×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه هجدهم آذرماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج با اشاره به مسئله فضای مجازی، بیان داشت: فضای مجازی، فضائی است که خط تهاجمی دشمن، با استفاده از نرم‌افزارها و لشکری از تأثیرگذاران اجتماعی مثل بازیگران، خواننده‌ها، ورزشکاران و … در آن فضا علیه ما به‌صورت شبانه‌روزی توطئه و عملیات می‌کند تا ذهن و عقاید و اراده مردم را تحت کنترل و تغییر و در صورت لزوم اقدام قرار دهد.

یکی از واجبات قطعی برای نظام، پرداختن جدی به مسئله فضای مجازی است

وی در ادامه افزود: با رصدی مختصر در این میدان می‌بینیم که دائماً در معرض عملیات رسانه‌ای و سایبری دشمنان برای مدیریت افکار مردم علیه مکتب اسلام و تفکر انقلاب قرار داریم لذا به نظر می‌رسد یکی از واجبات قطعی برای نظام، پرداختن جدی به این مقوله است.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: امروز عزیزانی که توانستند انواع موشک نقطه زن دوربرد بسازند و امنیت دفاعی کشور را در مقابل دشمنان عنود تأمین کنند که از همه آنان تقدیر می‌کنیم؛ لازم است گروهی دیگر برای حفاظت از کیان کشور از منظری دیگر اقدامات اساسی داشته باشند و در فضای مجازی قدرتمند عمل کنند و ابتکار عمل را به دست بگیرند و این شدنی است چون از امامین انقلاب این کلام را در جان خود نهادینه کردیم که «ما می‌توانیم».

 ایران قوی در عرصه فضای مجازی باید خودش را نشان دهد

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه چون می‌توانیم باید در این عرصه هم وارد شد، گفت: باید در این فضا قوی شد. ایران قوی در این فضا باید خودش را نشان دهد. صحنه جنگ و دفاع مقدس، امروز این میدان است. بیشترین شهید و تلفات را ما امروز در این صحنه می‌دهیم. اسیر و جانباز و مفقود در این فضا فراوان است؛ و چون شیطان مدیریت آن را به عهده دارد طبق بیان قرآن از همه عِدّه و عُدّه خود استفاده کرده و وارد معرکه شده است تا پیروز میدان باشد.

استفاده از ابزار و رسانه یکی از راه‌های اغوای شیطان است

وی در ادامه با تأکید بر اینکه وعده الهی این است که حزب‌الله پیروز است به شرطی که طبق نظر خدا و دستورات اولیاء دین حرکت کنیم، عنوان کرد: درآیات ۶۴ و ۶۵ سوره مبارکه اسراء این حرکت شیطان لعین را بیان فرمود که: هرکدام از آن‌ها را مى‏توانى با صدای خودت تحریک و وسوسه کن؛ یعنی استفاده از ابزار و رسانه یکی از راه‌های اغوای شیطان است. «وَ اسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِکَ».

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه یادآور شد: استفزز یعنی تحریک کردن و برانگیختن کسی که دنبال حق است و کشاندن او به سمت باطل؛ یعنی او که دارد می‌رود سمت حق جوری با صدایت و با حرف زدنت و با ابزاری که می‌توانی جلب‌توجه کنی او را از سمت حق به سمت باطل منحرف کن.

می‌خواهند استقلال، آزادی و ایمان شمارا بگیرند و اسیرتان کنند

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه قرآن کریم کتاب هرروز ماست و باید با او انس داشته باشیم، گفت: می‌گوید شیاطین با تبلیغات گسترده توسط ابزارآلات دیداری و شنیداری و هر وسیله‌ای که به‌روز تولید شود با سرمایه‌گذاری و هزینه کردن مبالغ گزاف تلاش می‌کنند تا استقلال و آزادی و ایمان شمارا از شما بگیرند و اسیرتان کنند. «وَ اسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِکَ»؛ بعد فرمود: و لشگر سواره و پیاده‏ات را به‌سوی آن‌ها با فریادت گسیل دار. «وَ أَجْلِبْ عَلَیْهِمْ بِخَیْلِکَ وَ رَجِلِکَ». اجلاب به معناى راندن و حرکت دادن با نهیب و فریاد است؛ یعنی آرام نباش سروصدا راه بینداز فریاد، بزن، شلوغ کن. می‌بینید که همه این راه‌های شیطان را تربیت‌شده‌های شیطان انجام می‌دهند؛ یعنی سروصدا، غوغا سالاری و فضاسازی می‌کنند.

