×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خدمات نا باروری و مادران باردار فاقد بیمه درمانی، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، دکتر سعید جوانشیر صبح روز یکشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه  بیمه سلامت از آذر ماه ۱۴۰۰ حدود ۳۰ نوع خدمت برای حمایت از زوج های نابارور اختصاص داده است، گفت:این زوج ها  تا ۴۹ سالگی می توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.
وی در ادامه افزود: در ۶ ماه اول ۱۴۰۰ این زوجین اسناد و مدارک مربوط به هزینه کرد مراجعه به متخصصان زنان و اورولوژیست را ارائه داده و از تعهدات بیمه سلامت حتی تامین اجتماعی را پذیرش کردیم.

دکتر جوانشیر با اشاره به اینکه ا اشاره در سال ۱۴۰۱ فقط بیمه شدگان بیمه سلامت تحت پوشش قرار گرفتند، افزود: مادران بارداری که فاقد بیمه هستند تا زمان پایان دوران شیردهی کودک تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و فرزندان این مادران نیز تا پایان پنج  سالگی رایگان بیمه می شوند و جز تعهدات بیمه سلامت خواهند بود.

مدیر کل بیمه سلامت استان البرز  به سه دهک اول که توسط وزارت  تعاون ، رفاه و امور اجتماعی  به سازمان بیمه سلامت کشور معرفی شده اند، اشاره کرد و گفت: در کشور جمعیتی حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را شامل می شوند  که به صورت رایگان بیمه شدند.

وی ادامه داد: ا اکنون خانوارهای کم درآمد در ۵۵ محله  محروم  البرز برای برخورداری از بیمه رایگان  سلامت تحت پوشش قرار گرفته اند که ۱۱ محله دیگر به آن اضافه شد.

دکتر جوانشیر با بیان اینکه  طرح مذکور بر اساس  تفاهم نامه ای که سازمان بیمه سلامت با وزارت کشور منعقد شد اجرا کردیم ، افزود: این طرح در دهه فجر سال ۱۴۰۰ در مراکز استان مستقر شدیم که حدود سه هزار نفر بیمه شدند و تعداد دیگر هم مدارک را قرار شد البته این آمار مربوط به قبل از پروژه ۲۰۲۰ بود.

وی در ادامه افزود: ۱۱۸ هزار نفر از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به صورت اتوماتیک و ارسال پیامک  تا کنون در استان البرز بیمه شدند.

این مقام مسئول  با بیان اینکه تا کنون با توجه به سیستم الکترونیک ۱۶۴ بیمار را در استان  نشان دار کرده ایم، افزود: ۳۴ پرونده  در این خصوص هم پذیرش شدهاند.

وی ادامه داد:  سه مرکز شامل بیمارستان های کمالی و مریم و یک بخش خصوصی است که در این زمینه فعالیت دارند و زنان باردار می توانند مراجعه کنند و بر اساس تعرفه دولت که مشخص شده است بیمه پرداخت می شود.

دکتر جوانشیر در پایان گفت: شماره تلفن  ۱۶۶۶ کشوری ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات مردم در زمینه بیمه سلامت است و مردم هر سوال یا مشکلی در حوزه بیمه دارند می توانند با این شماره تماس بگیرند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.