×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، دکتر شهرام صیادی رییس دانشگاه تصریح کرد : غربالگری اولیه سلامت روان برای  بیش از ۹۰ درصد از جمعیت دارای پرونده فعال الکترونیک سلامت در مراکز بهداشتی انجام و از نظر اختلالات روانی ارزیابی و در صورت نیاز به روانپزشک ارجاع شده است.
وی ادامه داد: طی ۲۲ ماهه اخیر ، برای ۹۸ درصد از ارجاعات پزشک به کارشناس روان ، خدمات مشاوره و جلسات روانشناختی برای فرد و خانواده افراد ارجاع شده، انجام شده است.
دکتر صیادی افزود: غربالگری اولیه بد رفتاری با کودک به میزان ۵۳ درصد در جمعیت گروه هدف دارای پرونده الکترونیک سلامت انجام و برای خانواده های  که این غربالگری در آن ها مثبت بوده ، جلسات مشاوره و پیگیری های لازم انجام شده است.
وی همچنین در غربالگری همسر آزاری توسط کارشناسان روان اظهار داشت: ۵۰ درصد غربالگری اولیه همسر آزاری در جمعیت دارای پرونده فعال سلامت در مراکز بهداشتی انجام شده و بیش از ۴ جلسه مشاوره و توانمند سازی برای هر خانواده مثبت شده در غربالگری توسط واحد سلامت روان انجام شده است.
رییس دانشگاه افزود: غربالگری اولیه دخانیات و مصرف مواد مخدر در جامعه هدف انجام و مداخلات لازم توسط کارشناسان سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه انجام شده است.
دکتر صیادی در پایان خاطر نشان کرد: کارشناسان روان و روانپزشکان در مراکز بهداشتی در سطح استان آماده ارایه خدمات  رایگان روانشناسی به کلیه افراد در گروه های مختلف سنی هستند و افراد می توانند با مراجعه به نزدیک ترین پایگاه بهداشتی محل زندگی خود از این خدمات آموزشی و مشاوره ای در بخش های مختلف بهره مند شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});