×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حکم قطعی برای پرونده حمید قره‌حسنلو صادر نشده است
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز و به نقل از قوه قضاییه، روز گذشته یکی از روزنامه‌ها در گفت‌وگو با وکلای تعیینی و یکی از اعضای خانواده حمید قره‌حسنلو یکی از متهمان پرونده شهادت شهید عجمیان مطلبی با عنوان «نه لیدر بود و نه قصدی برای حضور در آن منطقه داشته» منتشر کرد.

در این گزارش به نقل از وکلای تعیینی حمید قره‌حسنلو ادعا شده است که وکلای این فرد  امکان دسترسی و مطالعه پرونده موکلشان را نداشتند. همچنین یکی از اعضای خانواده این فرد ادعا کرده است حمید قره حسنلو امکان ملاقات با کسی را نداشته است.

حسین فاضلی هریکندی در گفت‌وگو با میزان در رابطه با پرونده حمید قره حسنلو یکی ازمتهمان شهادت شهید عجمیان اظهار کرد: در تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری به صراحت عنوان شده در جرایم علیه امنیت داخلی یا خارجی که مجازات آنها مشمول ماده ۳۰۲ این قانون است، در مرحله تحقیقات مقدماتی طرفین دعوی، وکیل یا وکلای خود را از بین وکلای رسمی دادگستری که مورد تأیید قوه‌قضاییه باشد، انتخاب می‌نمایند. پرونده نامبرده نیز مشمول این تبصره است و به دلیل اینکه آقای قره حسنلو در مرحله تحقیقات مقدماتی وکیل موضوع تبصره مذکور معرفی نکرده بود، مطابق مقررات قانونی وکیل تسخیری از سوی مقام قضایی برای ایشان انتخاب شد.

در نتیجه ادعایی که عنوان شده وی در مرحله مقدماتی وکیل نداشته، درست نیست و وکیل تسخیری برای ایشان انتخاب شده بود.

به محض اینکه حمید قره‌حسنلو اقدام به معرفی وکیل کرد، دستورات لازم برای ملاقات وکیل تعیینی با وی داده شد. نامبرده به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود و به همین جهت ترتیب ملاقات ایشان با وکلای انتخابی در بیمارستان داده و وکالت نامه ها امضا شد و با توجه به اینکه ایشان بازداشت است، وکالت نامه تنظیمی به‌تأیید زندان هم رسید.

با توجه به اینکه پرونده برای رسیدگی فرجامی به دیوان عالی کشور ارسال شده است، وکیل انتخابی حمید قره حسنلو برای مطالعه پرونده به دیوان مراجعه و پرونده را مطالعه کرده است و در آینده نیز برای مطالعه پرونده هیچ منعی ندارد.

حمید قره حسنلو به دلیل بیماری در بیمارستان بستری است و تمام اقدامات درمانی در خصوص ایشان انجام شده و در حال حاضر در وضعیت مناسبی قرار دارد.

به دلیل اینکه وی بازداشتی محسوب می شود، غیر از کادر بیمارستان ملاقات اشخاص دیگر با وی براساس آیین نامه سازمان زندان ها انجام می شود و هیچ منعی برای ملاقات با وی وجود نداشته است.

طبق تحقیقات انجام شده، حمید قره حسنلو و همسرش به دنبال فراخوانی که ازسوی رسانه های معاند برای شرکت در چهلم فردی به نام حدیث نجفی اعلام شده بود، در محل حادثه حاضر شدند و ضمن حضور در آشوب ها از صحنه اغتشاشات فیلم گرفته است و فیلم نیز در گوشی ایشان موجود بوده است.

همچنین حمید قره‌حسنلو مدعی است که هیچ اقدامی در مورد شهید عجمیان انجام نداده است در حالی که یکی از متهمان پرونده به نام آرین فرزام نیا که صراحتاً اقرار کرده است که ضرباتی را با چاقو به کتف و گردن شهید وارد کرده، یکی از ضربات چاقوی وی به دست حمید قره حسنلو برخورد کرده است.

حسب اظهارات متهم فرزام‌نیا، حمید قره‌حسنلو یقه زیر پیراهن شهید عجمیان را گرفته بود که ضربه چاقوی وی که قصد داشته به شهید عجمیان بزند به دست حمید قره‌حسنلو برخورد می کند و بریدگی دست وی که در فیلم های صحنه شهادت مشخص است به همین جهت بوده است.

حمید قره‌حسنلو در دادگاه نیز به صراحت اعلام کرده است که یکی از قصورهای وی این بوده است که به عنوان یک پزشک به وظیفه خود در مورد شهید عجمیان عمل نکرده است.

احکام صادر شده در دادگاه در مورد متهمان این پرونده، غیرقطعی است و پرونده برای رسیدگی فرجامی به دیوان عالی کشور ارسال شده است و  شعبه دیوان نیز تاکنون در خصوص این پرونده اتخاذ تصمیم نکرده است.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.