×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی اذر

به گزارش تارا نیوز ، دکتر داود زارع روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت ایران در سال ۱۴۰۱ برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: یکی از این برنامه ها طرح دارو یار بود که در این طرح ارز تعلق گرفته به داروها از تولید کننده و توزیع کننده به مصرف کننده ارجاع می شد که این امر به تعادل بخشی در تولید ، توزیع و عرضه دارو کمک می کند.

وی در ادامه افزود: سازمان های بیمه گر پایه حامی بیمه شدگان با در دست داشتن ارز ترجیحی توزیع عادلانه را در دستور کار خود قرار دادند.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز با اشاره به اینکه مردم و پزشکان طرح دارویار را جدی بگیرند، افزود: مردم برای بهره مندی از مزایای این طرح باید نسخه های الکترونیکی از پزشکان مطالبه کنند تا بتوانند دارو را با قیمت مناسب تهیه کنند.

مردم برای بیمه درمان اقدام کنند

زارع با تاکید بر اینکه در طرح دارویار مردم باید برای بیمه درمان اقدام کنند، افزود: در طرح سلامت هر شخصی که بیمه نیست می تواند از طریق بیمه سلامت اگرسه دهک درآمد پایین جامعه است رایگان و اما سایر دهک ها متناسب با درآمد آنها از تخفیف حق سرانه استفاده کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: افرادی  که مشمول بیمه سلامت هستند در بخش خدمات بستری در بیمارستان های دانشگاه ۹۰ درصد هزینه آنها توسط بیمه سلامت پرداخت می شود ضمن آنکه بیماران سرپایی ۷۰ درصد در این مراکز فقط ۳۰ درصد هزینه را پرداخت می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت البرز با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۵۰ هزار نسخه پزشکی فیزیکی در استان البرز داشتیم که امسال به حدود ۷۰ هزار نسخه کاهش پیدا کرده است، افزود:  امیدواریم تمام پزشکان به صورت الکترونیکی برای بیماران نسخه ارائه کنند ضمن آنکه نسخه هایی که نیازمند به تائید بیمه سلامت هستند به تلفنی از طریق شماره تلفن ۲۲۰ یا ۳۴۴۸۸۳۲۰ با ارائه مستندات و کد ملی تائید خواهد شد.

وی تاکید کرد: افراد فاقد بیمه در استان البرز برای برخورداری از بیمه سلامت می توانند به شماره تلفن ۱۶۶۶ یا با کد دستوری #۱۶۶۶ * از وضعیت بیمه خود مطلع شوند یا برای بیمه اقدام کنند ویا به پیش خوان ها مراجعه کنند.

زارع  با اشاره به اینکه در بخش طرح دارویار ۳۶۶ قلم دارو به تعهدات بیمه سلامت افزوده شده است، گفت: اقلام داروهای بدون نسخه که ۱۱۹ قلم است نیز به صورت بیمه ایی ارائه می شود.

صندوق بیماران خاص و صعب العلاج

مدیرکل بیمه سلامت البرز  در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه با تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در بیمه سلامت البرز بیش از ۸۰ درصد هزینه های این بیماران پرداخت می شود، افزود: ۱۰۷ نوع بیماری خاص و صعب العلاج تحت پوشش این صندوق قرار گرفته که ۲۷ نوع بیماری آنها از خدمات ویژه برخوردار هستند.

زارع ادامه داد: افزون برخدمات این صندوق این بیماران برای دریافت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی کم بهره به ۲ بانک عامل در البرز معرفی می شوند که البته داشتن بیمه تکمیلی برای این بیماران بسیار گره گشا خواهد بود.

طرح ناباروری

زارع با اشاره به اینکه هزینه های ناباروری بالا است و در حدود  ۳و نیم میلیون زوج نابارور در کل کشور داریم، افزود: بین ۱۰ تا ۱۵ درصد جامعه نابارور است که درصد بالاتر آنها آقایون است که در طرح ناباروری ، بیمه سلامت هزینه های آن را در بخش خصوصی ودولتی پرداخت می کند.

از ۳ بیمارستان خدمات ناباروری فقط یک بیمارستان خدمات ارائه می دهد

وی تاکید کرد از سه بیمارستان دولتی و خصوصی استان البرز که امکانات خدمات ناباروری در آنها فراهم شده است ، اما فقط یک بیمارستان ها آنها خدمات کامل به زوج های نابارور ارائه می دهد این درحالی است که بیمه سلامت و سایر بیمه ها با این بیمارستان ها قرار داد منعقد کرده اند و طبق تعرفه هزینه ناباروری را پرداخت می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز گفت : در این زمینه پیگیری هایی انجام شده اما انتظار می رود مسوولان بیمارستان های مذکور به اهمیت موضوع توجه کنند ضمن آنکه خدمات به این نوع بیماران برای مراکز بیمارستانی به لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

۵۹ خدمات به معلولان ارائه می شود

مدیرکل بیمه سلامت البرز  با بیان اینکه امسال نیز با حمایت دولت ۵۹ خدمت به معلولات تحت پوشش بیمه سلامت ارائه می شود که بیش از ۹۰ درصد هزینه های توانبخشی آنها بر عهده این بیمه است، افزود: حدود ۷۰ هزار معلول در استان البرز تحت پوشش داریم .

زارع  در پایان خاطرنشان کرد : اکنون ۵۴ هزار روستایی این استان زیر پوشش پزشک خانواده و نظام ارجاع هستند و از خدمات لازم بهداشتی و درمانی بهره می برند.

انتهای پیام

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});