعا و عاشورا و ایام محرم برای اعمال نظارت بر عملکرد این صنف تعیین شده است. امسال ۷ اکیپ سیار  و یک اکیپ ثابت در هر شهرستان در خدمت مردم هستند. حدود ۲۱ مورد اکیپ سیار برای گزارش مردمی به گشت‌زنی در محلات به صورت سیار در ایام خاص فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل دامپزشکی البرز با بیان اینکه ۲۸ هزار رأس دام در سه ماهه اول سال جاری ذبح شده است، بیان کرد: ۲۴ هزار مورد بازدید توسط همکاران‌ در کل مراکز عرضه دام انجام شده که از این تعداد ۴۰۵ مورد غیربهداشتی تشخیص داده شده و منجر به ضبط ۳۱ هزار فرآورده دامی و ۱۸ هزار کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف شده است. در سه ماهه اخیر ۲۵۰ میلیون تن گوشت گرم وارداتی به استان وارد شده است.

وی به اقدامات انجام شده توسط این اداره کل به منظور کاهش تلفات مرغداری‌ها اشاره کرد و ادامه داد: با انجام این اقدامات تلفات مرغی از ۱۷ و نیم درصد به ۷ تا حدود ۹ درصد رسیده است. همچنین در حال حاضر بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ جوجه‌ریزی در کشور انجام می شود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});