تمام تلاش شیطان این است که مسلمان، استقلال اقتصادی نداشته باشد

وی ادامه داد: بعد قرآن کریم دارد: و در اموال و فرزندان آن‌ها شرکت بجوى؛ «وَ شارِکْهُمْ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ» یعنی برای آنان با کسب مال نامشروع و ربا و امثال این‌ها مشکلات اقتصادی و مالی درست کن. ربا جنگ باخداست. کسی که شکمش از اموال حرام پر شد در مقابل خدا و دستور خدا و مظاهر الهی و مقدسات می‌ایستد. فکر کردید به این سادگی‌ها می‌شود قرآن آتش زد؟ فکر کردید به این سادگی‌ها می‌شود توهین به اهل‌بیت کرد نعوذبالله و مقدسات را زیر پا گذاشت؟ قبلاً شکم از حرام پرشده. امام کشی را، حرام‌خواری آسان می‌کند. ما پای منبرها و روضه‌ها بودیم؛ حسین علیه‌السلام آنجا صدایش به این مطلب بلند شد. تمام تلاش شیطان جن و انس این است که مسلمان استقلال اقتصادی نداشته باشد. مبتلابه همین بلایا بشود. «وَ شارِکْهُمْ فِی الْأَمْوالِ» بخشی همین است.

یکی از برنامههای شیطان، وعدههای دروغ است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز تصریح کرد: از طرف دیگر با ترفندهای مختلف، با تأسیس مؤسسات، گروه‌ها، انجمن‌ها و استفاده و به کار گرفتن عناوینی ‌مثل حمایت از حقوق حیوانات و حمایت از محیط‌زیست و گردشگری ‌که البته این عناوین خوب است اما موضوع استفاده‌ای است که او می‌کند‌ و حتی با بورسیه تحصیلی و اقامت و امثال این‌ها، افراد را به‌سوی اهداف خود متمایل می‌کنند. در حقیقت مشارکت در اولاد دارند؛ یعنی شما تلاش می‌کنید اولادتان صالح باشد، در مسیر درست حرکت کند، شیطان می‌آید مشارکت می‌کند نمی‌گذارد او در آن مسیری که باید باشد، باشد؛ بعضی مفسرین گفتند منظور نعوذبالله زنا و اولاد نامشروع است اما علاوه بر آن، دامنه مشارکت در اولاد وسیع‌تر است. وقتی کسی به‌طور کامل فرهنگ شیطان را، هوس‌بازی و لاابالی‌گری را، بی‌اراده و بی‌مسئولیتی را، پایبند نبودن به ارزش‌ها و آرمان‌ها را پذیرفت، مشارکت صورت گرفته است «وَ شارِکْهُمْ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ» بعد فرمود: و با وعده‏هاى دروغینت آن‌ها را بفریب. «وَ عِدْهُمْ» یکی از برنامه‌های رسمی شیطان که امروز در دنیا هم توسط بچه‌هایش مرسوم است وعده‌های دروغ است.

دولت‌مردان مقاوم از منافع ملی دفاع میکنند

وی در ادامه به مسئله برجام اشاره کرد و گفت: حرکتی جز فریب و نیرنگ نداشتند. عده‌ای از دولتمردان ما هم در این دام افتادند و فریب خوردند دانسته و ندانسته؛ و امروز در بحث مذاکرات هم با حقه‌بازی و دغل واردشده‌اند؛ که به فضل الهی دولت‌مردان مقاوم از منافع ملی دفاع می‌کنند و این مسئله آنان را مستأصل کرده به‌طوری‌که دست به اقدامات نابخردانه در حق مردم زدند و مسئله اغتشاش را راه انداختند که این تیرشان هم مثل قبل به سنگ خورد و عن‌قریب است که سرشان به سنگ بخورد؛ ما هم وعده می‌دهیم اما ما وعده را از خدای تعالی می‌گیریم وعده خدا حق است و آن این است که به‌زودی شما نابودید و حزب‌الله غالب است.

