×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، سعید حق شناس در نشست خبری صبح شنبه درخصوص عملکرد خدمات سازمان فناوری اطلاعات شهرداری کرج اظهار کرد: خدماتی که در این سازمان ارائه می شود به طور مستقیم با شهروندان در ارتباط است چراکه  بسیاری از خدماتی که به صورت الکترونیکی ارائه می شود شهروندان می توانند به راحتی از راه دور به خدمات حوزه شهردار دسترسی داشته باشند.

وی افزود: خدمات الکترونیکی در مدت سه سال در سازمان فاوا به مردم ارائه می شود اما اطلاع رسانی در این زمینه به شهروندان صورت نگرفته است.

رییس سازمان فاوا کرج خاطرنشان کرد: این سازمان نسبت به سایر سازمان های شهرداری کرج نوپا بوده که در مجموع ۷ اداره دارد که ۶ تای آن فنی و یک بخش آن در حوزه توسعه منابع مالی فعالیت می کند.

حق شناس به پروژه های شاخص سازمان فاوا شهرداری کرج اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین پروژه هایی که در حال انجام آن هستیم، پروژه باز طراحی و هوشمند سازی سامانه خدمات شهروندی «کرج من» است که تمام خدمات الکترونیکی در این سامانه  تجمیع شده تا شهروند بتواند از این طریق به تمام خدمات غیر حضوری دست پیدا کنند.

وی اضافه کرد: پروژه بعدی اتصال شهرداری کرج به درگاه خدمات دولت الکترونیک است که به عنوان اولین شهرداری در کشور به این سامانه متصل شده ایم و خدمات خود را از این طریق ارائه می دهیم.

حق شناس با اشاره به پروژه مهم دیگر سازمان به پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی ها اشاره کرد و گفت: از مجموع  ۱۲ هزار تاکسی برای ۱۳۰۰ تاکسی با کد QR شده با اپلیکیشن هایی نظیر آپ قابل پرداخت است و در تلاش هستیم تا تمام تاکسی های سطح شهر به سامانه الکترونیکی مجهز شوند.

این مسئول در ادامه افزود:ابلاغ و و ثبت اعتراض الکترونیکی آراء کمیسیون ماده صد که یکی از خدمات پر مراجعه شهروندان است که می توانند بصورت الکترونیک از طریق سامانه «کرج من» انجام دهند.

وی همچنین در حوزه شفافیت به بارگزاری اطلاعات مهندسین ناظر در سامانه «کرج من» اشاره کرد و گفت: از دیگر خدمات این سازمان می توان به پیاده سازی نظارت شهروندی در سامانه هوشمند خدمات شهری مبتنی بر GIS، پیاده سازی سامانه اجاره اماکن، پیاده سازی سامانه تخلفات اداری پرسنل، پیاده سازی سامانه های کمیسیون  ماده ۷۷، پیاده سازی کمیسیون توافقات، پیاده سازی زیر سیستم تهاتر ها، سامانه بار مدیریت شهری، سامانه مدیریت مالی، تولید داشبورد های مدیریتی در حوزه مالی، درآمد بودجه و اعتبارات، سامانه دکل های مخابراتی، سامانه خرید تدارکات الکتونیک، سامانه مدیریت مستندات شهرداری و …اشاره کرد.

حق شناس به نصب دکل های مخابراتی داخل شهر اشاره کرد و گفت: ساماندهی در این خصوص انجام شده که ۶۰۰ دکل در داخل شهر کرج نصب شده و در حال اخذ مجوز آنها هستیم و به منظور ساماندهی دکل های مخابراتی با مقاومت اپراتور مستقر در کرج روبرو شده ایم که در مسیر گفتگو و تعامل هستیم اما چنانچه ضوابط کمیسیون ماده ۱۰۰ رعایت نشود و یا عدم صدور مجوز با متخلفان برخورد قانونی می شود.

وی اضافه کرد: دکل های مخابراتی در فواصل  مشخص و مساوی وجود ندارد از اینرو برای کم شدن فواصل و تسهیل در برقراری ارتباط، تعداد دکل ها را افزایش می دهیم.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج در پایان به پروژه های درآمد سازی این سازمان اشاره کرد و گفت: پروژه های مشارکتی دیتا سنتر شهرداری، پیاده سازی فیبر نوری خانگی و فروش خدمات فنی، نرم افزاری و مشاوره ای به سایر شهرداری را می توان نام برد.

انتهای پیام

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});