×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی اذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در نشست مرکزی ارتباطات دولت و روحانیت اظهار کرد: امروز با وجود تبلیغات دشمنان و القای اینکه ایمان در دل مردم از بین رفته یا کمرنگ شده رویش دینی و الهی را در جامعه می بینیم؛ به طور مثال پیاده روی اربعین را ببنید که از نمونه بارز توسعه ارزش های دینی و الهی در جامعه است.

وی افزود: اگرچه مسایل دینی از مسایل مادی مهمتر است ولی مسایل مادی و معیشت مردم باید توسط دولت ها تامین شود؛ آنچه اقتدار و عزت ملت ایران شد دین بود، اگر تضعیف شود عزت از بین می رود که حفظ دین و ارزشهای آن دست روحانیت است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیاناینکه روحانیت تاثیر بسزایی در نظام و انقلاب اسلامی دارد چنانچه شهید حججی ها و شهید سلیمانی ها در بستر همین نظام الهی رشد و تربیت یافته اند، افزود: اگر فرهنگ دینی رو به کاستی است سوال این است رسیدگی به مسایل جامعه توسط چه کسی باید احیا شود غیراز اینکه جامعه روحانیت مسوولیت دارد و مسوولان فرهنگی باید این کار را بکنند.

امام جمعه کرج گفت: با تنفیذ حکم رییس جمهور توسط رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور در سلسله ولایت قرار گرفت بنابراین تضعیفش حرام و باید تقویتش کرد؛ روحانیت باید سیاسی و مستقل از دولت ها ولی باید همراه باشد چنانچه جریان سازی ها را بداند و سیاست باز نباشد و با بصیرت، بصیرت شناس و بصیرت ده باشد .

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ارزش های دینی و الهی توسعه یافته است، گفت: این دولت با همه انتقادهای که به او وارد می کنند در وسط میدان است به خصوص شخص رییس جمهور و رویکرد او خدمت به مردم است و وظیفه ما است دراین مقطع دولت را همراهی کنیم .

امام جمعه کرج یاد آورشد: برخی مواقع انتقاد سازنده کمک به دولت است منظور ما از کمک کردن تعریف بی خود نیست چراکه ضربه زدن به دولت است البته بعضی وقت ها عیب جویی و مچ گیری هم نباید باشد .

آیت الله حسینی همدانی در ادامه گفت: دولت به مجموعه نظام روحانیت کمک کند نه آنکه روحانیت دولت زده شود بلکه دولت نیازهای جامعه روحانیت را تامین کند تا با درآمدهای پایدارخودشان را اداره کنند.

امام جمعه کرج بیان کرد: باید مواظب بود مردم مایوس و سرخورده نشوند این نشست در البرز با حضور مسوولانی از بدنه ریاست جمهوری یک حرکت بدیعی است که دردولت های قبل فقط اسمش بوده است و امروز اغاز حرکتی است که امیدواریم درسطح کشور توسعه یابد.

وی ادامه داد: این حرکت نشانه اهتمام دولت است و ارتباط دولت و روحانیت دراین مقطع باید تقویت شود چراکه این دولت خاص است .

آیت الله حسینی همدانی افزود: انقلاب اسلامی از مصادیق روشن تحقق وعده خدا است شیطان با تمام قوا به دنبال تشکیل نشدن حکومت شیعه است تا مقدمات حکمت مهدوی فراهم نشود.

وی با بیان اینکه همه مخالفت ها برای تشکیل نشدن دولت مهدوی است که رهبرمعظم انقلاب در گام دوم انقلاب مورد تاکید قرار دادند، افزود: در جهاد تبیین فعالانه شرکت شود حقایق و امورباعث امید افرینی و پیشرفت می شود بطوریکه دراین راه کوشش کنیم تا گسترش این فرهنگ و عالمگیری آن را داشته باشیم ؛ این کار توسل می خواهد، با پیروزی انقلاب اسلامی ذلت جامعه ایرانی به عزت تبدیل شد بطوریکه مردم، دولت و حکومت مستقل شدند.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز گفت: دراین بین روحانیت هم عزت بیشتری برای انقلاب پیدا کرد و باید تلاش کرد تا این عزت از بین نرود؛ ۴۳ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی گذشته برای طی مسیرآینده باید نکاتی را مدنظر قرار داد که بخشی از آنها اقدامات کارشناسی می خواهد .

امام جمعه کرج اضافه کرد: نظام اسلامی تا امروز کارهایی را انجام داده یا می خواسته انجام بدهد که بحث شخصی، گروهی یا دولت خاص نیست سوال این است آیا انقلاب در مسیر صحیح رفته ا نه و اگر اشتباه جدی در این مسیر بوده جلوی آن گرفته شده یا نه اگر گرفته نشده خسارات چی ها بوده و چگونه خسارت ها باید جبران شود؟

وی تاکید کرد: این موضوعات بررسی دقیق می خواهد؛ با شعار نمی شود پیش رفت ، خیلی ها حرف می زنند و خدمات را نادیده می گیرند؛ نکته دیگرآن است که روحانیت به عنوان قشر خاص در بین سایر اقشار جامعه چه وظیفه ای دارد آیا درطول این سالها نسبت به دولت اسلامی و حاکمیت اسلامی درست انجام وظیفه داشته یا کوتاهی داشته است؟

امام جمعه کرج در پایان گفت: روحانیت از اقشار خاص جامعه است و تبعات کار او اثرات قرنی و نسلی دارد.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});