×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، دکتر جوانشیر مدیرکل بیمه سلامت استان البرز ضمن بیان تکالیف و الزامات قانونی سازمان بیمه سلامت در جایگزینی ابزارهای الکترونیکی به جای دفترچه بیمه کاغذی، جهت ارائه کلیه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان تحت پوشش این سازمان و با اشاره به فواید اجرای طرح نسخه الکترونیک و پرونده الکترونیک سلامت اعلام کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ چاپ دفاتر بیمه کاغذی به شکل زمانبندی شده و طی چند مرحله متوقف خواهد گردید و بیمه‌شدگان گرامی می توانند با ارائه کارت ملی هوشمند یا کد ملی کلیه فرآیندهای استحقاق سنجی و دریافت خدمات بستری و سرپایی را از جمله نسخه دارویی و خدمات پاراکلینیک (آزمایشگاه، تصویربرداری، فیزیوتراپی و…) را از طریق ثبت الکترونیکی نسخه توسط پزشکان دریافت نمایند .

جوانشیر ادامه داد:با توجه به اینکه یک طرح ملی است و در سراسر کشور به شکل همزمان اجرا خواهد گردید همدلی و مشارکت همه جانبه بیمه‌شدگان و کلیه نهادهای مرتبط استانی را می‌طلبد.

وی افزود: در شرایط کنونی کشور و به منظور جلوگیری از بروز بحران های مرتبط با همه گیری بیماری کرونا اجرای این طرح از ضروریات و سیاست‌های کلان وزارت بهداشت بوده و در همه زمینه‌ها به نفع بیمه شدگان وکل کشور می‌باشد.

در ادامه مدیرکل بیمه سلامت استان از همه بیمه‌شدگان و نهادهای استانی خواست با صبوری و همکاری هرچه بیشتر در پیشبرد این طرح ملی همکاری داشته و آمادگی خود را در رفع هر چه بهتر مشکلات احتمالی اجرای طرح اعلام نمود.

وی تاکید کرد: همه بیمه شدگان می توانند از طریق سامانه پاسخگویی بیمه سلامت ایران به شماره تلفن ۱۶۶۶ سوالات خود را مطرح نموده و نقطه نظرات مفید خود را در اختیار همکاران این سازمان قرار دهند.

دکتر جوانشیر اظهار کرد: همچنین سامانه اینترنتی این اداره کل به آدرس : al.ihio.gov.ir برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به بیمه سلامت در اختیار هم استانی های گرامی میباشد.

گفتنی است که طبق برنامه‌ریزی سازمان بیمه سلامت چاپ دفاتر بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت ماه و دفاتر روستاییان از ابتدای خرداد و سایر دفاتر بیمه شدگان از ابتدای تیر ماه متوقف خواهد شد و بیمه شدگان محترم میتوانند باشماره گیری #۱۶۶۶* از اعتبار بیمه ای خود مطلع شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});