×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، سردار علیرضا حیدرنیا، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بسیج در سالن جلسات ستاد فرماندهی سپاه البرز برگزار شد، با تبریک هفته بسیج و سالروز تشکیل بسیج مستضعفین اظهار کرد: بسیج مولود مردم و مساجد و تشکلی از جنس مردم برای خدمتگزاری به آن هاست که با هیچ نهاد مردمی قابل مقایسه نیست. براین اساس شعار امسال هفته بسیج با عنوان بسیج، خدمتگزار ملت ایران است، مزین شده است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دو تن از شهدای مدافع امنیت استان البرز، علی اصغر قورت بیگلو و سید روح الله عجمیان، بیان کرد: بسیج، یادگار ماندگار امام عظیم الشأن ماست که ۴۳ سال پیش، با فرمان الهی و داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل شد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز ادامه داد: در آن زمان، کمتر کسی فکر می کرد که بسیج به جایگاهی برسد که امروز گره گشای بسیاری از مشکلات به ظاهر ناگشودنی، چه در داخل کشور و چه در بلاد مسلمین باشد و به الگویی منحصر به فرد برای همه آزادی خواهان جهان تبدیل شود.

وی اشاره به اینکه مدل منحصر به فرد بسیج ما در هیچ جای دنیا همتا ندارد، تصریح کرد: زمانی که ناامنی در سراسر کشور فراگیر می شود، فارغ از مبدأ و منشأ و موضوعات محتوایی، همه شئون زندگی تحت تأثیر قرار می گیرد. همه می بینیم که بسیجیان و جوانان غیور ما، به منظور دفاع از جان، مال، ناموس و امنیت مردم جانفشانی می کنند و مظلومانه به دست اشرار به شهادت می رسند.

روز شمار ایام هفته بسیج در البرز

سردار حیدرنیا در خصوص روز شمار این ایام هفته بسیج، خاطرنشان کرد: یکشنبه ۲۹ آبان، به عنوان اولین روز از هفته بسیج، «بسیج، سازندگی و پیشرفت» و دوشنبه ۳۰ آبان، روز «بسیج محوری و جامعه اسلامی» نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: همچنین سه شنبه یک آذر، «بسیج، نوآوری و جهاد علمی»، چهارشنبه ۲ آذر، «بسیج، مردم سالاری و ایران قوی و مستقل»، پنج شنبه ۳ آذر، «بسیج، مظهر جهاد و شهادت»، جمعه ۴ آذر، «بسیج، ایمان و تربیت اسلامی» و شنبه ۵ آذر، «بسیج، مقاومت و اقتدار ملی» نام گرفته است.

اجرای ۸ هزار برنامه به مناسبت هفته بسیج

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: هشت هزار برنامه در قالب ۶۴ عنوان به مناسبت هفته بسیج برگزار می شود.

تجلیل از ۴۷۰ خانواده معظم شهدا و ایثارگر

وی با اشاره به دیدار و تجلیل از ۴۷۰ خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران به ویژه دو شهید مدافع امنیت البرز در هفته بسیج، اظهار کرد: تکریم و تقدیر از فرماندهان نمونه پایگاه های بسیج، ارائه خدمات مشاوره حقوقی، روانشناسی و خانواده و برگزاری کارگاه های آموزشی آسیب های اجتماعی، سبک زندگی، سواد رسانه و … از دیگر برنامه های این ایام می باشند.

سردار حیدرنیا با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تبیین اقدامات و دستاوردهای انقلاب اسلامی در میان مردم، بیان کرد: با توجه به اینکه بعضا تاکنون موفق نشده ایم این دستاوردها را به خوبی میان مردم به ویژه نسل جوان تبیین و منعکس کنیم، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با موضوع دستاوردهای بسیج و انقلاب در این هفته پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه محرومیت زدایی و ارائه خدمات اجتماعی یکی از اولویت های بسیج به شمار می‌آید، گفت: براین اساس در هفته بسیج، ۳۳۱ پروژه در زمینه های ورزشی، احداث، تعمیر و مرمت منازل محروم، لایروبی قنوات و بسیاری از موضوعاتی که مغفول واقع شده اند، با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در مناطق محروم، کم برخوردار و حاشیه نشین استان البرز به بهره برداری می رسد.

افتتاح ۱۳ پروژه آبرسانی در روستاها و مناطق صعب العبور

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در خصوص پروژه های آب رسانی روستاهای محروم، اظهار کرد: ۱۳ پروژه آبرسانی در سطح روستاهای استان با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه استان البرز در اجرای پروژه های آبرسانی، در جایگاه اول کشور قرار دارد، تصریح کرد: در حال حاضر پیشرفت این پروژه ها بیش از ۸۰ درصد است که تلاش می شود ظرف مدت یک ماه آینده همه پروژه تکمیل شود و به مرحله افتتاح و بهره برداری برسد.

سردار حیدرنیا خاطرنشان کرد: پروژه آسفالت ریزی در ۱۶۰ هزار مترمربع از مناطق صعب العبوری که بسیاری از ارگان ها حاضر به آسفالت کردن آن ها نبودند، با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان بسیج سازندگی و گروه های جهادی افتتاح می شود.

برگزاری رزمایش استانی جهادگران فاطمی

وی رزمایش استانی جهادگران فاطمی در روز یکشنبه ۲۹ آبان ماه با حضور بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از جهادگران در قالب ۱۰۰ گروه جهادی تخصصی و عمومی، اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان کم بضاعت با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز، افتتاح ۶۶ کارگاه کارآفرینی و اشتغالزایی در سطح محلات کم برخوردار و …. را از دیگر برنامه ای پیش بینی شده در هفته بسیج عنوان کرد.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});