امروز شیطان تمام همت خودش را در فضای مجازی گذاشته است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه امروز شیطان تمام همت خودش را در فضای مجازی گذاشته و با صوتش یعنی ابزارآلاتی که دارد برای رسیدن به خواسته‌هایش، از این فضا، کمال استفاده را می‌کند، گفت: سؤال این است که چگونه باید در مقابل این شیطان در بحث فضای مجازی ایستاد؟ و جواب همان است که قرآن کریم دستور داد. امروز باید این مسیر قرآنی طی شود تا پیروزی در این بخش هم به دست بیاید. اگر متولیان امر توجه به این دستور قرآنی نکنند در این بخش زمین‌گیر خواهیم شد. در بخش نظامی این بیان قرآن را آقایان تلقی کردند و گرفتند و به آن عمل کردند که الآن در بخش نظامی تأمین هستیم و امنیت برقرار است؛ جرئت حرکت نظامی ندارند. اگر هم بکنند می‌دانند که خسارات زیادی را باید تحمل کنند.

عمل به دستور قرآن در رابطه با فضای مجازی

وی در ادامه افزود: در بخش فضای مجازی هم باز دستور همان است که قرآن فرمود؛ در قسمتی از آیه ۶٠ سوره مبارکه انفال فرمود: «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّهٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ…» هرچه می‌توانید قوّت و قدرت خود را زیاد کنید… تا به‌وسیلۀ آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید.

مسلمانان باید آماده‌باش همه جانبها‌ی در برابر هر نوع حمله دشمنان داشته باشند

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه عنوان کرد: اِعداد یعنی آمادگی. ارهاب یعنی ترسانیدن و هراس افکندن. این آیه دستور صریح و مؤکد می‌دهد که مسلمانان باید آماده‌باش همه جانبه‌ا‌ی در برابر هر نوع حمله دشمنان داشته باشند و هر نوع سلاح و امکانات و وسایل و شیوه‌هاى تبلیغى که سبب ارهاب یعنی ترس و هراس دشمنان مى‌شود را تهیه‌کرده تا در صورت لزوم استفاده کنند.

مسلمان باید مسلح به سلاح روز باشد

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه در روایت دارد رسول خدا مطلع شدند که در یمن اسلحه‌ی جدیدى ساخته‌شده، شخصى را فرستادند یمن تا آن را تهیه کند، گفت: این درس است برای ما؛ یعنی مسلمان باید مسلح به سلاح روز باشد؛ در هر بخش و در هر زمینه‌ای.

فضای مجازی جبهه انقلاب قوهای که باعث ارهاب جبهه دشمن باشد دارد یا ندارد؟

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با طرح پرسشی عنوان کرد: خب سؤال اینجاست که فضای مجازی جبهه انقلاب قوه‌ای که باعث ارهاب جبهه دشمن باشد دارد یا ندارد؟ اگر دارد کجاست؟ پس باید همه تلاش کنند عِدّه و عُده‌ای فراهم کرده که به حد ارهاب و ترس و هراس دشمنان خدا برسد. این یک شاخص قرآنی است. دستور ولی جامعه هم هست. باید کاری کرد که ترس در دل دشمن بیفتد تا به اینجا نرسیم هنوز کاری نکرده‌ایم.

فضای مجازیِ موجود دنیا زیر کلید مستکبران است

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: رهبری در بیان دیگری دارند: «شهید سلیمانی برای دشمنانش خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است. امروز هم مستکبران از نام شهید سلیمانی وحشت دارند، از یاد او وحشت دارند؛ ببینید در فضای مجازی، با اسم او چه برخوردی دارند می‌کنند؛ این هم یک تنبیه دیگری است، تنبّه بیشتری است برای ما و مسئولین فضای مجازی کشور که بفهمند چه‌کار باید بکنند تا دشمن نتواند هر جور دلش می‌خواهد، با هرجایی که دلش می‌خواهد رفتار کند؛ و خب فضای مجازیِ موجود دنیا زیر کلید مستکبران است دیگر؛ از اسم شهید سلیمانی هم می‌ترسند و از تکثیر او وحشت دارند؛‌ الگو یعنی این؛ می‌ترسند که تکثیر بشود».

