×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نصب بیش از ۳ هزار عدد حفاظ بتنی در محور کرج- چالوس
تارا نیوز

به گزارش تارانیوز، محمد علیپور، با تشریح اهم اقدامات این اداره اظهار کرد: باتوجه به کوهستانی بودن و نوع مصالح و خاک منطقه و ریزشی‌بودن برخی از مقاطع در محور کرج- چالوس بحث ایمن‌سازی آن در اولویت ویژه‌ای قرار دارد و در طول سال اقدامات زیادی برای ارتقای ایمنی محور انجام می‌شود.

وی افزود: یکی از اقدامات اجرایی برای ارتقای ایمنی محور، ایجاد بیش از چهار کیلومتر دیوار جان‌پناه و نصب سه هزار و ۴۰۰ عدد حفاظ بتنی (نیوجرسی) در نقاط پرتگاهی بوده است.

علیپورهمچنین از اجرای پروژه احداث دیوار حائل در هفت نقطه ریزشی این محور خبر داد و گفت: این اقدام جهت جلوگیری از ریزش سنگ در جاده و به بالتبع پیشگیری از حوادث جاده‌ای با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است که فاز اول آن به طول ۴۰۰ متر انجام شده و فاز دوم آن نیز در مرحله انجام مراحل مناقصه و تعیین پیمانکار است و به زودی اجرای آن آغاز خواهد شد.

رئیس اداره راهداری گچسر تصریح کرد: همچنین ترمیم گالری‌های پیچ تکاوران از دیگر پروژه‌هایی است که اجرای آن از سال گذشته با اعتباری بالغ بر هفت و نیم میلیارد تومان آغاز شده و درحال اجراست.

وی همچنین ازبهسازی سیستم روشنایی، ترمیم و مرمت دیوارها و آبراه‌های تونل کندوان با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان و اجرای پروژه جدول‌کشی و ایجاد آبراه در تونل شماره پنج با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان خبر داد و گفت: هردوی این پروژه‌ها در حال اجراست.

این مسئول، نصب بیش از سه هزار عدد رفلکتر نوری عدد (گل میخ) با هدف کاهش تصادفات در پیچ‌های خطرناک و مسیرهای احتمال خروج از محور، ایمن‌سازی دماغه‌ها، نصب چراغ چشمک‌زن در پیچ‌ها و نصب باتومی(استوانه ترافیکی) را از دیگر اقدامات اجرایی این اداره عنوان کرد.

علیپور به اقدامات دیگر این اداره برای خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای در محور کرج- چالوس اشاره کرد و گفت: شانه‌سازی، تسطیح و رگلاژ شانه راه ۴۰ کیلومتر از محور، اجرای عملیات لق‌گیری در نقاط ریزشی، بهسازی و روکش آسفالت محور کسیل- گشنادر، اجرای دیوار جان‌پناه در نقاط دارای آب‌شستگی و ادامه اجرای پروژه پایدارسازی محور شمشک- دیزین از جمله این اقدامات بوده است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.