×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علی دشتکی روز دوشنبه در نشست خبری  که در آستان مقدس امامزادگان محمد (ع) و سکینه خاتون (س) واقع در حصارک کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه استان البرز دارای یک هزارو۷۰۰  موقوفه، ۱۰ هزار و ۱۰۰ رقبه و ۹۰ مرکز اجتماعی و بقاع متبرکه است، گفت:  تعدادی کمی ا از این  بقاع متبرکه دارای اسناد دفترچه ای و تک برگی هستند همچنین ۷۵۰ مسجد موقوفی نیز در استان البرز وجود دارد.

وی افزود:  در سال جاری بیش ازیک هزارو ۵۰۰ رقبه و موقوفه نقشه برداری شده که یک هزار مورد آن در سیستم کاداستری کشور ثبت و جانمایی شده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز  ادامه داد: ۲۵۰ مورد از این موقوفات و رقبه ها  تثبیت مدیریت و مالکیت اوقاف شده که بیش از ۲۰۰ مورد از آن ها نیز منجر به صدور سند تک برگی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز یکی از اقدامات موثر در سال ۱۳۹۹ را تلاش برای تقویت زیرساخت های اوقاف اشاره کرد وگفت:  بیش از ۱۰ میلیارد تومان در راستای تقویت زیرساخت های مراکز فرهنگی، دینی و اجتماعی اوقاف استان هزینه شده است.

وی ادامه داد: اوقاف در حوزه سرمایه گذاری و بهره وری اقتصادی نیز از ظرفیت موقوفات استفاده می کند زیرا این بخش در بهره وری اقتصادی و اجتماعی و ایجاد اشتغال در جامعه موثر بوده و درآمدزایی اقتصادی استان ارتقا می بخشد.

دشتکی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۹ بیش از ۴۰ طرح اقتصادی مورد مطالعات اولیه قرار گرفت که در نهایت ۹ مورد از آن ها مورد پذیرش و در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور قرار گرفت. ادامه داد: یکی از این طرح ها را ایجاد کارخانه نوآوری در باغ عقیق موقوفه مرحوم سید احمد میرسپاهی است که این  موقوفه هم اکنون شرکت های دانش بنیان با موضوعات مختلف همچون فعالیت های الکترونیکی، رایویی و کشاورزی به عنوان الگو کارشان را آغاز و تولیداتی نیز داشته اند.

دشتکی راه اندازی شرکت های دانش بنیان و فعالیت های دانش محور را در حوزه اقتصاد مقاومتی و بهره وری اقتصادی با استفاده از ظرفیت موقوفات را در اولویت کاری این بخش دانست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز  دربخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه یکی از اقدامات شاخص سال جاری با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و آسیب تعداد زیادی از هموطنان از ناحیه این بیماری را توزیع بسته های معیشتی دانست و گفت: در سال جاری بیش از ۵۰ هزار بسته معیشتی هر کدام به ارزش حداقل ۵۰۰ هزار تومان در بین افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا در استان توزیع شده است.

دشتکی  یکی دیگر از اقدامات اوقاف استان ایجاد ایده ای نو و خلاقانه در بحث مدیریت موقوفات و رقبات است که به همین منظور تاکنون ۶۰ نفر امین موقوفات که بیشتر جوانان هستند، به کارگیری شده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در پایان گفت:ثبت موقوفات جدید در سال جاری نسبت به سال های اخیر رضایتبخش بوده و تاکنون بیش از ۴۴ موقوفه جدید در استان به ثبت رسیده که یکی از آن ها بسیار شاخص و ارزشمند است به طوریکه ۱۰ هزار هکتار وقف بوده که هر متر مربع آن  ارزشی بالغ بر ۵ میلیون تومان دارد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});