×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن البرز در اشتهارد جانمایی شده است
زهره رزمی آذر

به گزارش تارا نیوز، محمدرضا صابری در نشست خبری عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی که  عصر سه شنبه در سالن این اداره‌کل برگزار شد، با اشاره به اینکه اجرای طرح ملی مسکن از نظر قانونی الزامی است و طبق تکلیف قانون جهش تولید مصوب مرداد ماه ١۴٠٠ موظف به ساخت یک میلیون واحد مسکونی در کشور طی یکسال هستیم، اظهار کرد: دولت سیزدهیم به جد پیگیر این طرح بود و طبق این قانون و در راستای اجرای طرح نهضت ملی در استان البرز ١٢۶هزار متقاضی ثبت نام شدند که از این تعداد ٩٠هزار متقاضی دارای سه شرط لازم (فرم جیم سبز، فاقد مسکن و سکونت ۵ سال در منطقه) بودند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر ۴۴ هزار متقاضی حائز شرایط لازم داریم که در حال بررسی است. در فاز نخست ١٧ هزار و ۶١٢ متقاضی نهایی شدند و دولت موظف به تحویل مسکن شد.

صابری با ناکید بر اینکه البرز جزو سه استان اول کشور در بحث تامین زمین است که بالغ بر ٢هزار و ٢٠٠هکتار زمین در طرح ملی درنظر گرفته شده است، افزود: بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن البرز با وسعت هزار و ۶٠هکتار در اشتهارد جانمایی شده است. ۵٠٠ هکتار به عنوان شهرک نصرت آباد در نظرآباد داریم. ۵٠٠ هکتار شهرک فردآباد در اشتهارد و شهرک صالحیه به مساحت ٢٣٠هکتار در نظرآباد داریم و البته اراضی دیگر هم بود که با وسعت کمتر در ماهدشت و نظرآباد، اشتهارد و شهرک ناز به این مجموعه اضافه شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز  با اشاره به اجرای پروژه مسکن مهر کشور در وسعت ٨هزار هکتار طی ٨ سال که توسط دولت نهم و دهم اجرا شد، گفت: وسعت این طرح در تمام استانها با مقایسه وسعت  نهضت ملی مسکن در البرز کاملا بزرگی پروژه مشخص است که با کاربری مسکونی، تجاری، اداری، فرهنگی، آموزشی، مذهبی، تاسیسات شهری و آنچه مورد نیاز جامعه شهری است درنظر گرفته شده است.

وی در خصوص ارتباط با شرایط ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی گفت: در فاز اول بیش از ٣هزار و ٣٧٨ واحد با ٢٠ تا ٧٠درصد پیشرفت فیزیکی متفاوت در مرحله ساخت است. در سایت هزار و ۶٠ هکتاری اشتهارد قرار است حدود ١٣هزار واحد مسکونی ساخته شود که در حال حاضر ضمن قطعه بندی در حال تحویل به پیمانکار و سازنده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با یادآوری شعار سال، تصریح کرد: ٣٠هزار واحد در طرح مسکن تدریجی در قطعات ٢٠٠ متری، حیاط دار و یک طبقه ویلایی تا نازک کاری ساخته می‌شود و بعد از آن نازک کاری تحویل متقاضی می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنانش به به طرح جوانی جمعیت نیز اشاره کرد و گفت: تا کنون ۴ پویش برگزار کردیم که ٢١۴ خانواده با ٣ تا ۴ فرزند را با شرایط خاص خود از این امکان برخوردار هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در پایان گفت: در راستای شعار سال طرح مسکن تدریجی نیز در دستور کار قرار گرفته است که در این طرح متقاضیان واجدالشرایطی که قانون گذار مشخص کرده است در سامانه Saman.mrud.ir مراجعه کرده و بعد از احراز ۴ شرط عنوان شده زمین های قطعات ۲۰۰ متری در اختیار آنها قرار می‌گیرد

انجام ۱۱ پروژه عمرانی در محور چالوس به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان

در ادامه این نشست علی زندی‌فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز  در حاشیه این نشست با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا راه‌های مواصلاتی استان البرز پایدار باقی بماند و کمترین تلفات را داشته باشد، گفت: بودجه اولیه استانی البرز ۳۷ میلیارد تومان بوده است که با استفاده از ظرفیت قیر رایگان در حال حاضر بودجه استانی به ۲۱۷ میلیارد تومان رسیده است..

وی ادامه داد: پروژه های بسیار خوبی در ۳ سال گذشته در استان تعریف شده است، و در تمام حوزه‌ها ۳۱۹ قراردادهایی به ارزش هزار و ۹۳۰ میلیارد داشته ایم.

علی زندی‌فرعنوان با اشاره به اینکه ۱۱ پروژه عمرانی در محور چالوس به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان در حال احداث است که تا کنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ادامه داد: آسفالت محور کرج _ چالوس نیز در حال انجام است که حدود ۵۲۰ کیلومتر بهسازی روکش آسفالت و اجرای آسفالت در حوزه‌ی راه‌های روستایی انجام شده، که حجم بسیار زیاد آن مربوط به شهرستان طالقان بوده است.

وی رتبه دوم کاهش تصادفات محورهای برون‌شهری را در سطح کشور را از آن استان البرز برشمرد و گفت: حوزه‌ی درآمدی حمل و نقل کالا، رتبه‌ی چهارم به استان البرز تعلق دارد.

انتهای گیام/

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});