×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طرح سئوال عضو شورای شهر از شهردار کرج کلید خورد
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز ،محمد اسدیان در نطق پیش از دستور نود و یکمین جلسه رسمی شورای شهرخطاب به هیئت رئیسه شورا اظهار داشت: مطابق بند ۹ ماده ۲ دستورالعمل شرح وظائف هیئت رئیسه شورا و سخنگوی شوراهایاسلامی بخش ، شهر ، شهرستان ، استان و عالی استانها مبنی بر نظارت بر عملکرد نمایندگان منتخب شوراها در نهادها سازمان ها،مجامع و هیات ها تاکنون اقدامی از طرف هیئت رئیسه سابق و کنونی ندیده ام و لذا تذکر قانونی می دهم.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از سخنانش افزود: تاکنون استراتژی بنده این بوده است که تذکرات قانونی خود را به صورت مکتوب به شهرداری کرج ارائه دهم و مشی بنده این بوده است که در صحن این تذکرات را پشت تریبون اعلام نکنم.

وی تصریح کرد: لذا تاکنون ۴ مکاتبه در خصوص تذکر قانونی به شهرداری ارائه داده ام اما امروز چون نگرانم به نام شایسته گزینی اتفاقاتی بیافتد مجبورم به صورت علنی به آقای شهردار تذکراتم را اعلام کنم.

اسدیان خطاب به شهردار تاکید کرد: بررسی محتوایی و تحلیلی مصاحبه ها و دفاعیات شهردار در لوایح در صحن علنی و غیر علنی نشان می‌دهد که پرتکرارترین و جدی‌ترین دستاوردتان این بوده است که در راستای خارج کردن شهرداری از تنش مالی،جلوگیری از رانت و فساد،شفاف سازی،مدیریت بدهی های شهرداری کرج،عملیاتی کردن سقف بودجه مصوب شورا،ساماندهی تهاتر و املاک شهرداری کرج،استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری،استقبال شهرداری کرج از سرمایه گذاران در بخش گردشگری،استفاده از تجهیزات بروز در مدیریت پسماند،ضرورت احیای منابع درآمدی و لحاظ کردن تجربه و مهارت و تعهد مبنای انتخاب مدیران شهرداری در حال گام برداشتن هستید .

وی اذعان داشت: با توجه به موارد فوق سوالات زیر را از شهردار کرج دارم. ۱. “تدبیر”و “الگوی” تغییرات بر چه اصول و چارچوب‌های فکری و مدیریتی استوار بوده است؟
۲. برای انجام “برآوردها” از کارنامه معاونین و مدیران چه ملاک‌ها و معیارهایی تعریف و احصا شده است؟ (آن ملاک‌ها و معیارها رامنتشر کنید)
۳. چه کسی یا کسانی وظیفه و کارکرد تطبیق «کارنامه» معاونین و مدیران با ملاک‌های و معیارهای گفته شده را برعهده داشته‌اند؟
۴. “نمره” و “قضاوت” فرد یا افراد ارزیاب از عملکرد معاونین و مدیران چه بوده است؟ ۵.
اگر داوری و قضاوت جنابعالی یا تیم ارزیاب بر این مبنا بوده که فلان معاون یا فلان مدیر منطقه در حوزه مدیریتی خود کارنامه قابل‌قبولی نداشته است چرا به معاونت یا منطقه دیگر و بعضا مهم‌تر و با تکالیف و ماموریت‌های سنگین‌تر منتقل شده است و اگر کارنامه قابل‌قبولی داشته است چرا با دادن فرصت و امکان ادامه مسیر را با تثبیت وی فراهم نکرده‌اید که بتواند برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت وعده داده شده به مردم و شورا را عملیاتی کند؟
۶. در این مسیر معاونتها و عناصری که به شما کمک میکنند در کجا قرار دارند و آیا چینش کابینه شما بر اساس این اهداف بوده است؟
۷. همین جنس استدلال درباره مساله «مبارزه با فساد» نیز مطرح است.

اسدیان یادآور شد: به ‌عبارتی در افکار عمومی که حضرتعالی برخاسته از گفتمان انقلابی هستید و در راه مبارزه با فساد در لایه افراد و مبارزه با فساد در لایه فرآیندها و مبارزه با فساد لایه سیستم ها و مبارزه با فساد در لایه جبهه های بیرون از شورا با کسی تعارف ندارید لذا به صورت شفاف عملکرد خود و مجموعه شهرداری را در این راستا شفاف بیان کنید و در افکارعمومی با حفظ موارد قانونی و شرعی اعلام فرمایید.

وی خاطرنشان کرد: رسالت و وظیفه قانونی ما براساس ماده ۸۳ قانو ن تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهردار حکم می‌کند (برای حفاظت و صیانت از «آراء»، «اهداف»، امانت سپرده شده» توسط مردم به شورا و برای اینکه تضمین و تعهد کافی داده شود که در ۳۱ ماه باقیمانده از عمر این شورا با روشهای فعلی عمر مفید دوره مدیریتی جریان انقلابی را هدر ندهد) به نمایندگی ونیابت از طرف آنها سوالات فوق را برای گرفتن پاسخ منطقی و روشن و در صورت نیاز به تصمیم موثرتر، آن را اتخاذ و دنبال خواهیم کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.