×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی اذر

به گزارش تارانیوز، حامد فرضی با اشاره به تاثیر مثبت سازه های آبخیز داری در البرز در سال های گذشته، اظهار کرد: اگر پروژه سازه های آبخیز داری انجام نمی شد، قطعا مشکلات و تخریب های بیشتری با توجه به سیلاب امسال در بخش آسارا و سایر مناطق استان شاهد بودیم.

وی در ادامه افزود: از ۲۰۰ هزار هکتار از مناطق بحرانی استان در حدود ۸۰ هزار هکتار اجرای سازه های آبخیزداری انجام شد.

فرضی با بیان اینکه از سال ۹۷ تا ۹۹ از محل صندوق توسعه ملی ۱۱۰ میلیارد تومان برای آبخیز داری استان هزینه شده است، افزود: از اعتبارات استانی نیز حدود ۱۰میلیارد تومان که جمعا ۱۲۰ میلیارد تومان در حوزه آبخیز داری البرز در سال های گذشته تخصیص شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سیل، مخاطرات و تخریب های خاص خود را دارد، گفت: تخریب و خساراتی که سیل سال جاری در حوزه آبخیز داری در طالقان و برخی مناطق استان ایجاد کرد در حدود ۱۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با اعلام اینکه از محل اعتبارات سفر ریاست جمهور در حدود ۹۰ میلیارد تومان در بخش آبخیزداری در نظر گرفته شده که هنوز تخصیص پیدا نکرده است، افزود: امیدواریم اعتبارات سفر ریاست جمهور و اعتبارات بخش استانی و ملی پرداخت شود تا بتوانیم پروژه های آبخیز داری را در مناطق بحرانی سیل خیز بخصوص بالا دست سد کرج و طالقان را شروع کنیم.

فرضی با اشاره به اینکه بهسازی محور رودخانه ها در روستا ها متولی آنها اداره مسکن و آب منطقه ایی است، خاطرنشان کرد: اکثر روستا ها در بخش طالقان و آسارا در حاشیه رودخانه ها هستند و با تغییر اقلیمی صورت گرفته، بارندگی کم و شدت بالا باعث ایجاد سیل می شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در ادامه گفت: فقر پوشش گیاهی باعث تخریب بیشتر می شود از این رو مقام سازی مناطق مسکونی، فاصله آنها از بستر رودخانه، بهسازی بستر حاشیه رودخانه ها و پروژه های آبخیز داری بالا دست مناطق روستایی در الویت هستند که نیاز به منابع اعتباری دارد.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});