×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شهدا عاشورا را در عصر حاضر تجدید کردند
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز امروز در یادواره شهدای دهقان ویلا و مراسم آبروی محله همراه با تشییع پیکر یک شهید گمنام گفت: این شهدا به ظاهر گمنام اما نام آور هستند. گمنام ما هستیم که در آرزو و طلب شهادت هستیم. این شهدا در عهد پیمانی که با خدای خود بستند راسخ بودند و چه معامله ای از این بالاتر که جان خود را برای خدا می دهی و خداوند متعال تو را می خرد؟

وی افزود: در میان مومنان کسانی هستند که هنوز امیدوارند خداوند آن ها را نیز مانند شهدا به نزد خود ببرد. شهدا مانند امامزاده و وجودشان باب المراد است. آن ها واسطه و شفیع ما هستند. تنها کسانی که در روز قیامت بدون واسطه خداوند متعال را ملاقات می کنند شهدا هستند زیرا آن ها بالاترین سرمایه خود را که جان عزیزشان بود، فدای خدا کردند و خداوند عزیز این شهدا را بدون واسطه به پیش خود فرا می خواند. این شهدا عاشورا را در عصر حاضر تجدید کردند.
ف

رمانده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه این شهدا نه تنها به این نظام و انقلاب بلکه به همه بلاد مسلمین عزت و آبرو دادند، مطرح کرد: امنیت و آرامشی که امروز بر کشور حکم فرماست به برکت خون پاک این شهیدان است. شهدا مجاهدان راه حق و رهبران اهل بهشت هستند. طبق فرمایشات حضرت علی (ع) زمانی که شهدا وارد عرصه محضر می شوند، اگر پیامبران در مسیر آن ها سوار بر مرکب باشند، بخاطر نور و ابهت آن ها پیاده می شوند.

سردار حیدرنیا با بیان اینکه هر یک از شهدا می توانند ۷۰ هزار نفر از دوستان و عزیزان خود را شفاعت کنند، عنوان کرد: امام علی (ع) در مناجات خود می فرماید که خدایا از تو امان می خواهم از روزی که نه مال و نه فرزند به داد من می رسد و آدمی از برادر، پدر، مادر و فرزندش می گریزد و روزی که دست ما از همه دنیا کوتاه است. دل خوش هستیم به هم نفسی، همراهی و همرزمی با این شهدا که دست ما را در زمانی بگیرند که دستمان به جایی بند نیست.

وی افزود: امیدواریم خداوند عاقبت ما را مانند این شهدا ختم به خیر بگرداند. اگر ما لایق شهادت نیستیم حداقل لیاقت این را داشته باشیم که در روز محشر با این شهدا و دوستان و همرزمان خود محشور شویم. امام خمینی (ره) می فرماید: شهدا شمع محفل بشریت هستند. شهدا در قهقهه مستانه شان و در شادی وصولشان عند ربهم یرزقون اند و خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند و خوشا به حال آن هایی که این گوهرها را در دامان خود پرورش داده اند. همواره دعا کنیم که عاقبت ما ختم به شهادت شود.

فرمانده سپاه استان البرز بیان کرد: شهید باکری، قائم مقام لشکر عاشورا در وصیت نامه خود می گوید که دعا کنید خدا در زمان هشت سال دفاع مقدس شهادت را نصیب شما کند که در غیر این صورت زمانی فرا می رسد که جنگ تمام می شود و رزمندگان به سه دسته تقسیم می شوند؛ او دسته ای که به مخالفت با گذشته خود بر می خیزند و از گذشته خود پشیمان هستند و دسته دوم، افرادی که راه بی تفاوتی را بر می گزینند و با غرق شدن در زندگی مادی همه چیز را از یاد می برند.

