×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، دکتر سعید جوانشیر روز پنجشنبه  در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از اوایل دی ماه سال جاری نسخه کاغذ از تمام مراودات وزارت بهداشت و درمان حذف می شود، گفت: تمام خدمات الکترونیکی خواهد بود براین اساس بیمه سلامت استان البرز از ابتدای دی ماه امسال به هیچ کدام از اسناد کاغذی پزشکی هزینه ای پرداخت نمی کند.

وی در ادامه افزود: پزشکان بایستی نسخه های الکترونیکی برای بیماران تجویز کنند همچنین بابت کاغذ هیچ پرداختی نمی توانیم داشته باشیم و باید پزشکان در بستر الکترونیک فعالیت نمایند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون جلسات متعددی را با حضور مسوولان استانی نظام پزشکی، پزشکان، انجمن ها، بیمارستانها و سایر مراکز درمانی استان برگزار کرده ایم  و در خصوص تجویز نسخه الکترونیکی به آنها آموزش داده شده است، افزود: از مجموع  سه هزار مطب پزشک عمومی و متخصص فعال دراستان البرز ، ۳۵۰ مطب آنها با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند.

جوانشیر  تاکید کرد: از اول دی ماه امسال تاریخ اعتبار دفترچه های بیمه سلامت در کشور به پایان می رسد و تمدید نخواهد شد.

وی افزود: برای  تعیین وضعیت بیمه همگانی یا بیمه رایگان  از اول دی ماه سال جاری این افراد باید برای دریافت اعتبار به شعب بیمه سلامت استان مراجعه کنند.

*** ۵۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

مدیر کل بیمه سلامت البرز خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۱ میلیون نفر در سطح کشور و ۲۶۰ هزار نفر در سطح استان البرز تحت پوشش بیمه سلامت رایگان همگانی قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه  این افراد باید برای تمدید الکترونیکی بیمه خود اطلاعات به روز ارائه دهند تا نسبت به تمدید اعتباربیمه سلامت آنها اقدام کنند،گفت: به احتمال بخشی از این افراد از دی ماه امسال برای دریافت خدمات درمانی به صورت بیمه ای در مراکز درمانی سرپایی و بیمارستان ها دچار مشکل شوند.

جوانشیر در ادامه گفت: باید برای تمدید اعتبار بیمه خود به شعب بیمه سلامت استان مراجعه نمایند.

این مسوول تاکید کرد که تمام ۲۶۰ هزار بیمه شده طرح همگانی در البرز از جمله مددجویان کمیته امداد که تا پیش از این از خدمات پزشک خانواده و ارجاع استفاده می کردند باید از این پس به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز با اعلام اینکه حدود ۵۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، گفت: بررسی نسخه های پزشکی حاکی از آن است که  ۵۰ درصد بیماران البرزی برای مداوا به مراکز درمانی تهران مراجعه می کنند.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});