×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کمک کردن به متکدیان از طریق امور خیریه ها فرهنگ سازی شود/ ساماندهی متکدیان کودکان کار خیابانی باید توسط دستگاههای ذیربط انجام شود
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، نورمحمد فردی با بیان این مطلب در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان، کودکان کار و خیابانی اظهار داشت: آئین نامه ساماندهی متکدیان در تاریخ ۲۵/۲/۷۸ طبق مصوبه هشتاد و نهمین جلسه شورای عالی اداری تصویب و جهت اجرا ابلاغ شده است.
وی افزود: هر کدام از دستگاهها وظایفی دارند که باید با هماهنگی در جهت ساماندهی شناسایی جمع آوری و آموزش و اشتغال و … اقدام گردد.

فردی در خصوص مجتمع اردوگاهی زیر نظر فرمانداری ها در شهرهای کرج، فردیس گفت: مجتمع مسئولیت نگاهداری موقت با شناسایی وضعیت، گروه بندی و در مجموع تعیین تکلیف افراد را بر عهده دارد، عمده کودکان خیابانی تبعه خارجی هستند و چنانچه مجاز نباشند باید شناسایی و جمع آوری شوند.

معاون استاندار گفت: در این مجمتع اردوگاهی دادگستری، نیروی انتظامی، بهزیستی، کمیته امداد، اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی ، شهرداری ها هر کدام وظایفی دارند که باید با هماهنگی و تعامل در جهت ساماندهی اقدام نمایند.

وی افزود: تامین محل و امکانات و تجهیزات اولیه مورد نیاز اردوگاه از طریق شهرداری تامین می شود و شهرداری موظف است نسبت به شناسایی، جمع آوری و تحویل افراد موضوع این مجتمع اردوگاهی را با همکاری نیروی انتظامی استان انجام دهد.

فردی تصریح کرد: مسئول مجتمع اردوگاهی توسط فرماندار محل تعیین می شود و مجتمع اردوگاهی مکلف است پس از تحویل گرفتن افراد نسبت به نگهداری ، شناسایی و وضعیت طبقه بندی در گروه های مختلف اقدام نماید.

معاون استاندار گفت: پس از جمع آوری متکدیان دستگاه های متولی نسبت به غربالگری آنها اقدام و براساس نقش و مسئولیت هر یک از آنها مندرج در آئین نامه ساماندهی متکدیان، به دستگاه مربوطه جهت ساماندهی، آموزش و اشتغال اقدام لازم معمول گردد.

وی با بیان اینکه تکدی گری درآمد قابل توجهی برای متکدیان دارد، افزود: حضور و مشارکت مردم در جمع آوری آنها بسیار اثرگذار بوده و تجربه نیز ثابت کرده هر جا مردم در حوزه آسیب های اجتماعی مشارکت داشته اند، بسیار موثر واقع شده اند.

فردی در ادامه به همجواری البرز با تهران اشاره کرد و افزود: در استان تهران هر هفته متکدیان را جمع اوری می کنند و این متکدیان به خاطر نزدیکی به پایتخت در مناطق مختلف شهر از جمله؛ آزادراه ها، میادین و پایانه ها پراکنده می شوند که این امر باید با برنامه ریزی کنترل و نظارت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان ینکه ساماندهی متکدیان یک وظیفه بین سازمانی است، افزود: در زمینه سامان‌دهی به کودکان کار بنا به موضوع مساله وظایف بین سازمان‌ها تقسیم شده است به طور مثال اگر کودک فاقد سرپناه مشخص است، قانون‌گذار وظیفه تعیین سرپناه برای این کودکان را به سازمان بهزیستی محول کرده است، اما در زمینه جمع‌آوری باندها و گروه‌های هدایت کننده جریان کودکان کار این وظیفه به سایر ارگان‌ها همچون نیروی انتظامی و قوه قضائیه واگذار شده است.

وی در پایان گفت: با توجه به سردی هوا دستگاههای ذی ربط نسبت به تامین گرمایش گرمخانه ها و همچنین رعایت نمودن مسائل بهداشتی اهتمام لازم را داشته باسند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.