×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نیازمند سرمایه‌گذاری برای دفاع از فرهنگ و سبک زندگی اسلامی هستیم
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، سید محمد حسینی در مراسم روز فرهنگی کرج که با حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، مسئولان استانی و شهری برگزار شد، اظهار کرد: ۲۱ فروردین ماه روز فرهنگی کرج فرصتی است برای معرفی پیشنه پراهمیت فرهنگی کرج و وضع فعلی فرهنگ و هنر در این خطه از میهن اسلامی. همچنین ترسیم چشم‌انداز آینده فرهنگی کرج که در سایه همگرایی تمامی دستگاه‌های متولی می‌توان شاهد رشد آن باشیم. ‌امید است که با همکاری همگان برای رشد و تعالی فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی در کرج و استان البرز گام‌های جدی‌ای برداریم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت جایگاه مسأله فرهنگ گفت: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری تمامی دستگاه‌های دولتی و عمومی و تمامی آحاد ملت باید توجه ویژه‌ای در مقوله فرهنگ داشته باشند. خوشبختانه در استان البرز و شهر کرج شاهد همکاری و همگرایی تمامی دستگاه‌ها از جمله نماینده محترم ولی‌فقیه و امام جمعه کرج، شورای هماهنگی اسلامی، اداره کل ارشاد و خصوصاً مجموعه مدیریت شهری در برگزاری روز فرهنگی کرج و جشنواره لاله‌ها بوده‌ایم و این نشان از اهمیت جایگاه فرهنگ در استان البرز و شهر کرج دارد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به روند شکل‌گیری استان البرز و جدا شدن کرج از تهران در دولت دهم افزود: در سال ۸۹ که مصوبه ایجاد استان البرز و جدا شدن شهر کرج از تهران را داشتیم من وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودم. اولین اداره‌ای که در کرج و استان البرز راه‌اندازی شد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. این نشان از اهمیت این موضوع در کشور ما دارد.

حسینی در ادامه ضمن برشمردن ویژگی‌های طبیعی، اجتماعی و جغرافیایی استان البرز و شهر کرج گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان البرز و شهر کرج و خوش آب و هوا بودن این منطقه شاهد مهاجرپذیری این خطه از کشور عزیز اسلامی‌مان بوده‌ایم. این ویژگی‌ها موقعیت خاصی به کرج داده است. خصوصاً هم‌زیستی مسالمت‌آمیز اقوام ایرانی مختلف در کرج یکی از زیبایی‌های این شهر است. رنگین‌کمانی از اقوام و طوایف مختلف ایرانی در کرج سال‌هاست در کنار هم زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: اتفاقاً از اول انقلاب دشمنان در پی ایجاد شکاف و اختلاف به بهانه مسأله قومیتی و مذهبی بوده‌اند اما تمامی ایرانیان با هوشیاری و آگاهی این توطئه را خنثی کرده‌اند. شهر کرج در این میان شاخصه خیلی خوبی برای این زیست اسلامی است. چون در اسلام هیچ تفاخری بر مبنای نژاد و قومیت و زبان نداریم و در کرج شاهد این هستیم که همگان بر مبنای‌ایمان و تقوای الهی با هم زندگی می‌کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در مورد انتخاب گل لاله و برگزاری جشنواره لاله‌ها در کرج گفت: این انتخاب گل لاله‌ها یک انتخاب پسندیده و هوشمندانه بوده است. لاله در فرهنگ و ادبیات ما ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد. به صورتی که در زمان انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس از تعبیر لاله‌های سرافراز برای شهدای انقلاب و دفاع مقدس استفاده می‌کردیم. همچنین در ادبیات و فرهنگ ایرانی همواره گفته شده از خون جوانان وطن لاله دمیده. این نشان از وجه نمادین لاله در بین ما ایرانیان دارد و چه زیبا است که گل لاله نمادی از شهر کرج شود.

وی با اشاره به مسائل فرهنگی و اجتماعی چالش‌برانگیز در استان البرز و کرج گفت: تحکیم نهاد خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی از مقوله‌هایی است که نیاز به توجه ویژه متولیان امر فرهنگ در کل کشور و خصوصاً شهر کرج دارد. با توجه به مشکلات اقتصادی که در دهه ٩٠ مردم ما با آن درگیر بودند و همچنین سال‌های کرونایی که فرصت فعالیت‌های اجتماعی و مردمی کمتر فراهم بود و تلاش‌های دشمن در فضای مجازی شاهد برخی کمبودها در این زمینه هستیم که نیاز است با برنامه‌ریزی درست و فعالیت‌های ایجابی توسط تمامی دستگاه‌ها و متولیان امر فرهنگ این مسائل جبران شود.

حسینی در پاییان گفت : همان‌قدر که دشمن در فضای مجازی و رسانه‌های وابسته فارسی‌زبان سرمایه‌گذاری کرده است تا به سبک زندگی و فرهنگ ما ضربه بزند ما هم نیازمند برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای دفاع از فرهنگ و سبک زندگی اسلامی خود هستیم. در کنار مسأله تحکیم خانواده باید فرهنگ کار و تلاش را هم ترویج کنیم تا جوانان ما مشتاق به کار برای رشد تولید در کشور و استان البرز و شهر کرج شوند.

انتهای پیام

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.