×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، شهبازی در مراسم بهره برداری از افتتاح فاز یک و دو پروژه تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد که روز سه شنبه در ساوجبلاغ با حضور اردکانیان وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: در تعاقب برنامه های وزارت نیرو تحت عنوان پویش آ.ب ایران در البرز نیز پروژه های متعددی در دستور کار قرار گرفته و به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: در طول ۲۵ سال گذشته در البرز هزار و ۵۰۰ میلیون متر مکعب کسری آب داشتیم و بیش از ۸۰ درصد تامین آب استان از منابع سفره های زیرزمینی برای مصارف صنعتی، کشاورزی و شرب است.

شهبازی گفت: طی برنامه ریزی های صورت گرفته از سال گذشته، ۲ پروژه تغذیه مصنوعی در فردیس و ساوجبلاغ برای جلوگیری از هدر رفت آب های سطحی و بهره برداری این ظرفیت بویژه در حوزه کشاورزی پیش بینی و اجرایی شد.

وی افزود: با ایجاد چنین بسترهایی به سمتی می رویم که با کاهش بهره برداری از منابع آب های زیرزمینی، از ظرفیت آب های سطحی استفاده کنیم.

استاندار البرز گفت: بر این اساس با توجه به پیگیری های صورت گرفته و موافقت وزیر محترم نیرو امسال موفق شدیم که حق آبه استان را به میزان ۵۵ میلیون متر مکعب از محل سدهای استان افزایش دهیم.

وی افزود: پروژه هایی که امروز به بهره برداری رسید کمک می کند تا از هدر رفت آب های سطحی استان جلوگیری کنیم و این ظرفیت بزرگ را جهت استفاده بهینه بویژه در حوزه کشاورزی شهرستان های ساوجبلاغ و فردیس مهیا کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});