×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۴  .::.   برابر با : Monday, 30 June , 2025  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نقش رسانه‌ها در مدیریت افکار عمومی هنگام بحران
زهره رزمی آذر

به گزارش تارا نیوز، زهره رزمی آذر؛ وظیفه رسانه در بحران، اطلاع‌رسانی دقیق، آرام‌سازی افکار عمومی و جهت‌دهی به گفت‌وگوی اجتماعی در مسیر حل مسئله است. رسانه‌ای که بدون راستی‌آزمایی، اخبار هیجانی منتشر می‌کند یا فقط به بازنشر فضای احساسی مجازی می‌پردازد، ناخواسته به گسترش بی‌اعتمادی و رادیکال شدن جامعه دامن می‌زند.

از سوی دیگر، رسانه‌ای مسئول و آگاه با تمرکز بر روایت‌های مستند، تحلیل‌های عمیق و برجسته‌سازی راه‌حل‌ها، می‌تواند پلی میان مردم و مسئولان باشد؛ پلی که هم به جامعه امید می‌دهد و هم قدرت تصمیم‌گیری را در سطوح بالاتر شفاف‌تر می‌سازد.

در نهایت، بحران‌ها فرصت بازتعریف جایگاه رسانه هستند. رسانه‌ای که در لحظه سختی کنار مردم بایستد، در آرامش نیز مرجع اعتماد خواهد ماند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});