×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی آذر

فریدون محمدی ظهر سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته میراث فرهنگی در مجموعه فرهنگی و هنری وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی  واقع در مجموعه تفریحی فرهنگ و هنر برگزار شد به برنامه های هفته میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: ازچهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه هفته میراث فرهنگی آغاز می شود که در این روز برگزاری کارگاه مرمت سفال تا سوم خرداد ماه در کاخ موزه مروارید مهرشهر کرج برگزار خواهد شد.

وی افزود:  برگزاری نمایشگاه نسخ خطی از ۲۹ اردیبهشت ماه تا سوم خرداد ماه در کاخ موزه سلیمانیه همچنین همایش تجلیل از خادمان بقاع متبرکه و مجموعه داران خصوصی موزه ها و فعالان و دست اندرکاران موزه  در ۳۱ اردیبهشت ماه از مهمترین برنامه های هفته  میراث فرهنگی در البرز است.

محمدی به برنامه های هفته میراث فرهنگی در یکم خرداد اشاره کرد و گفت: درشهرستان طالقان تجلیل از خادمان میراث فرهنگی برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز  در بخش دیگری از سخنانش گفت: کاروانسرای شاه عباسی کرج  جزو کاروانسراهای  مورد حمایت صندوق حفظ و احیای کشور بوده که در سال های گذشته چندین بار دست به دست شده است.

وی با اشاره به سفر ۱۸ فروردین ماه رییس جمهور به البرز که با حضور وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی از کاروانسرای شاه عباسی کرج دیدن کردند، گفت: مقرر شد این کاروانسرا به نمایشگاه دائمی صنایع دستی استان البرز تبدیل شود که صندوق حفظ و احیا آثار تاریخی کشور در حال انجام تعهدات در این بخش  است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تارا نیوز مبنی بر اینکه مجتمع گردشگری فرهنگ و هنر زیر نظر کدام ارگان قرار دارد، گفت: این بنا پیش از انقلاب برای برگزاری مراسم های فرهنگی استفاده می شد که پس از انقلاب این مجموعه به وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی واگذار شد.

محمدی خاطرنشان کرد: محور موصلاتی کرج – چالوس محور گردشگری استان البرز با برد بین المللی است و از آنجایی که جاده تهران به شمال از مسیر کرج ساخته شده ما اعلام کرده ایم مسیر کرج-چالوس محور گردشگری است.

وی ادامه داد: این  محور ۵۶ روستا دارد و ظرفیت بسیار مناسبی برای بومگردی است در این محور یکی از مکان های گردشگری همین مجتمع تفریحی فرهنگ و هنر است که دارای سوئیت های اقامتی و پذیرایی است.

محمدی با اشاره به اینکه این مکان از سازمان میراث فرهنگی مجوز گردشگری دارد، گفت: بایستی زیر نظر اداره کل استان البرز باشد و مکانی برای گردشگران در کشور باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه به زودی کاروان سرای ینگی امام در سازمان جهانی یونسکو ثبت می شود، گفت: داوطلب ثبت جهانی تپه ازبکی نیز هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز به فروریختن پل خاتون اشاره کرد و گفت: مطالعات معماری میراث فرهنگی انجام شده اما باید بررسی تخصصی تری روی عرشه و پایه های پل داشته باشیم.

محمدی  در پایان گفت: پایه‌های ضلع شمالی پل خاتون نیازمند نجات بخشی است اکنون به وزارت خانه اعلام و اعتبارات لازم دریافت شده است و معتبرترین شرکت کشور را وارد کار کرده ایم و حداکثر تا پایان ماه جاری مرمت این پل تاریخی آغاز می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});