آرایش جبهه انقلاب در فضای مجازی باید از انفعال خارج شود

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه آرایش جبهه انقلاب در این زمینه حتماً باید از انفعال خارج شود و آرایش فعال و جهادی بگیرد، گفت: حتماً باید قرارگاه مرکزی تشکیل شود و فرمانده‌ و اعضای ستاد فرماندهی و عملیاتی‌ معلوم شوند. در این قرارگاه حتماً باید برای کانون‌های اصلی فرهنگ، چه فرهنگ‌ساز جامعه و چه فرهنگ پذیر برنامه داشت؛ مثل خانواده و مدارس و مساجد و شبکه ائمه جمعه و هیئات مذهبی و حوزه و دانشگاه و بازار و رسانه و سازمان‌های مردم‌نهاد که ده عنصر و ده کانون هستند، باید حتماً برنامه تهیه شود.

مسئولیت نسل‌های انقلاب در جنگ فضای مجازی

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تأکید کرد: این قرارگاه باید سازمان‌دهی بین پیشکسوتان دهه چهل و پنجاهی و فرماندهان میدان دهه شصتی و میدان‌دارهای دهه هفتادی و پیاده‌نظام دهه هشتادی و نیروهای احتیاطی دهه نودی را به‌خوبی انجام دهد.

به‌ تعدادِ گوشی‌هایِ هوشمند، رسانه داریم

وی تأکید کرد: باید این را خوب درک کنیم که ما در دهه پنجم انقلاب به‌ تعدادِ گوشی‌هایِ هوشمند، رسانه داریم، صاحب رسانه داریم،‌ تولیدکننده پیام و توزیع‌کننده آن راداریم بدون اینکه نیاز به مجوز گرفتن داشته باشند. هرکس گوشی هوشمند داشته باشد خودش یک تولیدکننده و توزیع‌کننده پیام است. اگر مدیریت این فضا در اختیار نباشد می‌بینید که چه غوغایی درست می‌شود.

جبهه رسانهای انقلاب باید بزرگ‌تر از این مباحث فکر کند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه تصریح کرد: گاهی وقتی می‌گوییم باید مدیریت شود، فکر یک عده می‌رود سمت چیزهایی محدود و بخش‌هایی ابتدایی مثل فیلترینگ و امثال آن، آن‌ها سرجایش؛ اصلاً با این بحث‌ها ما کاری نداریم. بحث بنده بالاتر از این حرف‌هاست. جبهه رسانه‌ای انقلاب باید بزرگ‌تر از این مباحث فکر کند.

عرصه، عرصه حکمرانی بینالمللی در فضای مجازی است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه عرصه، عرصه حکمرانی بین‌المللی است در فضای مجازی و آن‌ها دارند حکمرانی می‌کنند، گفت: آن‌ها دارند حکومت می‌کنند. در مقابل حکومت باید حکومت تشکیل داد؛ باید حکمرانی کرد. ابرقدرت، امروز کسی است که سکوهای مجازی را در اختیار دارد و با درک صحیح، هوشمندانه روایت اول را او بیان می‌کند. این حکمرانی است.

کسانی که مسئولیت در اختیارشان است به‌اندازه فهم رهبر معظم انقلاب حرکت نمی‌کنند

وی بابیان اینکه در جنگ شناختی که نفوذ ادراکی صورت می‌گیرد باید وارد «جهاد تبیین» شد، گفت: این را چه کسی می‌تواند انجام دهد؟ کسی که قدرت حکمرانی داشته باشد و فضا در اختیارش باشد؛ نه فضای یک منطقه، نه همان‌طور که آقا گفتند فضایی که کلیدش دست دیگران است. آقا هم دارند به حکمرانی توصیه می‌کنند؛ اما کسانی که مسئولیت در اختیارشان است به‌اندازه فهم رهبر معظم انقلاب حرکت نمی‌کنند. باید مطلب را جلوتر ببرند. باید بزرگ‌تر ببینند. باید جهانی فکر کنند.

