×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چهره البرز در حال دگر گون شدن است
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمد رضا جهانشاهلو مدیرکل روابط عمومی استانداری البرز در گزارشی تحت عنوان چهره البرز در حال دگر گون شدن است نوشت:
پیگیری های استاندار البرز در جهت تحقق قطار توسعه البرز حتی در سال های تحریم و شیوع کرونا نیز متوقف نشد در این راستا شهبازی استاندار البرز، تحقق و اجرایی نمودن برنامه های دولت در استان و تحقق شعار سال را نیز بر این سمت و سو متمرکز کرد که تا به امروز نیز با تلاش های صورت گرفته در زمینه های مختلف و در این زمینه نیز می توان استاندار البرز را یکی از استانداران پیشرو در محرومیت زدایی از مناطق محروم، متحول کردن ؛ زیرساخت‌های ترافیکی البرز و … در کشور قلمداد نمود.
تلاش نماینده عالی دولت در استان و مجموعه مسئولان استانی همه حول یک محور اساسی و آن عملیاتی شدن تمام اعتبارات اختصاصی سفر آبان ماه سال ۹۶ ریاست جمهوری به این استان نیز متمرکز شد. در این زمینه یکی از مهمترین موضوعاتی که طی دو سال اخیر مورد پیگیری قرار گرفت بحث اعتبارات ارزشمند سفر استانی ریاست جمهوری به البرز بود که تا حد زیادی می‌توانست به تسریع روند توسعه استان البرز کمک کند.
در این راستا ۴۲۸ میلیارد تومان از این اعتبارات به بخش حمل و نقل شامل راه، قطارشهری، راه روستایی و راه آهن، ۱۰۰ میلیارد تومان به بخش صنعت، عمران شهری و روستایی، ۹۸ میلیارد تومان به بخش کشاورزی، ۱۱۹.۵ میلیارد تومان به بخش آب و ۱۷۶ میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان در قالب ۶۰ پروژه بزرگ از مهمترین اعتبارات جذب شده طی دو سال اخیر از مهمترین اعتبارات ختصاص یافته در استان البرز به شمار می رود.
نماینده عالی دولت در استان با پیگیری های مستمر و پی در پی در به نتیجه رسیدن اقداماتی که طی سال‌های اخیر در استان البرز آغاز شده است، توانست چهره این استان نوپا را دگرگون کند.
پرواضح است طی این مدت برای اولین بار در البرز، اعتبارات عمرانی استان ۱۵ درصد رشد داشت و همین باعث شد البرز از نظر رشد اعتبارات عمرانی در جایگاه سوم کشور قرار گیرد. در این زمینه نماینده عالی دولت در استان رایزنی‌های فراوانی با مسئولان ارشد کشوری چه در مرکز و چه با دعوت از آنها برای سفر به استان انجام داد که خروجی و بازخوردهای مثبتی در جهت جذب و تزریق اعتبارات همچنین مدل توزیع بودجه در استان و اعتبارات البرز با اولویت محرومیت زدایی از مناطق کمتر برخودار را داشت که این موضوع تنها در البرز اتفاق افتاد.

پیگیری های نماینده عالی دولت در استان در حوزه رفع موانع تولید و تسهیل شرایط کار برای تولیدکنندگان استان از زمان حضور شهبازی به عنوان استاندار البرز همواره یکی از دغدغه های بسیار مهم وی بوده و در این بخش طلایه دار اعطای تسهیلات است. از نتایج این اقدامات می‌توان به رشد صادرات البرز در سال ۹۸ که به بیش از دو برابر میانگین کشور رسید و افزایش ۹۴ درصدی صادرات استان البرز در ۹ ماهه اول سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد.

تعیین تکلیف و جانمایی و آغاز عملیات اجرایی نمایشگاه بین المللی استان، تبدیل دو لکه صنعتی ماهدشت و زیبادشت به ناحیه صنعتی، رفع ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری برای تمامی شهرک های صنعتی اشتهارد و کسب موافقت هیات دولت برای افزایش ۸۰۰ هکتاری شهرک صنعتی اشتهارد از جمله دستاوردهای این تلاش‌ها بوده است.

ییگیری های استاندار البرزدر حوزه اشتغال و رفع معضل بیکاری کمترین تعدیل نیروی کار و نبود تجمع‌های کارگری با تدبیر و هماهنگی بین بخشی علی رغم وجود فشارهای حداکثری استکبار جهانی در شرایطی که بیش از ۳۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در البرز مستقر است تاییدی بر این اقدامات بین بخشی بوده است.
از آنجا که استان البرز پیشینه ‌ای بلند در مهاجر پذیری و نزدیکی به تهران به لحاظ سرریز نیروهای بیکار به استان در ارتباط با معضل بیکاری در کشور داشته از این رو امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی اشتغال مهارت محور در البرز بین استانداری البرز و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور هم در راستای ایجاد اشتغال در استان البرز مورد توجه جدی نماینده عالی دولت در استان قرار گرفت.

