×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، عزیزاله شهبازی در جلسه کمیسیون برنامه ریزی مقابله با قاچاق کالا و ارز استان که روز سه شنبه ۱۶ دی ماه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه هیچ موضوعی در استان به دلیل شیوع کرونا معطل نماند، افزود: مسائل حوزه های مختلف در قالب جلسات کم تراکم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و یا ویدئو کنفرانس رسیدگی شد.

وی با قدردانی از همراهی رییس کل دادگستری البرز و دادستان کرج و مجموعه دستگاه قضا در استان، ادامه داد: همچنین نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و اداره کل بازرسی استان اقدامات بسیار خوبی در جهت مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان داشته اند.

شهبازی گفت: قاچاق سمی مهلک برای اقتصاد کشور و سد محکمی در مسیر جهش و رونق تولید و اشتغال است و یکی از مولفه های اساسی توسعه پایدار، عدم وجود قاچاق کالا و ارز محسوب می شود.

وی افزود: قاچاق، سیستم تولید داخلی را مضمحل می کند از این رو باید با عزم جدی در راستای مقابله با این پدیده وارد شویم.

استاندار البرز با اشاره به اینکه نیروی انتظامی استان در حوزه های مختلف بویژه اخیرا در کشف قاچاق کالا و مقابله با کرونا، اضافه کرد: در ۹ ماه اخیر بر اساس کشفیات صورت گرفته ۸۹ درصد افزایش کشفیات کالای قاچاق را در استان شاهد بودیم.

استاندار گفت: سازمان صمت استان نیز در راستای شناسایی، پشتیبانی و حمایت از کشف کالای قاچاق ضمن تقویت نیرو، با جدیت بیشتری وارد عمل شود.

شهبازی افزود: تعزیرات حکومتی استان نیز در ۹ ماهه امسال ۱۳۲۰ پرونده تشکیل داده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بالایی داشته و در این راستا روند رسیدگی ها نیز تقویت شده و امید است با همراهی دستگاه قضا ۱۱ درصد پرونده های باقی مانده با سرعت بیشتری رسیدگی شود.

وی گفت: در خصوص دفتر اموال تملیکی استان و روند فعالیت آن باید پیگیری جدی از طریق دبیر کمیسیون صورت گیرد.

استاندار البرز افزود: مصوب می شود که تمامی دستگاه ها طبق قانون به سامانه مربوطه مقابله با کالای قاچاق کالا و ارز در دادگستری البرز به صورت پایلوت در کشور متصل شوند.

وی گفت: صادرات البرز در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۴ درصد به مبلغ ۷۳۱ میلیون دلار رشد داشته است.

شهبازی افزود: امید است روند امور در جهت مقابله جدی با قاچاق کالا و ارز به پیروی از تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری در البرز هر چه بیشتر عملیاتی شود.

وی گفت: این کمیسیون دارای شان و جایگاه بسیار بالایی است و مصوبات آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.