×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی آذر

به گزارش تارا نیوز، ذوالفقار مهدی زاده  با اشاره به کاهش محسوس میزان بارندگی امسال در مقایسه با سال آبی قبل اظهار کرد: به طور میانگین میزان بارندگی در سطح کشور در سال آبی امسال حدود ۵۰ درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در البرز هم این کاهش حدود ۳۰ درصد بوده است، گفت: ایران همیشه با مساله کمبود آب و خطر خشکسالی مواجه بوده و نباید افزایش بارندگی در یک سال را ملاک قرار داد و با تصور اینکه وارد ترسالی شده‌ایم، نسبت به مدیریت مصرف بی تفاوت باشیم.

این مسئول با بیان اینکه آب مصرفی مشترکان البرز در بخش‌های خانگی، کشاوزی، صنعتی و… از طریق سدهای طالقان و کرج و چاه‌های حفر شده تامین می‌شود، گفت: در حال حاضر از ظرفیت ۱۸۰ میلیون متر مکعب در سد کرج، ۱۵۵ میلیون متر مکعب پر از آب است و نسبت به سال گذشته به میزان هفت درصد افزایش داشته است.

مهدی زاده توضیح داد: از ۴۲۰ میلیون متر مکعب ظرفیت سد طالقان هم  ۱۰۰میلیون متر مکعب خالی است و حجم آب این سد،  هشت درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از برق استان از منابع آبی تولید می‌شود، اگر مدیریت نداشته باشیم تابستان امسال در کنار کمبود آب با مشکل کمبود برق هم مواجه می‌شویم.

مدیر عامل شرکت آبفای البرز افزود: طبق پیش بینی‌ها شدت گرمای هوا در تابستان امسال در مقایسه با سال قبل بیشتر می‌شود به همین دلیل از مشترکین درخواست می‌شود با مصرف بهینه کمک کنند که این فصل را با کمترین تنش آبی پشت سر بگذرانیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});