سردار حیدرنیا افرود: اما دسته سوم به گذشته خود وفادارند که قریب به اتفاق رزمندگان اینگونه هستند و احساس مسئولیت کرده و از شدت غصه ها و مصائب دق می کنند. پس خواهران و برادران از خدا بخواهید که با وصال شهادت از عواقب بعد از جنگ در امان بمانید چون عاقبت دو دسته اول ختم به خیر نیم شود و ماندن در دسته سوم بسیار سخت و دشوار خواهد بود. مشاهده می کنید که پس از گذشت بیش از ۳۰ سال از دفاع مقدس هنوز هم افرادی ثابت قدم گوش به فرمان ولی در راه جهاد و شهادت هستند.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه ثابت قدم ماندن در این راه بسیار دشوار و سنگین است، اظهار کرد: با نواخته شدن شیپور جنگ، مرد از نامرد مشخص می شود. البته در بین بسیجیان کسانی هستند که وقتی شیپور جنگ در بلاد مسلمین و شامات بلند شد، گوش به فرمان ولی خود پای در عرصه جنگ گذاشتند و خداوند بسیاری از آن ها را به بهترین شیوه مهمان خود کرد.

وی با اشاره به واقعه عاشورا مطرح کرد: ما هر چه داریم از قیام عاشوراست. اولین کسی که از بنی هاشم روانه میدان شد، جوان رعنای امام حسین (ع)، حضرت علی اکبر (ع) بود. زمانی که وی از امام حسین (ع) اذن میدان خواست، سیدالشهدا (ع) بدون درنگ به فرزند و جوان رعنای خود اذن میدان داد و در حالیکه ناامید به قامت رعنای جوان خود نگاه می کرد می گریست و با اشک می گفت خدایا به این گروه ستمگر گواه باش که من اینک جوانی را به میدان میفرستم ک از نظر صورت، سیرت و خلق و رفتار شبیه ترین به پیامبر اسلام است.

سردار حیدرنیا خاطرنشان کرد: حضرت ابوالفضل (ع) علمدار دشت کربلا کسی بود که ولایتمداری را تا نهایت مردانگی به پیش برد. زمانی که حضرت سیدالشهدا (ع) به برادر خود فرمود: یا عباس برای فرزندان و افراد خیمه ها آب بیاور، ولی فقیه زمان بر حضرت ابوالفضل (ع) تکلیف کرد که آب بیاورد. زمانی که حضرت عباس (ع) به سمت شریعه در حرکت بود فقط به این فکر می کرد که حرف ولی زمان بر روی زمین نماند. زمانی که به آب رسید و خیمه را پر از آب کرد در دلش خوشحال شد که فرمان ولی را انجام داد.

فرمانده سپاه استان البرز افزود: زمانی که به سمت خیمه ها باز می گشت، زمانی که دست راست او قلم شد هنوز خوشحال بود که حرف ولی بر زمین نمانده و همراهش آب دارد، زمانی که دست چپش از بدن جدا شد و زمانی ک عمود آهنین بر فرق مبارکش آمد، هنوز خوشحال بود و امید داشت که حرف ولی بر زمین نمانده اما زمانی که تیر به مشک خورد تمام امیدش در این دنیا ناامید شد که حرف ولی بر زمین افتاد. قرار نبود حضرت ابوالفضل بجنگد، بر او تکلیف شده بود که آب بیاورد؛ این یعنی ولایتمداری.

وی اذعان کرد: ولایتمداری یعنی مه یک گام جلوتر از ولی و نه عقب تر از او و در واقع پا به پای او حرکت کنی. چقدر از ما و کارگزارانی که اکنون در جامعه مسلمین مسئولیت دارند، گوش به فرمان ولی خدا هستند؟ اینکه ما دم از ولایتمداری بزنیم اما فرمان ولی خدا و نائب امام زمان (عج) بر زمین بماند، ولایتمداری نیست. ولایتمداری ینی با بهترین و گرانبهاترین مال و جان خود در راه اعتلا و بر زمین نماندن حرف ولی زمان حرکت کنیم.

سردار حیدرنیا در پایان گفت: از خدا می خواهیم به برکت عزت و آبروی این شهیدان، اشک پدران و مادران شهدا، خلوص و صفای بسیجیان و همین مراسم عزیز و پرفیض، هر چه سریع تر علم این انقلاب به دست باکفایت مقام معظم رهبری به دست صاحب اصلی انقلاب، مهدی فاطمه (عج) برسد. امید است به زودی زود چشم همه ما و بسیجیان به جمال مبارک و نورانی آن حضرت منور و روشن شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.