×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۴ نفر به اتهام افساد فی الارض حکم اعدام گرفتند
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، حسین فاضلی هریکندی، صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار کرد: همه نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان برای انجام تبلیغات مورد حمایت قانون هستند.

وی در ادامه افزود: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و ستادها و هواداران آنها ضمن توجه به مقررات قانونی و ارائه برنامه های خود برای انتخاب صحیح از سوی مردم، از ارائه هرگونه مطلبی در جهت تخریب شخصیت دیگر نامزدها یا نهادهای حاکمیتی و تهمت، افترا، نشر اکاذیب و … خودداری کنند. در تمام مجموعه قضایی استان البرز شعب ویژه برای رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی تعیین شده است.

شد ۶۳ درصدی شکایت و گزارش مردمی

وی در خصوص خرید دستگاه دانش بنیان هموژنایزر گفت: این دستگاه یکی از پیشرفته ترین دستگاه ها برای آزمایشات سم شناسی است که پیش از این مشابه خارجی و خرید آن هزینه بالایی داشت. این دستگاه، با یک پنجم هزینه مشابه خارجی کاربرد بسیار و کارایی مطلوب تری دارد.

رئیس کل دادگستری استان البرز در بخش دیگیری از سخنانش به رسیدگی به ۵ هزار و ۸۰ شکایت و گزارش مردمی در مورد دستگاه های اجرایی استان از سوی بازرسی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: رشد ۶۳ درصدی شکایت و گزارش مردمی نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ برشمرد و همچنین یکی از برنامه های با اولویت سازمان قضایی نیروهای مسلح پیشگیری از وقوع جرم در میان نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه در این راستا ۲۹ مورد ارفاقات قانونی به محکومین نظامی از جهت سامانه پایبند الکترونیک، هشت مورد حبس با خدمت و حدود ۲۰۶ مورد آزادی مشروط و عفو موردی صورت گرفت، افزود: اداره کل تعزیرات حکومتی البرز در سال گذشته حدود ۶۱۸ اکیپ گشت مشترک با دستگاه های همکار داشت که در جریان این گشت ها حدود سه تن مواد خوراکی و آشامیدنی خام و مطبوخ فاسد امحا شد.

فاضلی هریکندی از جلوگیری از تغییر کاربری ۱۲ هزار و ۸۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی به ارزش ۵۱۴ هزار میلیارد تومان غالبا در مراحل اولیه تفکیک، قطعه بندی و دیوارکشی در استان البرز خبر داد و گفت: از میان ۸۱ هزار و ۸۵۰ نقطه شناسایی شده در معرض تغییر کاربری غیرمجاز در سال ۱۴۰۲، حدود ۱۰ هزار و ۲۰۰ نقطه در البرز بوده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه از میان ۴۰ هزار و ۷۹۳ نقطه در معرض تغییر کاربری غیرمجاز در کل کشور که از تغییر کاربری آن جلوگیری شده، ۹ هزار و ۱۱۲ مورد در البرز بوده است، اظهار کرد: در سال گذشته به ۵۷۷ هزار و ۴۵۸ پرونده در مراجع مختلف قضایی رسیدگی شده و با رشد ۱۱ درصدی مواجه شدیم. علاوه بر این به ۶ هزار و ۴۲۱ پرونده مانده نیز رسیدگی شد.

کسب رتبه سوم کشوری از نظر میزان رسیدگی به نسبت پرونده های وارده و مختومه

وی از کسب رتبه سوم کشوری توسط دادگستری کل استان البرز از نظر میزان رسیدگی به نسبت پرونده های وارده و مختومه و اتخاذ تصمیم در مورد پرونده ها خبر داد و افزود: در راستای حمایت از شعار سال، در سال گذشته با همکاری همه دستگاه ها در البرز، تعداد واحدهای تولیدی احیا شده از ۱۲ واحد در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۲۵۸ درصدی به ۴۳ واحد رسید.

فاضلی هریکندی حفظ و تداوم اشتغال از ۲ هزار و ۹۵۰ نفر شغل با افزایش ۹۹ درصدی به ۵ هزار و ۸۸۴ نفر شغل در سال گذشته را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و بیان کرد: در سال گذشته به ۱۰ هزار و ۸۰۰ تقاضای متهمان و محکومان در بازداشت در زندان های البرز رسیدگی و به عفو یا اعطای نهادهای ارفاقی به ۲ هزار و ۸۵۶ زندانی غیر از زندانیان جرائم خاص منجر شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز از کاهش ۳۳ درصدی سرقت های خشن و به عنف نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد و عنوان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته می توان به ارائه مشاوره به ۳ هزار و ۴۷۱ زوج و برگزاری ۱۲ هزار و ۲۲۳ جلسه خدمات مشاوره ای برای زوجین متقاضی طلاق در مراکز مشاوره خانواده شهرستان های استان البرز اشاره کرد.

وی با اشاره به کاهش ۲۱ درصدی ورودی پرونده های طلاق توافقی در البرز اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۹۹۰ چاه غیرمجاز مسلوب و مسدود شد که در مقایسه با سال قبل از آن که ۷۶۲ حلقه چاه مسدود شد، با ۳۰ درصد افزایش مواجه شدیم. طی این مدت همچنین ۱۸ محکوم به قصاص نفس با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند که در مقایسه با سال ۱۴۰۱، افزایش دو برابری داشته است.

مشروبات الکلی مسموم در البرز حدود ۱۷ نفر جان باختند

وی با بیان اینکه در پرونده مشروبات الکلی مسموم در البرز حدود ۱۷ نفر جان باختند و صدمات متعدد جسمانی به حدود ۱۹۱ نفر وارد شد، اذعان کرد: با همکاری پلیس آگاهی البرز به فوریت توزیع کنندگان این مشروبات شناسایی شدند و در این پرونده حدود ۱۱ نفر تحت تعقیب قرار گرفتند و برای چهار نفر به اتهام افساد فی الارض حکم اعدام و برای هفت نفر حکم حبس صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز  ادامه داد: با اشاره به اینکه این پرونده در دیوان عالی کشور فرجام خواهی و ارجاع شد که اکنون در حال رسیدگی است و به زودی احکام مجدد صادر می شود.

وی در خصوص  پرونده قتل مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش گفت:همکاری پلیس آگاهی متهمان پرونده شناسایی شدند و در ۲۳ بهمن ماه حکم پرونده صادر و سپس فرجام خواهی شد و اکنون در دیوان عالی کشور مطرح است.

رئیس دادگستری استان البرز در پایان به ساماندهی اموال قاچاق در استان حسب دستور رئیس قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: درسال گذشته ۴۶۹ پرونده قاچاق رسیدگی شد که ۱۲۰مورد آن از طریق مزایده به فروش رسید همچنین ۳۰۳تن کالای قاچاق به ارزش ۲۷۵ میلیارد تومان معدوم شد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});