استاندار البرز به عنوان یکی از استانداران مطالبه گردر کشور تلاش کرد چهره البرز را در بخش حمل و نقل و ترافیک متناسب با پیشرفت سایر بخش‌ها دگرگون کند؛ در همین راستا اقداماتی چون بهره برداری از قطار برقی کرج- هشتگرد، منطقه یک آزادراه تهران-شمال و آزادراه همت در البرز که هر سه با حضور رئیس جمهور صورت گرفت، افتتاح خط دوم راه آهن کرج- قزوین توسط رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس و در کنار این اقدامات انجام شده، مشارکت دولت در پروژه کمربند شمالی کرج با موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور جلب شد و ۴۰۰ میلیارد تومان به این پروژه یافت. تخصیص هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی و هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی بنیاد مستضعفان کشور برای تکمیل قطعه دوم آزادراه تهران-شمال هم از دستاوردهای حمل و نقلی بود که برای البرز موثر خواهد بود. این موارد حجم ترافیک بین البرز و تهران را تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد داد.
در این میان می توان به دستاوردهای قابل توجه و‌ یکی از مهمترین ظرفیت‌های توسعه استان البرز در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام و مسافربری شدن فرودگاه پیام در حوزه حمل و نقل استان اشاره کرد.
با شروع دولت تدبیر و امید در حوزه توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان تلاش‌های خوبی صورت گرفت طی این مدت بیش از ۱۶۰۰ تخت بیمارستانی به مجموعه بهداشت و درمان البرز اضافه گردید در این مدت نیز شهرستان طالقان از این افزایش سرانه بی بهره مانده بود که در همین خصوص مجوز احداث بیمارستان ۲۸ تختخوابی طالقان هم اخذ شد تا اولین بیمارستان در این شهرستان ساخته شود.
اما در این مجال بد نیست مروری بردیگر اقدامات و تدابیری که شهبازی استاندار البرز برای توسعه استان داشته گذر بیندازیم.
طی دو سال اخیر عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای جاده کرج – چالوس آغاز و فاز اول آن به پایان رسید؛ همچنین رینگ شبکه گاز استان به واسطه پروژه انتقال گاز بویین زهرا-کرج تامین گاز استان البرز را تا ۵۰ سال تضمین کرد.
در بخش انرژی استان، عملیات اجرایی اولین پست برق ۴۰۰ کیلوولت البرز در باغستان کرج آغاز شد و تاکنون پیشرفت ۴۵ درصدی داشته است.
پس از رایزنی‌های صورت گرفته حق‌آبه استان البرز از محل دو سد طالقان و امیرکبیر دو برابر شد و از ۵۵ میلیون مترمکعب در سال به ۱۱۰ میلیون مترمکعب در سال رسید.
کمیته رسیدگی به وضعیت مسکن محرومین در استان البرز تشکیل شد. علاوه بر این تفاهم نامه تامین زمین و ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی برای ایثارگران در البرز هم منعقد شد تا البرز در این بخش به الگوی کشور تبدیل شود.
در حوزه سیاسی طی این مدت علاوه بر اینکه شاهد حضور روسای سه قوه و سایر مسئولان عالی کشور در البرز بودیم، موافقت وزارت کشور برای الحاق روستای پلنگ‌آباد به شهر و ارتقا بخش چهارباغ به شهرستان را هم شاهد بودیم.
در حوزه فرهنگ هم از جمله مهمترین اقداماتی که طی دو سال اخیر صورت گرفت می‌توان به تشکیل هیئت موسس خانه سمن‌های استان البرز و آغاز عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی البرز اشاره کرد.
در این مدت تفاهم نامه راه اندازی کارخانه نوآوری البرز بین معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و استانداری البرز امضا شد.
شرکت نمایشگاه های استان سال ها بلاتکلیف مانده بود از این رو در مرحله اول نسبت به ایجاد این شرکت و تشکیل هیات مدیره اقدام و در چند ماه اخیر واگذاری زمین و سایر مجوزها برای احداث نمایشگاه دائمی و بین‌المللی البرز انجام شد.
رفع ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری برای اشتهارد و معافیت مالیات ۱۳ ساله واحدهای جدید، در تولید و صنعت البرز شاهد بودیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.