×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش تارا نیوز، دکتر حسین کلانتری خلیل آباد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تدوین برنامه چهار ساله دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اظهار کرد: این دانشکده حدود پنج هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه های مختلف صنایع، برق، کشاورزی و … دارد.

وی از راه اندازی دانشکده هوش مصنوعی برای نخستین بار در دانشگاه آزاد کرج خبر داد وگفت:با توجه به اینکه هوش مصنوعی با رشته های مختلف در ارتباط است، یکی از ماموریت هایی که در این زمینه به ما محول شده است، برگزاری همایش ملی هوش مصنوعی به همراه نمایشگاه ملی به عنوان گام دوم است که در مهر ماه سالجاری خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج خاطرنشان کرد: ۶۴ رشته کاربردی و مهارتی پرمتقاضی از سال گذشته  تا ۱۴۰۲ در دانشگاه آزاد کرج اخذ شده است.

وی اضافه کرد: طبق آمار ابلاغ شده از وزارت علوم و تحقیقات، ۱۲ رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد اخذ شده است، این در حالی است که در طول هفت سال گذشته، هیچ رشته ای در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در استان البرز اخذ نشده بود.

دکتر کلانتری خلیل آباد به  راه اندازی دو دانشکده مهارت و کارآفرینی در واحدهای کرج و هشتگرد اشاره کرد و گفت: حدود ۳ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۶۹ رشته در دانشگاه های ازاد کرج تحصیل می کنند که دو مرکز آموزشی جدید در شهرستان های طالقان و فردیس راه اندازی شده است.

وی از دیگر اقدامات انجام شده به راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزشی و مشاوره شغلی در دانشکده مهارت اشاره کرد و گفت: افرادی که در این مرکز به تحصیل می پردازند، علاوه بر اخذ مدرک دانشگاهی، یک مدرک آموزش فنی و حرفه ای نیز دریافت می کنند تا بتوانند به راحتی وارد بازار کار شوند.

این مسئول در ادامه افزود: ۶ مدرسه عالی مهارتی و کاربنیان نیز در استان البرز ایجاد شده و برنامه ریزی های لازم در حال انجام است تا چهار مرکز دیگر نیز راه اندازی شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج عنوان کرد: از میان ۵۷۰ واحد موجود در دانشگاه آزاد، مجوز هفت واحد دانشکده بین الملل به این استان اعطا شده و اولین دانشکده بین المللی با ظرفیت پذیرش ۶۰۰ دانشجوی خارجی از کشورهای افغانستان، عراق، سوریه و … در کرج راه اندازی می شود.

دکتر کلانتری با اشاره به اخذ مجوز راه اندازی دانشکده هنر و معماری بیان کرد: مرکز جذب و هدایت تحصیلی را نیز در چارت دانشگاه ایجاد کرده و فضایی را در دانشگاه واحد کرج به آن اختصاص داده ایم.

وی افزود: ۱۳۱ هزار میلیارد تومان بودجه به حوزه آموزش های کوتاه مدت در کشور اختصاص یافته که در حال گردش است و تاکنون ۵۷۰ میلیون تومان به البرز تخصیص پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، راه اندازی مرکز رشد در هشتگرد و ارتقای مرکز رشد واحد کرج به سطح یک با تاییدیه وزارت علوم و تحقیقات را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه پژوهشی دانست و گفت: در نمایشگاه عصر امید، ۱۵۸ ایده، استارتاپ، گروه و هسته پژوهشی شرکت کردند و استان البرز در بین دانشگاه های آزاد کشور، رتبه چهارم را کسب کرد.

وی به کسب رتبه دوم کشوری در نهمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد را از دیگر افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی  استان البرز خبر داد.

دکتر کلانتری با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مالی  به بودجه دانشگاه آزاد اسلامی  استان البرز اشاره کرد و گفت:۳۰۰ میلیارد تومان بوده که اکنون این بودجه به ۶۰۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته، درآمد غیرشهریه ای این دانشگاه ها ۹ میلیارد تومان بوده که در سال جاری، با اینکه سه ماه از سال مالی باقی مانده، این رقم به ۴۵ میلیارد تومان رسیده در حالیکه تعهد ما در این زمینه ۱۰۰ میلیارد تومان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در پایان عنوان کرد: برگزاری بیش از ۱۵۰ کرسی آزاداندیشی دانشجویی، کسب رتبه اول کشوری در حوزه دامپزشکی، کسب پنج مقام برتر کشوری در حوزه قرآن کریم، برگزاری دوره های مختلف در حوزه عفاف و حجاب و تدوین دستورالعمل هایی در این حوزه از جمله اقدامات انجام شده در عرصه فرهنگی هستند.

انتهای پیام

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});