×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، سدالله حیدری پیش از ظهر سه شنبه  در نشست خبری که با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی برگزازر شد، گفت: شعار امسال بهزیستی گام دوم و هوشمند سازی محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده ها است و برنامه های مختلفی در سطح استان طی هفته جاری انجام خواهد شد.

وی افزود:  در هفته جاری یک اقدام مهم افتتاح دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی داشتیم چراکه البرز استانی استراتژیک است و با توجه به مهاجرپذیری، گسترش حاشیه نشینی در اطراف شهرهای استان و قرارگیری در معرض آسیب های اجتماعی نیاز به بهره برداری از این مرکز بود که در هفته بهزیستی به صورت ویدئو کنفرانس انجام می شود‌.

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به افتتاح دو خانه کوچک توانبخشی در شهرستان کرج و مرکز نگهداری دختران و پسران ذهنی بالای ۱۴ سال در روزهای پیش رو افزود: افتتاح خوابگاه شبانه روزی دختران و پسران فاقد سرپرست موثر و بی سرپرست یا فاقد سرپرست در شهرستان نظرآباد از دیگر اقدامات است.

حیدری از واگذاری ۲۴ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان در هفته جاری خبر داد و گفت: این تعداد مسکن آماده افتتاح از مجموع ۱۴۰ واحد مسکونی است که بهزیستی البرز در دست ساخت دارد.

وی با اشاره به افتتاح مرکز جامع خدمات مشاوره و روانشناسی در شهر کرج بیان کرد: افتتاح کلینیک مددکاری اجتماعی در شهرستان کرج هم از دیگر خدماتی است‌ که‌ در این هفته انجام می شود.

حیدری خبر داد: در تمامی مراکز تحت پوشش بهزیستی از جمله کلینیکی و پارکینکی ، مشاوره ای، روانشناسی، فیزیوتراپی، کار درمانی و دیگر موارد در هفته بهزیستی خدمات در این هفته بصورت رایگان به مردم و جامعه هدف بهزیستی ارائه می شود.

وی در تشریح خدمات حوزه معاونت مشارکت های مردمی بهزیستی البرز گفت: در زمینه اشتغال بالغ بر ۱۰۶ میلیارد تومان ابلاغ و تخصیص داده شده است و رشد ۴۰ درصدی منابع دولتی در این مورد داشته ایم، در این مورد ۲هزار و ۱۲۵ نفر سهمیه ایجاد اشتغال داریم و ۶۵ درصد وام ها تبدیل به شغل می شود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در بحث کمک خیرین و پازل همدلی در کل کشور با بیان اينکه حائز رتبه دوم در سال ۹۹ شده ایم، افزود: ۴۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی از خیرین دریافت کردیم و در سال جاری این کمک ها تاکنون ۱۳ میلیارد تومان بوده است.

حیدری با بیان اينکه در بخش پیشگیری از معلولیت سال گذشته حائز رتبه ۲ کشوری شده ایم، تشریح کرد: سال ۹۹ دو مرکز جامع ترک اعتیاد برای افراد دارای سوء مصرف مواد ایجاد شد.

وی با بیان اينکه سال قبل در قالب جمع آوری معتادان متجاهر بالغ در مراکز ماده ۱۹ بالغ بر یکهزار و ۱۲۳ نفر ساماندهی شد، گفت: این آمار در سه ماهه نخست امسال بالغ بر ۱۵۰ نفر بوده است.

حیدری در مورد فعالیت های انجام شده در حوزه پیشگیری نیز گفت: غربالگری بینایی و شنوایی ۱۱۲ درصد انجام شده و سال گذشته۶۳ هزار کودک ۳ تا ۶ سال غربالگری شدند.

مدیر کل بهزیستی البرز با تاکید بر اینکه در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر اورژانس اجتماعی داریم و امسال ۱۱ هزار تماس با این مرکز داشتیم، گفت: برای کودکان کار باید همه پای کار  باشند و  جمع اوری مشکلی حل نمی کند؛ چرا که علت شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه است و باید به خانواده ها و بحث توانمندی ها آنها توجه شود.

وی ادامه داد: در مورد کوکان کار در نظر داریم که طرح اقدام و عمل را با کمک شهرداری و شورای شهر کرج در این شهر اجرایی کنیم.

حیدری در بخش دیگری از فعالیت های انجام شده بهزیستی البرز گفت: ۵۵ مرکز شبانه روزی توانبخشی ،۱۹ مرکز با ۹۶۱ سالمند، ۱۸ مرکز اعصاب روان با حدود یک هزار و ۳۰۰ نفر در البرز به جامعه هدف بهزیستی خدمات می دهند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز بیش از ۷۰ درصد کودکان کار در کشور و به ویژه شهر کرج اتباع غیر ایرانی هستند، گفت: این افراد فاقد مجوز اقامت هستند و به صورت غیرقانونی وارد کشور شده اند و طبق دستورالعمل ها نمی توانند وارد مراکز شبانه روزی تحت پوشش بهزیستی شوند اما می توانند از خدمات مراکز روزانه ما بهره مند شوند.

وی در مورد اهمیت مناسب سازی معابر شهری بیان کرد: در این مورد سال قبل مکاتبه ای با سازمان بازرسی داشتیم و در صورت کوتاهی دستگاه های مسئول با بهزیستی در این مورد، نهادهای اجرایی کم کار به بازرسی استان معرفی خواهند شد.

حیدری در پایان گفت: بیش از ۹۰ درصد ساختمان های عمومی شهر کرج برای رفت و امد معلولان از جمله جانبازان استان مناسب سازی نشده است،در سطح محلات هم در اطراف نقاط مسکونی خیلی نقاط معابر مناسب سازی نشده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});