×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، داود نجفیان با اشاره به وضعیت ذخایر دو سد کرج و طالقان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷۴ میلیون متر مکعب از ظرفیت سد کرج آبگیری شده که در مقایسه با سال گذشته حدود هفت درصد افزایش داشته است.

وی گفت: وضعیت سد طالقان مثل کرج نیست و در مقایسه با سال گذشته حدود ۲۷ درصد کمتر آب دارد.

نجفیان توضیح داد: در حال حاضر ۳۲۷ میلیون متر مکعب در سد کرج آب وجود دارد که ۷۰ درصد مجموع ظرفیت این سد را شامل می‌شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به دلیل قطع آب در برخی مناطق کرج در هفته گذشته توضیح داد: قطعی برق زمانبندی شده تاثیر خود را بر روی تاسیسات آبی استان می‌گذارد و باعث می‌شود برخی چاه‌ها برای مدتی از مدار خارج شوند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، هفته گذشته شاهد نشت آلودگی نفتی به رودخانه کرج بودیم که باعث شد مسیر آب منحرف و ذخایر مخازن آبی برخی مناطق به اتمام برسد و آب برخی از مشترکین قطع شود.

نجفیان تاکید کرد: با توجه به اینکه ویلاها، رستوران‌ها، مراکز تجاری و … حاشیه رودخانه کرج گاز ندارند هر ساله شاهد نشت آلودگی نفتی ناشی از فعالیت این واحدها به رودخانه کرج هستیم.

این مسئول اضافه کرد: سال گذشته ۴۰ مورد گزارش آلودگی نفتی به رودخانه کرج دریافت کردیم که تنها منبع چهار مورد از آنها شناسایی و برای عاملان پرونده قضایی تشکیل شد.

نجفیان ادامه داد: با توجه به اینکه نشت آلودگی نفتی به رودخانه اغلب در ساعات شب و تاریکی اتفاق می افتد، شناسایی عاملان چندان ساده نیست.

وی توضیح داد: در چهار نقطه از رودخانه کرج سنسور آلودگی نصب شده که به محض وجود مورد مشکوک هشدار می‌دهد تا اقدامات لازم برای پاکسازی صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: برای پاکسازی رودخانه از آلودگی چاره‌ای جز انحراف مسیر رودخانه و جلوگیری از ورود آب به شبکه آب را نداریم که همین باعث قطعی چند ساعته آب برخی از مشترکین می‌شود.

نجفیان اظهار کرد: حدود ۷۲ درصد از منابع آلوده کننده رودخانه کرج ناشی از ورود پسماند و نشت آلودگی نفتی ویلاها و مراکز تجاری و خدماتی به این رودخانه است که با اتصال واحدهای قبل از سد به شبکه گاز، بخش زیادی از این آلودگی‌ها کم می‌شود.

منبع خبر : ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});