×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیام دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز به مناسبت روز فرهنگ عمومی
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، ناصر مقدم در خصوص این پیام اظهار کرد:۱۴آبان در تقویم ایران اسلامی، روز فرهنگ عمومی نامگذاری شده است. امسال، این روز مقارن شده است با ایام ولادت اسوه حسنه عالمیان، حضرت محمد(ص) و رئیس مذهب جعفری، حضرت امام صادق (ع) که انوار این دو نور پاک همچون منشوری از روشنایی، زندگی بشریت را به سوی سعادت رهنمون می سازد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ضمن تبریک  ایام، روز فرهنگ عمومی گفت: این ایام را گرامی می داریم و گسترش روز افزون فرهنگ نبوی را در سراسر گیتی بالاخص در گستره میهن عزیز و اسلامی مان آرزومندم.
وی خاطرنشان کرد: همه نهاد ها و افرادی که در حوزه فرهنگ این مرز و بوم فعالیت می کنند، باید گسترش و ارتقای همه جانبه حوزه فرهنگ عمومی که همان فرهنگ  غنی ایرانی و اسلامی است را مطمح نظر قرار دهند و در این میان، بی تردید نقش علمای والا مقام و اساتید محترم دانشگاه و مجاهدتهای ارزنده معلمان و نقش آفرینی های اصحاب فرهنگ و هنر در ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه بسیار تاثیر گذار و نافذ خواهد بود و لذا در این راستا باید از تمامی تریبون‌ها ، رسانه ها و ابزار های موجود بهره جست تا ضمن حفظ میراث و هویت بی بدلیل تاریخی و آموزه ها و باورهای دینی، قرابت بیشتری بین نسل گذشته و حال پدید آید و بر این باورم که نهاد مقدس خانواده و مدرسه بیشترین نقش را در ارتقای فرهنگ عمومی داراست.
مقدم گفت: متاسفانه  امسال به جهت شرائط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا، امکان قدردانی از فعالین این حوزه فراهم نگردید اما بر خود فرض می دانم بابت درایتهای حضرت آیت اله حسینی همدانی (ریاست معزز شورا) و حمایتهای دکتر شهبازی، استاندار محترم (نایب رئیس شورا) و تلاش و پیگیری های اعضای محترم شورای استان و اهتمام و تلاشهای مجدانه کلیه ائمه محترم جمعه و فرمانداران و اعضای محترم شوراهای فرهنگ عمومی شهرستانهای تابعه که با احساس مسئولیت در این عرصه خطیر تلاش می کنند، سپاسگزاری نمایم.
امید آنکه در مسیر خدمت به مردم و اعتلای ارزشهای والای اسلامی و اخلاقی، مورد عنایت حضرت حق و توجهات حضرت ولی عصر(عج) قرار گیریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.