×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز،، هادی بشیری روز سه‌شنبه ۱۵ شهریور در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ مشاغل فصلی به بیمه‌شدگان صندوق افزوده شدند، گفت: امسال ورزشکاران، داوران ومربیان، اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه نیز در این قالب اضافه شدند.

وی با اشاره به اینکه البرز به عنوان استان پیشرو و پایلوت کشور پیگیر بیمه کردن مشاغل فصلی است، اظهار کرد: در سه ماهه اخیر ۵۰۰ نفراز اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و ورزشکاران در البرز عضو صندوق اجتماعی استان شده‌اند. وی در خصوص گسترش بیمه برای این قشر افزود: نیاز است تعاملات بیشتر شود و دغدغه ها و مشکلات به صورت کارشناسی بررسی و رفع شود.
وی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی به عنوان جوانترین صندوق بیمه اجتماعی تلقی می‌شود، ابراز امیدواری کرد که با محاسبات بیمه ای و قوانین مدون، می توان تهدیدات صندوق های بیمه‌ای را بی تاثیرگذار و محدود کرد .

این مسئول با بیان اینکه بیش از ۱۸ هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی البرز هستند، گفت: هزار خانوار هم به علت فوت، بازنشستگی یا از کارافتادگی در حال دریافت مستمری از صندوق هستند.

بشیری در مورد مزایا و تعهدات صندوق بیمه اجتماعی گفت: بازنشستگی، از کار افتادگی و مستمری بازماندگان جزو تعهدات این صندوق است. افراد با ۳۰ سال سابقه و ۵۰ سال سن، ۲۰ سال سابقه و ۶۰ سال سن یا ۳۵ سال سابقه بازنشسته تلقی می‌شوند. البته صندوق بیمه اجتماعی به علت جوان بودن هنوز به تعهدات بازنشستگی نرسیده است.

به گفته مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان البرز اکنون بیمه شدگانی با ۱۵ سال سابقه و ۶۵ سال سن می‌توانند از مستمری سالمندی برخوردار شوند و حداقل دریافتی آن‌ها به اندازه فردی است که بیست سال سابقه دارد.
بشیری در زمینه تعهد ازکارافتادگی گفت: اگر بیمه شده‌ای در اثر بیماری یا حادثه‌ای توان کار را از ۶۶ درصد به بالا از دست دهد، می‌تواند از این مورد استفاده کند.

وی سومین تعهد صندوق را مربوط به مستمری بازماندگان عنوان کرد و گفت: اگر بیمه شده‌ای فوت کند، حداقل دریافتی به اندازه بیست سال سابقه برای بازماندگان برقرار می شود.

وی افزود: پشتوانه این صندوق، حق بیمه‌های پرداختی افراد و سهم دولت است و ما نیز مانند سایر صندوق ها موظف به سرمایه‌گذاری هستیم تا بتوانیم تعهدات صندوق در آینده را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه بیمه شدگان این صندوق برای درمان می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند، اظهار کرد: پوشش روستایی برای روستاییان، عشایر و ساکنین شهر های زیر ۲۰ هزار نفر و پوشش‌های سلامت و ایرانیان برای سایر افراد برقرار است.

بشیری گفت: این صندوق در کنار تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح جزو چهار صندوق بزرگ بیمه ای کشور و به لحاظ تعداد بیمه شده بعد از تأمین اجتماعی، دومین صندوق بیمه ای محسوب می‌شود.
بشیری در پایان ضمن تقدیر از همراهی و تعامل رسانه های استان البرز تاکید کرد با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جامعه هدف صندوق می توانیم در گسترش عدالت اجتماعی گامی موثر برداریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});