لزوم نگاه حکمرانی جهانی به فضای مجازی

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز تأکید کرد: افقی که مرکز ملی فضای مجازی کشور برای خودش ترسیم می‌کند باید جهانی باشد و باید دولت محترم و مجلس محترم و بعد شورای عالی فضای مجازی نگاه حکمرانی جهانی به این مقوله داشته باشند تا بشود کاری از پیش برد و باید همه آقایان این آیه شریفه را نصب‌العین قرار دهند که «تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ».

کار رژیم صهیونیستی تمام است

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به مناسبت‌های هفته، گفت: ۱۸ آذر انتفاضه اول فلسطین در سال ۶۶ آغاز شد و تا امروز حوادث مختلفی بر آن رفته است؛ اما کار رژیم صهیونیستی تمام است و زوال او سرعت گرفته، وضعیت داخلی و خارجی او به‌شدت آشفته است در داخل که تشکیل کابینه را نتوانسته‌اند انجام بدهند و مراسم تحلیف را هم برگزار نکرده‌اند و دعوائی خواهد شد که به‌زودی می‌بینید.

وی ادامه داد: در خارج هم که اوضاع خطرناکی را فلسطینی‌ها برای آنان فراهم کرده‌اند در یک ماه نزدیک هزار عملیات انجام داده‌اند به‌طوری‌که دستگاه امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کردند در مقابله ناتوان هستند؛ و اضافه کنید ناتوانی در برخورد با حملات بی‌وقفه هکرها به مراکز اطلاعاتی و بانک‌ها و تلویزیون و زیرساخت‌ها و تأسیسات دیگر. حالا این هکرها هم وقتی مطالبی را اعلام می‌کنند به زبان فارسی می‌نویسند که خود این هم پیام‌هایی دارد که من زیاد بازش نمی‌کنم و از همه مهم‌تر تلاشی بود که در این سال‌ها انجام دادند تا دنیا را به‌خصوص کشورهای عربی را با خود همراه کنند و سران مرتجع آنان را هم تا حدودی همراه کردند اما حضور اقشار مختلف مردم جهان در یک کشور عربی و آتش زدن پرچم رژیم کودک کش و شعارهایی علیه دولت غاصب نشانه اضمحلال است.

رژیم صهیونیستی در قطر خوار و ذلیل شد

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه در قطر رژیم صهیونیستی خوار و ذلیل شد، گفت: شنیدید که وقتی می‌خواستند وارد سامانه تهیه ویزا شوند باید کشور فلسطین را انتخاب می‌کردند. باید فلسطین را انتخاب می‌کردند تا بتوانند کارهای ویزایشان را انجام دهند و بلیت بخرند و این‌ها را خوانده‌اید؛ تکرار می‌کنم برای توجه بیشتر. خبرنگار صهیونیست نوشته: «من همیشه فکر می‌کردم مشکل از دولت‌هاست اما در قطر فهمیدم نفرت مردم در خیابان از ما چقدر است. چقدر دوست دارند ما را از روی زمین محو کنند» لذا از روی عنادی که دارند مدتی است حملات خود را به مناطق مختلف کرانه باختری زیاد کرده‌اند و مجامع بین‌المللی هم مثل همیشه با سکوتشان اجازه جنایت می‌دهند.

گروه‌های مقاومت در فلسطین راهبرد مقاومت ترکیبی را انتخاب کردهاند

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه امروز گروه‌های مقاومت در فلسطین راهبرد مقاومت ترکیبی را انتخاب کرده‌اند، گفت: سلاح گرم و سرد و سایبری و چه و چه از همه این‌ها استفاده می‌کنند که آنان را به پیروزی نزدیک می‌کند.

می‌خواستند کشور را دچار اعتصاب و زمین‌گیر کنند، حالا خودشان در آن چاه افتادند

وی در بخش دیگری بابیان اینکه وضعیت اروپا و اعتصاباتی که وجود دارد را می‌بینید، گفت: چاه را برای ما کندند. می‌خواستند کشور را دچار اعتصاب و زمین‌گیر کنند. حالا خودشان در آن چاه افتادند. البته گرفتاری‌هایشان حالا مانده. آرام‌آرام به زمستان که نزدیک شوند وارد گرفتاری‌های اصلی‌شان خواهند شد.

انتهای پیام

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.