×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، مجتبی عبداللهی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی استان ضمن قدردانی از اقدامات بخش خصوصی از جمله فعالان حوزه کشاورزی، صاحبان صنایع و دیگر تلاشگران عرصه اقتصاد استان در راستای همراهی با دولت اظهار کرد: دولت سیزدهم درصدد جراحی اقتصادی با هدف اصلاح زنجیره بهره مندی مردم از یارانه ها است و بخش خصوصی نیز همگام با دولت حمایت لازم در این زمینه را داشته است.

وی با اشاره به اینکه قرار بود در سال گذشته اقدامات مربوط به تغییر نرخ ارز ترجیحی به نیمایی انجام شود و جزو مصوبات شورای اسلامی بود، گفت: این مسئله به دلیل مصادف شدن با روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ در آن زمان محقق نشد و در سال جاری بعد از پایان ماه مبارک رمضان تغییرات مربوط به اعمال نرخ را داشتیم که بر اساس آن تنها ۷ کالا از جمله دارو، گندم و ۵ قلم دانه های روغنی مشمول تخصیص ارز ترجیحی شدند.

استاندار البرز گفت: در بحث خرید گندم دولت در گذشته سوبسید را در ابتدای کار به واردکننده پرداخت می کرد، اما اکنون به گونه ای برنامه ریزی شده است که در پایان چرخه و بعد از خرید نان سود حاصل از این سوبسید به مردم برسد، اکنون با احتساب هزینه حمل گندم و یا تبدیل آن به آرد مقرر شده است که آرد صنف و صنعت به نرخ کیلویی ۱۶ هزار تومان در اختیار تمامی خریداران مربوطه قرار داده شود.

وی در ادامه افزود: طرح هوشمندسازی خرید نان در استان های زنجان و قزوین آغاز شده است، این موضوع نیز با در اختیار گرفتن دستگاه های کارت خوان مربوطه تا دو هفته دیگر در البرز اجرایی خواهد شد.

عبداللهی در بخش دیگری در خصوص تغییر برخی قیمت ها مانند خوراک دام که بر افزایش نرخ فرآورده های دامی مانند شیر اثرگذار بود، گفت: دولت در این مورد نیز اصلاحات مورد نظر را اعمال کرد.

وی در ادامه در ارتباط با نگرانی هایی که در بحث آب و برق به ویژه در سطح صنایع وجود دارد، گفت: در این رابطه از سوی وزیر نیرو قول مساعد داده شده است که قطعی برق در بخش تولید و صنعت تنها در صورت هماهنگی و اعلام برنامه قبلی صورت گیرد، در استان البرز نیز با تنظیم جداول خاموشی ها این موارد را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه متاسفانه طی سنوات گذشته برق شبکه های خانگی و صنعت در استان بدون اطلاع قبلی قطع می شد، افزود: این مسئله مشکلات زیادی برای صنعتگران در شبکه تولید ایجاد می کرد، امسال با تصمیمات دولت سیزدهم با اقدامات تولیدی و تعمیری بالغ بر ۶ هزار مگاوات برق به مدار شبکه توزیع کشور افزوده شد اما هنوز نیز با کمبود ۱۳ هزارمگاواتی برق مواجه هستیم که بخشی از این کاستی ها به قدیمی بودن امکانات، تجهیزات و تکنولوژی کشور در این زمینه باز می گردد.

وی با اشاره به اینکه خانوارها در صورت میزان کنترل مصرف برق در بخش خانگی از سوی دولت مشمول طرح تشویقی ۵ برابر میزان استفاده خود می شوند، گفت: انتظار ما از صنعتگران نیز این است که با اعمال مواردی مانند تعطیلات تابستانی و فعالیت های تعمیراتی واحدهای تولیدی در بازه زمانی پیک مصرف برق(۱۵ خرداد الی ۱۵ شهریور)، تغییر برخی نوبت کاری روزانه به شبانه و یا استفاده از ژنراتور در کنترل مصرف انرژی به ما کمک کنند تا با کمترین قطعی برق این دوران را سپری کنیم.

به گفته استاندار البرز نیز در بحث تامین شبکه آب مورد نیاز صنایع استان نیز اقدامات خوبی توسط آبفا و آب منطقه ای در حال انجام است تا به وضعیت قابل قبول و پایدار در این زمینه دست یابیم، احداث تصفیه خانه هایی با قدرت بازچرخانی آب در سطح شهرک های صنعتی نیز از دیگر اقدامات ضروری و مهم است.

وی افزود: شهرک ها و واحد‌های صنعتی استان باید به سمت ایجاد نیروگاه های مقیاس کوچک پایه گازسوز(CHP)برای تامین نیاز خود بروند و در این مسیر از حمایت ها و تسهیلات لازم برخوردار خواهند شد.

عبداللهی عنوان کرد: با تمام توان در کنار تولید کنندگان و صنعتگران هستیم و با بازدیدها و برگزاری جلسات تخصصی برای رفع موانع آنها اقدام می کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.