×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

عیسی زارع پور در حاشیه افتتاح خط تولید و مراکز تحقیقات شش شرکت حوزه فن اوری و دانش بنیان در منطقه ویژه پیام در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه فردا چندین پروژه رسمی در حوزه فناوری و ارتباطات در کشور به بهره برداری می‌رسد،  اظهار کرد: اتصال ۴۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات، راه اندازی تعداد زیادی سایت ۵G و افتتاح پروژه های فیبر نوری منازل و کسب و کارها بخشی از این پروژه ها خواهد بود.

وی در ادامه افزود: امروز نیز در منطقه ویژه اقتصادی پیام شاهد افتتاح چند خط تولید محصولات شرکت‌ها که عمده تولیدات آنها در حوزه مخابرات است، هستیم.

زارع پور با اشاره به اینکه در کشور ظرفیت بسیار خوبی در خصوص تولید تجهیزات مرتبط با حوزه فناوری وجود دارد، ادامه داد: بسیاری از شرکتهای فعال در این بخش ظرفیت صادرات دارند و باید از آنها حمایت شود.

وزیر ارتباطات در ادامه گفت: ویژگی های خاصی که منطقه ویژه اقتصادی پیام دارد این قابلیت را دارد که این منطقه را به یکی از قطب‌های اقتصاد دیجیتال در کشور تبدیل شود.

وزیر ارتباطات در خصوص کاهش سرعت اینترنت در هفته‌های گذشته گفت: راهبرد دولت سیزدهم ایجاد شبکه ای پرسرعت و امن برای همه مردم است و تلاش خود را در این زمینه معطوف کرده است.

وی ادامه داد:  مهمترین اتفاقی که باید برای افزایش سرعت شبکه ایجاد می شود اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها است که از طریق آن فیبر نوری  با سرعت نامحدود به همه منازل، شرکت‌ها و کسب و کارها  می رود.

زارع پور افزود: این کار شروع به کار کرده و با فراگیر شدن آن سرعت اینترنت چندصدبرابر می‌شود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه وقتی تا خانه مردم فیبرنوری کشیده شود، مشترکان می توانند از طریق وای فای به تلفن همراه خود متصل و از سرعت بالای اینترنت بهره ببرند،  گفت:  با این کار شبکه تلفن همراه هم ارتقا پیدا خواهد کرد.

این مسئول در ادامه افزود: در تلاشیم تا پایان دولت سیزدهم ۸۰ درصد خانوارهای ایرانی به فیبر نوری دسترسی داشته باشند.

وی در بخشی دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به نحوه خدمات رسانی اپراتورها به زائرین ایرانی اربعین گفت: تقویت شبکه تلفن همراه در مسیرهای منتهی به مرزها، استقرار مرکزی برای ارائه رایگان اینترنت به صورت همزمان به هزار نفر در نقطه ای از مرز مهران و ارائه اینترنت رایگان در بسیاری از ایستگاه های نجف تا کربلا بخشی از این اقدامات است.

وزیر ارتباطات در پایان گفت: بخش دیگری از خدمات در  ارائه مسیریاب های رایگان در قالب پلتفرمهایی که مردم از طریق آن موقعیتی که در آن قرار دارند را مشاهده و بتوانند از طریق آن مسیرهایی که می خواهند را پیدا کنند.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});