×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، رامین ربیعی  اظهار کرد: امسال با هدف تحقق حداکثری منویات مقام معظم رهبری در حوزه تولیدات دانش بنیان، طرح ایجاد واحد مجزای اداری به منظور تسهیل و تسریع در روند صدور مجوز های صنعتی در اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز اجرایی شد و در چارچوب وظایف تعريف شده برای این واحد پیگیری مسائل و مشکلات واحدهای دانش بنیان و اشتغال آفرین در اولویت کاری همکاران قرار گرفت.

وی تصریح کرد: امسال در شاخص ایجاد واحدهای دانش بنیان نیز جایگاه سوم کشور از آن استان البرز بوده و شاهد رشد مناسب در این حوزه با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: هم اکنون ۱۷۱ شرکت دانش بنیان با سرمایه گذاری ۵۸ هزار میلیارد ریال در استان البرز فعالیت دارند ضمن آنکه ۹۳ واحد دیگر با اشتغالزایی ۶ هزارو ۳۶۲ نفر جواز تاسیس دریافت کرده اند.

ربیعی اضافه کرد: میزان سرمایه گذاری واحدهای دارای مجوز تاسیس دانش بنیان این استان افزون بر ۱۳۲ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اعلام کرد: از مجموع شرکت های فعال دانش بنیان استان البرز، ۳۴ واحد دانش بنیان در شهرستان اشتهارد، ۲۳ واحد در شهرستان کرج ، ۱۹ واحد در شهرستان ساوجبلاغ، ۱۴ واحد در شهرستان نظرآباد و سه واحد در شهرستان فردیس فعال هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز ادامه داد: از کل ۱۷۱ واحد دانش فعال این استان، هشت واحد در بخش فناوری زیستی، ۲۸ واحد در بخش دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان، ۴۱ واحد در زمینه مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری های شیمیایی، ۵۵ واحد در بخش ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، ۱۲ واحد در زمینه وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی و ۲۷ واحد در بخش برق و الکترونیک، فوتونیک، مخابرات و سیستم های خودکار روند تولید را طی می کنند.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});