×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز،وزیر کشور پنجشنبه پس از استقبال رسمی از سوی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج، مقامات نظامی و امنیتی، سفر میدانی خود را از محور گردشگری کرج – چالوس و حضور با در جمع مردم روستاهای جاده چالوس آغاز کرد.
نماینده رئیس جمهور ابتدا در گلزار شهدای بیلقان حضور پیدا نمود و با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی شاخه های گلهای سپید را نثار راه قهرمانان انقلاب نمود
وحیدی در ادامه پس از طی راه های صعب العبور به روستای کٌندر رسید و در استقبال از مردم خونگرم این منطقه در ۶ کیلومتری شمال شرقی کرج، با حضور در جمع شماری از روستاییان جاده چالوس، از میهمان نوازی مردم قدردانی نمود و اولویت های طرح شده از سوی اهالی کُندر را از زبان مردم شنید.

وزیر کشور شهید پروری را شاخصه ای بارز از مقاومت و پایداری اهالی این روستا دانست و گفت: این روستا با سه هزار نفر جمعیت دغدغه گاز رسانی در این روستا مرتفع شده اما طرح هادی روستایی و تعیین حریم روستا یکی از موضوعاتی است که باید بصورت دقیق تر مورد بررسی قرار بگیرد.

*** طرح های بوم گردی در محور کرج – چالوس، اقتصاد روستایی را رونق می بخشد

وی با بیان اینکه شغل اصلی مردم کُندر و حدود ۷۰ درصد از فعالیت روستاییان به کشاورزی و باغداری اختصاص دارد می توان طرح های بوم گردی را در این منطقه برای رونق اقتصاد روستا توسعه بخشید.

وزیر کشور در ادامه دقایقی را هم در جمع مردم این روستا مطالبات مردمی را شنید.

وحیدی سپس راهی منطقه ای در نقاط صعب العبور محور کرج – چالوس شد و از یک طرح بوم گردی بازدید بعمل آورد.وی در ادامه با حضور در منطقه عظیمیه کرج، پروژه های کلیدی که بطور مستقیم بر مدیریت ترافیک کلانشهر کرج تاثیرگذار است و عملیات عمرانی آن نیز ادامه دارد را مورد بررسی قرار داد.

آزادراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مقصد این بازدید بشمار می رود. آزاد راه شهید سلیمانی با گذر از ارتفاعات شمالی کرج ، آزاد راه شهید همت در شرق به آزاد راه تهران – کرج – قزوین در غرب کرج متصل می کند.

***تکمیل بزرگراه  تهران – کرج – قزوین ۵ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد 

وزیر کشور بصورت میدانی و با تشریح روند اجرای طرح از روی نقشه های مهندسی روند اجرای این طرح عمرانی را ارزیابی کرد.

دکتر وحیدی مزایای تکمیل این طرح را برای تسهیل در ترددها و مدیریت ترافیک از سه محور تهران – کرج – قزوین ویژه خواند و تصریح کرد: تکمیل این بزرگراه بیش از ۵ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که با تقسیم آن بین شهرداری و وزارت راه و شهرسازی به نتیجه خواهد رسید و نقش موثری در تسهیل ترددهای مردم و مسافران از محورهای مذکور خواهد داشت.

وحیدی گفت: این پروژه از توان مالی شهرداری خارج بود و مبلغی هم در گذشته وزارت راه قبول کرده بود که کفایت نمی کند و اکنون وزارت راه و شهرسازی آمادگی مشارکت ۵۰ درصدی در احداث این اتوبان را دارد.

وی در ادامه به موضوع تملکات اشاره کرد و گفت: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز تملک دارد که از عهده شهرداری کرج به تنهایی خارج است لذا باید وزارت راه در این خصوص کمک کند که البته مصوبه هیات دولت برای مشارکت وزارت راه و شهرسازی در این پروژه ضروری است.

وزیر کشور در ادامه نیز راهی کارگاه عمرانی خط ۲ قطار شهری کرج شد و آخرین وضعیت تکمیل این پروژه را در حوزه مدیریت شهری مورد بررسی قرار داد و گفت: ۱۴٫۹ کیلومتر در ۱۰ ایستگاه در حوزه کرج پیش بینی شده که در مجموع ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما در کل خط نیز ۵ کیلومتر آماده شده است که برای کاهش ترافیک کافی نیست.

وی افزود: موضوعات پیمانکار و کارفرما و شهرداری باید حل شود و تامین مالی لازم نیز با مشارکت سرمایه گذار در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده رئیس جمهور پس از بازدیدهای حوزه مدیریت شهری، در زمینه مسائل اجتماعی نیز با حضور در ندامتگاه مرکزی کرج روند فعالیت انجام شده در این بخش را مورد پایش و ارزیابی میدانی قرار داد.

نماینده رئیس جمهور پس از ۵ ساعت حضور در سطح شهر کرج به فرمانداری کرج رفت و در حوزه اقتصادی نیز با بررسی دغدغه های های مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی دستورهای لازم را جهت رونق تولید و اقتصاد در بررسی مسائل تولیدکنندگان صادر نمود.

در جریان این دیدار بیش از ۲۰ نفر از فعالان اقتصادی و شهروندان کرج در دیدار چهره به چهره، دغدغه های حوزه ی صنعت و تولید را با وزیر و معاونان ایشان در میان گذاشتند.

در این دیدار، معاون اقتصادی، معاون عمرانی وزارت کشور،مشاور وزیر، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور و معاون عمرانی استاندار البرز، مشاور ویژه استاندار البرز در امور زندان ها نیز ایشان را در فرمانداری کرج همراهی نمودند.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});